• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 2193 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند

عدد نوشت

نياز سالانه صنعت نفت به سرمايه‌گذاري

معاون وزير نفت گفت: صنعت نفت براي نگهداشت، حفظ توليد و توسعه طرح‌هاي اين صنعت سالانه به ٣٠ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري نياز دارد. منصور معظمي با اشاره به اينكه متاسفانه درسال‌هاي اخير سرمايه‌گذاري در صنعت نفت كاهش يافته است، اظهار كرد: كاهش سرمايه‌گذاري در صنعت نفت طرح‌هاي توسعه‌اي و نگهداشت وضع موجود را با تاخير و يا توقف روبه‌رو كرده است. وي با بيان اينكه وزارت نفت پارسال با تاكيد بر طرح‌هايي كه داراي پيشرفت فيزيكي بالاتري بودند، توانست توان توليد گاز كشور را ١٠٠ ميليون متر مكعب افزايش دهد، افزود: خوشبختانه ديگر فازهاي پارس جنوبي هم پيشرفت قابل قبول و مطلوبي دارند.

در فرآيند ارزيابي حمايت از مصرف‌كنندگان

رييس سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان گفت: از مجموع حداقل هزار بنگاه اقتصادي در كشور تنها ۳۵۹ بنگاه اقتصادي در فرآيند ارزيابي شركت كرده‌اند كه از ميان آنها ۱۱۸ بنگاه موفق به دريافت گواهينامه و تنديس مي‌شوند.  سيدمحمود نوابي همايش روز ملي حمايت از مصرف‌كنندگان با بيان اينكه براي حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان بايد اين سوال مطرح شود كه در جامعه ايران حق‌الناس در چه جايگاهي قرار دارد، افزود: براساس آموزه‌هاي ديني حق‌الناس برخلاف حق‌الله كه قابل بخشش است با حقوق تك‌تك افراد مربوط است كه بايد براي رعايت آن تمام اقدامات لازم صورت گيرد.

سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در ساختمان‌سازي

بخش خصوصي در بهار امسال بيش از 21 هزار ميليارد تومان در ساختمان‌هاي جديد سرمايه‌گذاري كرد و بيشترين سهم اين سرمايه‌گذاري با حدود 9/76 درصد به ساختمان‌هاي «مسكوني» اختصاص داشت. مجموع سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در ساختمان‌هاي جديد مناطق شهري ايران در سه ماهه اول امسال به قيمت جاري حدود 21 هزار و 154 ميليارد تومان بود كه 9/13 درصد نسبت به سه ماهه اول سال 1392 رشد دارد. همچنين 46 درصد از سرمايه‌گذاري انجام شده از سوي بخش خصوصي در ساختمان‌هاي جديد در سه استان تهران 6/28 درصد، اصفهان 3/9 درصد و خراسان رضوي 1/8 درصد انجام شده است كه در مقايسه با سه ماهه اول سال گذشته سرمايه‌گذاري در اين سه استان بين 15 تا 21 درصد رشد دارد.

عرضه بنزين  و گازوييل پاك

يك مقام مسوول در شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با اشاره به عرضه روزانه ۳۰ ميليون ليتر بنزين و گازوييل يورو ۴ در كشور، گفت: عرضه گازوييل اروپايي در شيراز و اهواز آغاز شد. حسين آقايان در تشريح جزئيات عرضه بنزين و گازوييل با استاندارد يورو چهار اتحاديه اروپا در كلانشهرهاي كشور، به مهر گفت: هم اكنون نزديك به ۱۰ ميليون ليتر گازوييل يورو چهار با استاندارد اتحاديه اروپا در كلانشهرهاي كشور عرضه و توزيع مي‌شود. مدير تامين و توزيع شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران با تاكيد بر اينكه عرضه روزانه ۵۰۰ هزار ليتر گازوييل يورو چهار در شيراز از روز گذشته آغاز شد، اظهار داشت: همچنين از امروز عرضه گازوييل اروپايي در كلانشهر اهواز آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون