• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4063 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ فروردين

موج انتقاد شبكه‌هاي مجازي در حمايت از دختران فوتباليست

ماجراي پس گرفتن لباس‌ها

پس گرفته شدن لباس‌هاي تيم ملي فوتبال جوانان دختران در پايان اردوها، موجي از انتقاد را در شبكه‌هاي مجازي شكل داد اما عوامل اين تيم اين كار را امري مرسوم مي‌دانند.

كتايون خسرويار، سرمربي تيم ملي فوتبال دختران جوان اين مورد گفت: چون بازيكنان زيادي به تيم ملي جوانان مي‌آيند و مي‌روند، فدراسيون براي تهيه لباس خيلي هزينه مي‌كند، پس نمي‌شود بازيكن لباس را با خود به شهرش ببرد و آن را به دوستان و ساير نزديكانش بدهد. چون وقتي دوباره به اردوي تيم ملي اضافه مي‌شود لباس جديد مي‌خواهد و اين به معني هزينه اضافه براي فدراسيون فوتبال است. اشتباهي كه بازيكنان داشتند اين بود كه گفتند لباس را به افراد ديگر مي‌دهند در صورتي كه چنين نيست و لباس‌ها براي خودشان است. بارها پيش آمده كه لباس را به بازيكنان داديم و از آنها خواستيم كه با همين لباس‌ها و وسايل به اردوي بعدي بيايند اما آنها را گم كردند يا به كسي داده‌اند. پس بهتر است لباس‌ها را نگه داريم تا هم هزينه اضافي براي فدراسيون نداشته باشد و هم لباس‌ها شسته و در اردوي بعد دوباره به بازيكنان تحويل داده شود.

رياضتي، سرپرست تيم ملي جوانان نيز در اين مورد گفت: در پايان اردوها لباس‌ها از بازيكنان پس گرفته مي‌شود تا پس از شست و شو، در اردو و بازي بعدي به بازيكنان تحويل داده شود.

يكي از اعضاي روابط عمومي فدراسيون فوتبال نيز دراين باره گفت: هر دو يا سه هفته يك بار اردوي تيم ملي جوانان بانوان برگزار مي‌شود و تهيه دوباره لباس در هر اردو هزينه‌هاي زيادي را براي فدراسيون فوتبال دارد. بازيكنان علاوه بر لباس بازي، يك لباس هتلي هم دارند كه هميشه بعد از انجام مسابقات و اردوها به خودشان تحويل داده مي‌شود. اين موضوع كه عنوان شده لباس يك بازيكن به بازيكن ديگر داده مي‌شود اصلا امكان ندارد. سايز و اندازه بازيكنان با هم فرق مي‌كند. لباس‌ها در اختيار مركز ملي فوتبال است كه بعد از بازي‌ها آنها را از بازيكنان مي‌گيرند و بعد از شست‌وشو در بسته‌بندي مخصوص در اختيار آن تيم قرار مي‌دهند. در فدراسيون‌ها و تيم‌هاي كشورهاي ديگر نيز اين قانون وجود دارد، هر تيم ملي كه تشكيل مي‌شود بعد از اردوها و مسابقات لباس بازيكنانش را تحويل مي‌گيرند و اين كار مختص فدراسيون ايران نيست. نمونه بارز اين موضوع چين بود كه از هشتم فروردين در ايران كمپ زدند و بعد از دو مسابقه دوستانه با تيم ملي فوتسال كشورمان زماني كه بازيكنان ايران مي‌خواستند لباس‌هاي آنها را يادگاري بگيرند، گفتند فقط همين يك دست لباس را دارند و بايد آنها را برگردانند.

همچنين رفتار واحد مركزي خبر و بازيكني كه در كليپ منتشر شده به موضوع پس گرفتن لباس‌ها اعتراض مي‌كند از طرف روابط عمومي فدراسيون فوتبال شيطنت تلقي شد. روابط عمومي فدراسيون فوتبال در اين باره توضيح داده است: خانم حميدي كه مصاحبه‌اش پخش شد سال‌ها در ليگ و تيم ملي بازي كرده است، در آن مصاحبه هم حرف ايشان اين بود كه از وقتي فوتبال بازي مي‌كردم و عضو تيم ملي بودم اين سياست فدراسيون بوده است اما قسمتي از صحبت ايشان حذف شده و فقط بخش «سياست فدراسيون است» پخش شده است. همچنين بازيكن معترض در اردويي كه قبل از مسابقات سوچي روسيه برگزار شد، حضور داشت اما كادر تيم ملي احساس كرد كه بازيكن ديگر از نظر فني بهتر است و اسم اين بازيكن از تيم خط خورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون