• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4064 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ فروردين

بطحايي: بر وعده خود براي دور كردن اضطراب از دانش‌آموزان پايبند هستم

جدال مجازي بر سر آزمون تيزهوشان

گروه اجتماعي| روز بيست و يكم فروردين سورنا ستاري، رييس بنياد ملي نخبگان خبر داد: «حذف آزمون ورودي مدارس سمپاد و تيزهوشان دوره اول امروز در شوراي عالي انقلاب فرهنگي بررسي خواهد شد و در اين خصوص تصميم‌گيري‌هاي لازم انجام مي‌شود.» سورنا ستاري گفته بود كه توجه به اين نكته ضروري است كه صرفا با برگزاري اين آزمون نخبگان مشخص نمي‌شوند و معيار نخبه بودن تعريف مشخصي ندارد اما اين موضوع را مورد بررسي قرار خواهيم داد و نتيجه آن مشخص خواهد شد.

جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار شد اما از نتايج اين جلسه در خصوص تصميم‌گيري در مورد تعليق حذف آزمون تيزهوشان خبر رسمي منتشر نشد. روز پنجشنبه «عزت‌الله ضرغامي» عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصميم گرفت تا در صفحه توييتر خود اشاره‌اي داشته باشد به آنچه در جلسه گذشته است. ضرغامي نوشت: «عواقب و مسووليت هرگونه تاخير در اجراي رهنمودهاي جلسه اخير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد جذب دانش‌آموزان تيزهوش دوره اول متوسطه در سال ۹۷، بر عهده وزارت آموزش و پرورش است. » توييت او به اين معنا بود كه در اين جلسه تصميم بر تعليق حذف آزمون تيزهوشان گرفته شده تا دانش‌آموزان اين فرصت را داشته باشند تا امسال در اين آزمون شركت كنند. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي به همين مورد بسنده نكرد و گفته‌هاي خودش را در توييتر تكميل كرد. او در توييت دوم خود نوشت: «ارايه گزارش اصلاحات در «سمپاد» به ويژه در نحوه جذب، براي اعمال از سال ۹۸ به بعد به اعضاي شورا، شناسايي و برخورد با مافياي مدارس غيرانتفاعي و مبارزه جدي با جريان‌هايي كه به دنبال تكميل حلقه ثروت و قدرت در فرآيند تعليم و تعلم هستند، از اولويت‌هاي وزير محترم آموزش و پرورش است. » در توييت سوم و آخرش در مورد اين موضوع ضرغامي وزير آموزش و پرورش را بدون اسم بردن از او مخاطب قرار داد: «نگراني و سرگرداني دانش‌آموزان تيزهوش و خانواده‌هاي محترم آنان را هرچه سريع‌تر برطرف كنيد و اجازه ندهيد كه نخبگان و اولياي محترم و پرتلاش آنان، به ويژه در مناطق محروم، اسير منازعات صاحبان منافع شوند. زمان بارگذاري بيشتر بر مردم نيست. باربرداري كنيد!» صحبت‌هاي ضرغامي در توييتر بي‌پاسخ نماند. وزير آموزش و پرورش كه حالا به عنوان يكي از فعال‌ترين اعضاي هيات دولت در فضاي مجازي شناخته مي‌شود به صورت ضمني اشاره كرد كه محتواي جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي محرمانه بوده است و البته صحبت‌هاي ضرغامي در مورد تعليق حذف آزمون را تكذيب كرد. سيد محمد بطحايي در يك توييت پاسخ ضرغامي را داد و به كنايه در خصوص دوران رياست او بر سازمان صداوسيما و مغشوش كردن فضاي رسانه كه حاصلش سردرگمي است هم نوشت: «دوست عزيزي بر خلاف جمع‌بندي رييس محترم شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با اطلاعات نادرست، مباحث جلسه را رسانه‌اي كرد! فضاي آشفته امروز رسانه‌ها و نگراني برخي خانواده‌ها دستپخت ايشان بود. همچنان بر وعده خود براي دور كردن اضطراب از دانش‌آموزان و جمع كردن بساط مافياي آزمون‌ها پايبند هستم.»

از زمان اعلام حذف آزمون تيزهوشان تاكنون هواداران و منتقدان به تصميم وزارت آموزش و پرورش از زواياي مختلف به بايدها و نبايدهاي وجود مدارس تيزهوشان يا نحوه جذب استعدادها در اين مدارس پرداخته‌اند. وزير آموزش و پرورش در گفت‌وگوي نوروزي خود با روزنامه اعتماد گفته بود كه ايجاد هرگونه تغيير در آموزش و پرورش با مقاومت‌هاي بسياري روبه‌رو مي‌شود و گفت كه از زمان اعلام حذف آزمون فشارهاي بسياري به او وارد شده است. از طرفي منتقدان نحوه اعلام حذف آزمون مي‌گويند كه وزير بايد با اعلام تاريخ مناسب به دانش‌آموزان و والديني كه به هر حال تلاش براي ثبت‌نام و پذيرش در مدارس تيزهوشان را آغاز كرده‌اند فرصتي براي تصميم‌گيري داشته باشند. هنوز مشخص نيست كه نتيجه نهايي تصميم‌گيري‌ها در شوراي عالي آموزش و پرورش چه مي‌شود. بايد ديد ادعاي ضرغامي به واقعيت نزديك‌تر است يا وزير آموزش و پرورش.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون