• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3955 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ آبان

تفاهم شهرداري تهران و صدا و سيما در تذكرهاي اعضاي شورا

گروه اجتماعي| ديروز موضوع عقد قرارداد بين صدا و سيما و شهرداري تهران كه عده‌اي معتقدند به دليل ممنوع‌التصويري شهردار تهران رخ داده است به صحن شورا كشيد. ديروز مديركل روابط عمومي شهرداري تهران به صحن شورا آمد تا در خصوص اخبار منتشر شده و اظهارات خودش در مورد قرارداد شهرداري و صدا و سيما توضيحاتي را ارايه كند. موضوعي كه پيش از اين محمد عليخاني، عضو شوراي شهر تهران نيز به آن اشاره كرده و از اينكه بعد از انعقاد اين قرارداد، ممنوع‌التصويري نجفي و شورا از بين رفته، ابراز خرسندي كرده بود. امين عارف‌نيا در خصوص اين تذكر عليخاني، گفت: «انعقاد هر‌گونه قرارداد فيمابين شهرداري و صدا و سيما را تكذيب مي‌كنم و آنچه پيشتر در خصوص آن اطلاع‌رساني شده بود مبني بر انعقاد تفاهمنامه‌اي در قالب برنامه چهار‌ساله بوده است.»
او با بيان اينكه تفاهمنامه شهرداري تهران و سازمان صدا و سيما در حال تنظيم است، گفت: «اميد داريم با مبادله اين تفاهمنامه بين صدا و سيما و شهرداري تهران، صدا و سيما نقش پررنگ‌تري در ارايه آموزش‌هاي شهروندي، ارتقاي فرهنگ عمومي، تبيين و تشريح ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي شهر تهران ايفا كند.»
پيش از اين عليخاني در تذكر پيش از دستور خود از رفع ممنوع‌التصويري شهردار تهران به علت عقد قرارداد ميان شهرداري و صدا و سيما ابراز خرسندي كرده بود كه مدير روابط عمومي شهرداري اين موضوع را رد كرد.
اين درحالي است كه دوشنبه شب نيز، بعد از اينكه عارف‌نيا، همين توضيحات را در بين خبرنگاران مطرح كرد با موجي از انتقادها از سوي آنها مواجه شد. اين خبرنگاران منتقد معتقد بودند كه ممكن نيست صدا و سيمايي كه براي تك‌تك ثانيه برنامه‌هاي پخش شده‌اش هزينه‌هاي كلاني دريافت مي‌كند، به همين سادگي و به رايگان قراردادي 4 ساله با شهرداري ببندد كه هر آنچه وي در حوزه شهروندي و شهري مي‌خواهد را توليد و پخش كند!
اما علاوه برموضوع ياد شده، عليخاني ديروز تذكر ديگري را نيز به شهرداري داد. تذكري در مورد پاسخگو بودن سيستم شهرداري. محمد عليخاني در بيست و دومين جلسه شورا گفت: از اينكه برخي تذكرات اينجانب به شهردار محترم تهران باعث شد تفاهمنامه‌اي ۴ ساله ميان شهرداري و صدا و سيما منعقد و ممنوع‌التصويري جناب شهردار نيز برطرف شود، خرسندم به‌طوري كه برنامه اخبار تهران (شبكه پنج) يكشنبه‌شب گذشته ضمن قرائت بيانيه آقاي دكتر نجفي و همزمان نشان دادن تصوير اينجانب رضايت خود را از برخي انتصابات شهردار محترم اعلام داشتند.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم كشف و پيگيري نامه‌هاي سازمان بازرسي ارسال شده به شورا اظهار داشت: سازمان بازرسي در سال‌هاي قبل گزارش‌هايي مبني بر تخلفات صورت گرفته در مديريت شهري به شورا ارسال داشته كه برخي از آنها در دوره قبل شورا به نظر مي‌رسد قابل دسترسي نيستند لذا اين نامه‌ها بايد جمع‌آوري شود.
عليخاني افزود: برخي از تخلفات گزارش شده محرز بوده ولي پيگيري نشده و برخي افراد كه نام‌شان در گزارش ذكر شده همچنان در مديريت ارشد شهرداري حضور دارند.
رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران گفت: از هيات رييسه شورا مي‌خواهم نسبت به كشف اين گزارش‌هاي از دسترس خارج شده اقدام كنند و با مديراني كه تخلف آنان در اين گزارش‌ها محرز شده برخورد شود. محسن هاشمي نيز در ادامه افزود: همه گزارش‌هاي سازمان بازرسي قابل دسترس هستند و ما برخي از گزارش‌ها را به كميسيون‌هاي تخصصي فرستاديم كه بعد از بررسي براي دريافت پاسخ به شهرداري ارسال كرديم ولي تاكنون پاسخي دريافت نكرده‌ايم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون