• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4073 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۵ ارديبهشت

حمله با خودرو به پياده روي شلوغ در تورنتو باعث مرگ 10 نفر شد

كانادا در وحشت

گروه جهان | حمله عجيب يك راننده خودرو در شهر تورنتو كانادا به عابران پياده، روز سه‌شنبه باعث كشته شدن 10 شهروند و مجروحيت 15 نفر ديگر شد. درست در ساعات ناهار در يك منطقه اداري تورنتو، خيابان يونگ، كه بسياري از كارمندان ادارات براي استراحت و غذا از محل كار خود خارج مي‌شوند، يك خودروي ون سفيد رنگ كه توسط يك راننده مرد جوان هدايت مي‌شد وارد پياده‌روها شد و در مسيري طولاني چندين نفر را زير گرفت تا بعد از طي مسيري طولاني در پياده‌رو توسط پليس دستگير شود. مظنون اين حمله كه پليس و شاهدان عيني مي‌گويند عامدانه و به قصد زير گرفتن شهروندان خودرو را به سمت پياده‌رو هدايت كرده است، مردي جوان به نام الك ميناسيان، 25 ساله و اهل ريچمورد هيل از حومه‌هاي تورنتو بود. اين حادثه بزرگ‌ترين رويداد كشتار دسته‌جمعي در خاك كانادا از سه دهه پيش تاكنون محسوب مي‌شود. مارك ساندرز، رييس پليس شهر تورنتو در واكنش به احتمال تروريستي بودن اين اقدام، هر چند تاكيد كرده است كه پليس «هيچ احتمالي را در مورد انگيزه اين اقدام كنار نگذاشته است» بعد از حادثه در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: «در حال حاضر هيچ تهديدي براي امنيت ملي كانادا احساس نمي‌شود.»

به نوشته رسانه‌ها، راننده ون سفيد رنگ بعد از يك رويارويي كوتاه با پليس بدون اينكه سلاحي در اختيار داشته‌باشد توسط پليس بازداشت شد و بر اساس آنچه در حساب كاربري شبكه اجتماعي لينكدين او ذكر شده، يك دانشجوي نرم‌افزار در يكي از كالج‌هاي شهر تورنتو است. پليس تاكيد كرده است كه اين فرد هيچ سابقه‌اي نزد پليس كانادا نداشته و پيش از اين مظنون يا تحت نظر نبوده است. به گفته پليس تورنتو تحقيقات در مورد اين رويداد همچنان ادامه دارد و لازم است افراد بيشتري شناسايي شوند تا مشخص شود رفتار اين فرد يك اقدام فردي بوده يا در ارتباط با گروهي از افراد. بر اساس گزارش رويترز و شبكه خبري سي‌بي‌سي كانادا برخي از همكلاسي‌هاي پيشين مظنون اين حملات گفته‌اند كه او فردي غيراجتماعي بود كه به دليل رفتارهايش از برنامه‌هاي «دانش‌آموزان با نياز‌هاي خاص» استفاده مي‌كرد. بر اساس يك ويدئو كه توسط برخي شاهدان عيني در محل ضبط شده است مظنون اين حمله بعد از توقف توسط پليس، شيئي را به سمت پليس مي‌گيرد و به سمت او فرياد مي‌زند «مرا بكش!» پليس بدون آسيبي او را دستگير كرد. به گفته رييس پليس تورنتو «پليس در چنين شرايطي تلاش مي‌كند با استفاده از كمترين زور» مساله را حل كند. صبح سه‌شنبه به وقت محلي، الك ميناسيان براي شركت در جلسه محاكمه به دادگاه برده‌شد.

جاستين ترودو، نخست‌وزير كانادا اين اقدام را «يك حمله تراژيك و بي‌فكرانه» عنوان كرد، كاخ سفيد با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه دولت امريكا «آماده ارايه هرگونه كمكي به كانادا در صورت نياز خواهد بود. » اين رويداد در منطقه‌اي اتفاق افتاده است كه تعداد زيادي از فروشگاه‌هاي ايراني و شهروندان ايراني‌تبار در آن حضور دارند. روز سه‌شنبه پليس تورنتو تمامي مسير 2 كيلومتر و 200 متري خيابان يونگ را براي تكميل تحقيقات و شناسايي قربانيان بسته‌ بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون