• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4087 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

نام گشايي «اعتماد» از «خشم» و «دلزدگي» اين روز‌هاي كي‌روش

برنامه‌اي به اسم «تيم ملي» به كام «باشگاه‌ها»

فرهاد اصلانپور

 

 

كارلوس كي‌روش به صورت روشن اين روزها ناراحت است. اگر او تا به حال از ناراحتي‌اش چيزي به زبان نمي‌آورد و مي‌شد تنها سگرمه‌هايش را در دقايقي از تمرينات روزهاي اخير ديد، اين‌بار در مقابل درخواست انجام گفت‌وگوي اختصاصي با رسانه‌ها به صورت كاملا واضح از «خشم» خود بابت وضعيت اين روزهاي تيم ملي گفت.

تيم ملي فوتبال ايران از شنبه قبل (15 ارديبهشت) تمرينات خود را در پژوهشگاه نفت‌و‌پك آغاز كرده است؛ تمريناتي كه در نوع خود از عجيب‌ترين اتفاقات فوتبال ايران است. عجيب از اين جهت كه در فاصله سي و دو روز تا جام جهاني و رقابت با دشوارترين رقباي تاريخ، تيم ملي تنها با چهار بازيكن تمرين مي‌كند.

كي‌روش هفته قبل در جمع خبرنگاران، كنفدراسيون فوتبال آسيا را به خاطر «لطمه زدن» به برنامه‌هاي آماده‌سازي تيم‌هاي آسيايي حاضر در جام جهاني به باد انتقاد گرفت و رفتار AFC را به حضور در زير «چتر ديكتاتوري» كنفدراسيون فوتبال آسيا تشبيه كرد.

پس از اينكه كنفدراسيون فوتبال آسيا با پيشنهاد ايران براي تعويق مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا موافقت نكرد، كارلوس كي‌روش برنامه‌اي را با استناد به اين وعده كه «تيم ملي در سال جام جهاني در اولويت است» پس از گفت‌وگوهاي فراوان با سازمان ليگ تهيه كرد و در نهايت بر اساس اين برنامه مقرر شد رقابت‌هاي ليگ برتر در تاريخ هفتم ارديبهشت به پايان برسد و ديدار نهايي جام حذفي نيز سيزدهم ارديبهشت برگزار شود تا پس از پايان اين رقابت‌ها، تيم ملي فرصت مناسب براي آماده‌سازي خود را براي حضور در جام جهاني داشته باشد اما وقتي استقلال، پرسپوليس و ذوب‌آهن از مرحله گروهي ليگ قهرمانان صعود كردند و AFC هم با لجبازي آشكار با نمايندگان خود در جام جهاني، نپذيرفت كه زمان مرحله يك‌هشتم ليگ قهرمانان را تغيير دهد، عملا برنامه كارلوس كي‌روش براي آماده‌سازي تيم ملي به فرصتي براي آماده‌سازي استقلال، پرسپوليس و ذوب آهن تبديل شد كه بدون فشردگي بازي‌هاي ليگ خودشان را آماده حضور در مرحله حذفي ليگ قهرمانان كنند و دقيقا به همين خاطر بود كه كي‌روش در گفت‌وگويش با خبرنگاران از اين موضوع گلايه كرد.

همان‌طور كه كي‌روش بارها در مصاحبه‌هاي اخيرش اعلام كرده، او مقصر اين موضوع را تيم‌هاي باشگاهي يا مربيان اين تيم‌ها نمي‌داند، بلكه به نظر مي‌رسد مقصر كنفدراسيون فوتبال آسيا و كساني هستند كه در سال منتهي به جام جهاني، تيم ملي را اولويت اصلي فوتبال ايران عنوان كردند اما در عمل اين اتفاق نيفتاد و اولويت به مسابقاتي داده شد كه هر ساله برگزار مي‌شود و خروجي‌اش براي فوتبال ايران از اوايل دهه 90 ميلادي تاكنون تقريبا «هيچ» بوده است.

 

پاسخ كي‌روش به درخواست مصاحبه

اگر رسانه‌اي در فاصله سي روز مانده تا جام جهاني بخواهد با كارلوس كي‌روش مصاحبه كند، با جوابي مشابه با آنچه خبرگزاري فارس روز شنبه منتشر كرد، مواجه مي‌شود. كي‌روش كه اين روزها درگير آماده كردن فهرست تيم ملي براي حضور در جام جهاني است، با اين جملات به درخواست‌ها براي انجام مصاحبه پاسخ مي‌دهد: «اميدوارم كه شما درك بفرماييد و عذرخواهي بنده را بپذيريد زيرا در حال حاضر در موقعيتي نيستم كه دعوت شما را بنا به دلايل زير بپذيرم:

1- همان‌طور كه شما بايد بدانيد، بيش از يك سال پيش برنامه آماده‌سازي جام جهاني ارايه شد، مورد بحث قرار گرفت و تاييد شد.

2- همان‌طور كه رسما، مكررا و به صورت مداوم اعلام شده بود، قرار بر اين بود كه برنامه آماده‌سازي جام جهاني و حضور در جام جهاني روسيه اولويت اول و اولويت برتر فوتبال ايران باشد.

3- سكوت من در حال حاضر تنها راه نشان دادن «محترمانه» خشم شخصي بنده بابت شرايط موجود مرتبط با آماده‌سازي تيم ملي در جام جهاني است.

4- اميدوارم شما درك كنيد كه بنده نمي‌توانم درباره مسائلي كه باعث تغيير در سرنوشت و موفقيت تيم ملي است، بي‌تفاوت باشم. بسيار متاسفم.»

اين شايد مسالمت‌آميزترين راه كي‌روش براي اعلام ناراحتي يا به قول خودش نشان دادن محترمانه خشم شخصي‌اش از شرايط موجود در راه آماده‌سازي تيم ملي باشد اما حتي اگر او اين سكوت را «تنها» راه اين روزها براي اعلام وضعيت قرمز تيم ملي بداند، فوتبال ايران بايد نگران روزهاي دشواري باشد كه در ماه آينده پيش‌رو دارد.

 


در فاصله يك ماه مانده به جام جهاني روسيه، كارلوس كي‌روش عصباني است. او به روند آماده‌سازي تيمش انتقاد دارد و مي‌گويد با سكوتش مي‌خواهد به اين ماجرا اعتراض كند.

به نظر مي‌رسد او نه از مربيان باشگاه‌ها كه از مديران فدراسيون گله‌مند است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون