• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4107 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ خرداد

آغاز دور جديد مذاكرات نفتي ايران و اروپا

شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران و شركت كازاله سوييس، به تازگي بدون توجه به خروج امريكا از برجام و هشدار اين كشور به شركت‌هاي بين‌المللي براي حضور در ايران، زمينه‌هاي گسترش همكاري‌هاي مشترك را بررسي كردند.

«رضا نوروززاده» در ديدار با مديران ارشد شركت كازاله درباره فعاليت‌هاي اين شركت در زمينه دانش فني و نيز لايسنس‌هاي مورد نياز صنعت پتروشيمي ايران مذاكره و رايزني كرد. در اين ديدار قرار شد كه شركت كازاله فهرست پيشنهادهاي خود در زمينه لايسنس‌هاي جديد كه از نظر فني و اقتصادي براي طرح‌هاي پتروشيمي ايران مناسب است، ارايه دهد.

همچنين از شركت كازاله درخواست شد تا همچون گذشته خدمات فني و مهندسي و پشتيباني طرح‌هايي كه از لايسنس و همچنين خدمات فني و مهندسي كازاله استفاده مي‌كنند را با جديت ادامه دهد. با توجه به اينكه شركت كازاله در شرايط خاص همكاري‌هاي مطلوبي با شركت‌هاي ايراني داشته است از اين شركت درخواست شد اين همكاري تداوم يافته و در ابعاد وسيع‌تري در زمينه دانش فني و انتقال تكنولوژي ادامه يابد.

شركت كازاله سوييس است به طور كامل خصوصي بوده و متعلق به هلدينگ كازاله است كه دفتر مركزي آن در شهر «لوگانو» سوييس همچنين مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي و مديران ارشد شركت ايتاليايي سايپم به تازگي زمينه‌هاي همكاري در صنعت پتروشيمي را بررسي كردند. بهينه‌سازي و اصلاح توليد، همكاري در پتروشيمي تبريز، پتروشيمي كرمانشاه، واحد استايرن پتروشيمي پارس و واحد‌هاي اوره از جمله محورهاي ديدار مقامات دو شركت بود. طرح‌هاي زيست محيطي از جمله طرح جمع‌آوري گازهاي همراه در منطقه عسلويه مانند «انيدريد كربنيك» و گازهاي هيدروژن و نيتروژن نيز از ديگر محورهاي مذاكرات بود كه شركت ايتاليايي، آمادگي خود را براي همكاري اعلام كرد. دو طرف همچنين درباره پروژه‌هاي پالايشگاهي و لايسنس‌ها به بحث و تبادل نظر پرداخته و اعلام كردند، براي مشاركت در پروژه‌هاي جديد پالايشگاهي كه در تبريز و شيراز در دست اجرا است تمايل به همكاري دارند. شركت سايپم از شركت‌هاي بزرگ ايتاليايي است كه از دهه 1950 فعاليت خود را به عنوان پيمانكار طرح‌هاي خشكي-دريايي در حوزه نفت و گاز آغاز كرد؛ اين شركت هم‌اكنون در 60 كشور جهان صاحب دفتر است.

به گزارش ايرنا، ظرفيت توليد 63 ميليون تني محصولات پتروشيمي در كشور وجود دارد كه با تكميل و راه‌اندازي طرح‌هاي نيمه تمام، ظرفيت توليد به 120 ميليون تن افزايش پيدا مي‌كند و همچنين با كلنگ زني واحدهايي كه طراحي آنها انجام شده است، ظرفيت توليد پتروشيمي ايران به 180 ميليون تن در سال مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون