• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4107 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ خرداد

خبر

ايراني‌ها چقدر به بيمه‌ها مي‌دهند و چقدر مي‌گيرند؟

گروه اقتصادي| براساس آخرين سالنامه منتشر شده از مركز آمار كشور، در سال ١٣٩٥به طور سرانه هر ايراني مبلغ ٢٦٧ هزار تومان حق بيمه براي انواع بيمه‌ها پرداخت كرده است، همچنين سرانه خسارت دريافتي بيمه‌اي هر ايراني در سال ١٣٩٥، مبلغ ٢٢٣ هزار تومان بوده است. مبلغ پرداختي سرانه در سال ١٣٨٥، براي هر ايراني، ٣٣ هزار و 500 تومان بوده است و از طرفي براي سال 1380 مبلغ خسارت دريافتي 24 هزار و 994 تومان است. بر طبق اين آمار، بيشترين مبلغ نوع خسارت بيمه‌اي پرداخت شده به طور سرانه به هر فرد ايراني در سال ١٣٩٥ به بيمه شخص ثالث با مبلغ 96 هزار و 600 تومان و خسارت بيمه درمان با ٧٠ هزار تومان و بيمه بدنه اتومبيل ١٢ هزار تومان بوده است. همچنين اين آمار نشان مي‌دهد: بيشترين درصد خسارات بيمه‌اي به كل خسارت‌هاي بيمه‌اي در سال ١٣٩٥، با ٤٣ درصد بيمه شخص ثالث، ٣١درصد بيمه درمان و ٥ درصد بيمه بدنه اتومبيل بوده است و خسارات بيمه درمان در كل خسارات بيمه‌اي در سال ١٣٨٠، ١٧ درصد و بيمه شخص ثالث ٥٣ درصد و بيمه بدنه اتومبيل ٧ درصد بوده است، لذا خسارت بيمه شخص ثالث در سال ١٣٩٥، نسبت به سال ١٣٨٠، در كل خسارات بيمه‌اي ١٠ واحد درصد و خسارت بيمه بدنه اتومبيل يك واحد درصد كاهش و بيمه درمان ١٥ واحد درصد افزايش يافته است.

اين در حالي است كه ٣٨ درصد از حق بيمه‌هاي دريافتي بازار بيمه به بيمه شخص ثالث، ٢٨ درصد به بيمه درمان، ٧ درصد به بيمه بدنه اتومبيل و ٥ درصد براي بيمه حوادث راننده بوده، به عبارتي ٧٧ درصد از عايدي بازار بيمه كشور، متعلق به بيمه خودرو و درمان است كه بيشترين حق بيمه‌ها در سال ١٣٩٥ بوده است. در سال ١٣٩٥، به طور سرانه هر ايراني ١٠٠ هزار تومان براي بيمه شخص ثالث، ٧٤ هزار تومان بيمه درمان، ١٧ هزار و 400 تومان بيمه بدنه اتومبيل، ١٢ هزار و 900 تومان حوادث راننده، ١١ هزار تومان بيمه عمر و ١٤ هزار و 700 تومان براي بيمه آتش‌سوزي پرداخته است.

 


قيمت نان ثابت ماند

هيات وزيران به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسي، با اصلاح تصويبنامه قبلي، قيمت فروش گندم را تعيين كرد. به گزارش مركز اطلاع‌رساني، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، براساس اين تصويبنامه، قيمت فروش گندم كماكان براي نانوايي‌هاي يارانه‌اي به ازاي هر كيلوگرم 665 تومان و براي ساير متقاضيان از قرار هر كيلوگرم 900تومان (قيمت پايه عرضه در بورس كالا) تعيين شد. اين تصويبنامه از سوي معاون اول رييس‌جمهور به سازمان برنامه و بودجه كشور، وزارتخانه‌هاي جهاد كشاورزي، امور اقتصادي و دارايي، صنعت، معدن و تجارت و بانك مركزي ابلاغ شده است.


مراحل سه‌گانه پرداخت‌ غيرمجازها

تكليف سپرده گذاران موسسات غير مجاز مشخص شد. بر اساس تصميم دولت قرار شد تا براي پنج موسسه منحل شده ثامن‌الحجج، فرشتگان، وحدت، البرز ايرانيان و افضل‌توس سپرده‌هاي تا سقف يك ميليارد تومان پرداخت شده و دارندگان حساب‌هاي بالاي يك ميليارد تومان نيز بعد از تعيين تكليف حساب بتوانند تا يك ميليارد تومان دريافت كنند. با شرايطي كه پيش‌بيني شده سپرده‌گذاران اين پنج تعاوني مي‌توانند از فردا (دوشنبه) همزمان با ۲۱ خردادماه با مراجعه به شعب بانك‌ها و موسسات مربوطه، حساب‌هاي خود را تعيين‌تكليف كرده و وجوه را تا سقف مشخص شده دريافت كنند. در مورد سپرده‌گذاران فرشتگان كه يكي از زيرمجموعه‌هاي موسسه اعتباري كاسپين است با توجه به اينكه در مراحل قبلي تا سقف ۲۰۰ ميليون تومان تعيين تكليف شده و بالاتر از اين مبلغ نيز تا ۲۰۰ ميليون تومان دريافت كرده بودند مي‌توانند از فردا با هر مبلغ سپرده‌اي كه داشته مراجعه كرده و افراد تا سقف يك ميليارد تومان كه پيش از اين تا ۲۰۰ ميليون تومان دريافت كرده بودند مابقي آن را تا حداكثر ۸۰۰ ميليون تومان بگيرند. در رابطه با ثامن‌الحجج كه حدود سه سال پيش تعهدات آن به بانك پارسيان واگذار و تا سقف ۳۰۰ ميليون تومان نيز پيش رفته بود روال به همين ترتيب بوده و تا سقف يك ميليارد تومان مي‌توانند مانده را تا حداكثر ۷۰۰ ميليون تومان دريافت كرده و بالاتر از اين سقف نيز تا يك ميليارد تومان تحويل خواهند گرفت. سپرده‌گذاران افضل توس، وحدت و البرز ايرانيان كه تعهدات آنها به ترتيب به بانك آينده، موسسه ملل و بانك تجارت واگذار شده و پيش از اين تا سقف ۱۰۰ ميليون تومان دريافت كرده و سپرده‌گذاران با ارقام بالاتر نيز هر كدام ۱۰۰ ميليون تومان گرفته بودند اكنون مي‌توانند با مراجعه به شعب بانك‌هاي مربوطه تا سقف يك ميليارد تومان مانده را دريافت كرده و بالاتر از اين رقم نيز يك ميليارد تومان بگيرند. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون