• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 1125 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ خرداد

آرژانتين با تساوي مقابل ايسلند متوقف شد

مسي معجزه نكرد

تمام نگاه‌ها به مسي بود. بعد از درخشش خيره‌كننده شب گذشته رونالدو، همه منتظر بودند ببينند اعجوبه آرژانتيني چطور مي‌تواند به تيمش كمك كند. آيا او هم مي‌تواند مثل رقيبش يك‌تنه باعث خوشحالي هموطنانش شود يا خير؟ از آن طرف مردان سرزمين يخ در اولين حضورشان در جام جهاني، اصلا دل‌شان نمي‌خواست فرصت خودنمايي را از دست بدهند. ايسلندي‌ها آمده بودند تا نشان دهند نتايج درخشان‌شان در يورو 2016 اصلا اتفاقي نبوده.

آرژانتين نسبتا زود توسط آگوئرو به گل رسيد، اما روي يك غافلگيري و اشتباه كابايرو در دفع توپ دروازه‌اش باز شد. اولين گل ايسلند در تاريخ فوتبالش در جام جهاني، برابر آرژانتين مدعي به ثمر رسيد. ولي هيچ كس فكرش را نمي‌كرد بازي با همين نتيجه تمام شود. تمام مردم دنيا، تمام آرژانتيني‌ها مدام با خودشان تكرار مي‌كردند: مسي بالاخره يك كاري مي‌كند. مسي ما را نجات خواهد داد.

اول بازي هواداران آرژانتيني عكس‌هايي همراه خود داشتند كه مسي را در شمايل مسيح نشان مي‌داد. آنها بسيار اميدوار بودند تا مسيح بتواند در مستطيل سبز كمك‌شان كند. بعد از صعود پر دردسر به روسيه، انتظار داشتند كه وضعيت بهتر شده باشد. يك برد روحيه‌بخش در بازي اول، آلبي‌سلسته را مي‌انداخت روي دور موفقيت. اما ايسلندي‌ها با جنگندگي مثال‌زدني خودشان اجازه وقوع هيچ معجزه‌اي را ندادند. زور مسيح به خدايان وايكينگ‌ها نرسيد. مسي بدون شك تحت تاثير بازي فوق‌العاده روز گذشته رونالدو بود. مي‌خواست هر طور شده نشان بدهد او هم مي‌تواند رهبري تيمش را به دوش بكشد. هركاري كه رونالدو در بازي مقابل اسپانيا انجام داده بود را انجام داد. دريبل زد، شوت زد، كاشته زد، پنالتي گرفت، پنالتي را خودش زد. درست مثل رونالدو. با اين تفاوت كه تمام كارهاي ستاره پرتغالي با موفقيت همراه شد و تمام تلاش‌هاي مسي به شكست انجاميد. لحظه‌اي كه هالورسون پنالتي مسي را با يك شيرجه بلند از گوشه دروازه بيرون كشيد، تبديل به نقطه عطف بازي شد. لحظه سقوط يك قهرمان در آرژانتين و ظهور يك قهرمان جديد در در يكي از شمالي‌ترين نقاط كره زمين. هالدورسون، دروازه‌بان ايسلند كه در انتها عنوان بهترين بازيكن ميدان را هم از آن خود كرد. آرژانتيني‌ها ناباورانه كاپيتان تيم‌شان را نگاه مي‌كردند. به مسيح. مسيحي كه نه‌تنها معجزه نمي‌كند، كه جلوي معجزه را هم مي‌گيرد.

ايسلند در اولين بازي در اولين دوره حضورش در جام جهاني موفق شد يك امتياز با ارزش از مدعي اول گروه بگيرد. امتيازي كه شايد بتواند باعث شود دوباره كشوري با جمعيت سيصد هزار نفر از گروهش صعود كند و يك شگفتي خلق شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون