• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4112 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ خرداد

با شكست مقابل مكزيك

خطر حذف زودهنگام آلمان

يواخيم لو و شاگردانش در حالي در اولين بازي خود مغلوب مكزيك شدند كه تيم ملي آلمان به رهبري يواخيم لو «سندرم بازي دوم» دارد و معمولاً در جام جهاني و جام ملت‌هاي اروپا در دومين بازي خودش طعم شكست را مي‌چشيد.

ژرمن‌ها با اين باخت نه فقط كارشان براي صعود به مرحله بعد اندكي دشوار شد، بلكه بسيار محتمل است كه در مرحله يك‌هشتم نهايي به مصاف برزيل بروند. سوئد و كره جنوبي حريفان بعدي آلمان در گروه ششم مسابقاتند و اگر برزيل مثل آلمان در برابر حريفانش گرفتار نشود، جدال آلمان و برزيل در يك‌هشتم نهايي فينالي زودهنگام و فرصتي مغتنم براي انتقام گرفتن ببرهاي زرد از شاگردان يواخيم لو است. حذف زودهنگام آلمان در جام جهاني، چه در گروه چه در مرحله يك‌هشتم نهايي، رويدادي بسيار سنگين براي فوتبال اين كشور است. آلماني‌ها در بدترين دوران خودشان در 1994 و 1998 نيز هيچگاه زودتر از مرحله يك‌چهارم نهايي از جام جهاني حذف نشده‌اند. اگر برزيل بتواند انتقام خودش را از يواخيم لو بگيرد، لو در اين جام حتي كارنامه‌اي بدتر از برتي فوگتس دهه 1990 را براي آلمان رقم مي‌زند كه دو بار با تيمش در يك‌چهارم نهايي مغلوب بلغارستان و كرواسي شد. اما آيا آلمان به اين سرعت از جام 2018 كنار مي‌رود؟ تا پيش از آغاز جام، آلمان اميد اول قهرماني در روسيه بود. ژرمن‌ها در اين بازي در خط حمله چندان كارآمد نبودند و در خط دفاعي هم چندان مستحكم نشان ندادند. اگرچه ساختار كلي بازي آلمان مثل هميشه بود. هافبك‌هاي توانمند اين تيم، مالكيت توپ را در اختيار داشتند اما بازي دفاعي مكزيك و ضد حمله‌هاي بازيكنان اين تيم نشان داد كه تيم يواخيم لو همچنان در قلب خط دفاعي كم و بيش متزلزل است.

شايد همانطور كه دست گوارديولا در بارسلونا بالاخره براي حريفان رو شد و عصر تفوق بي‌چون و چراي تيكي تاكاي او در فوتبال اروپا به سر آمد، اكنون نوبت يواخيم لو باشد كه طعم ناكامي بزرگ در عين درصد بالاي مالكيت توپ را بچشد. همچنين نبايد فراموش كنيم كه آلمان ممكن است در درون دروازه نيز، به علت اينكه مانوئل نوير تازه از كمند آسيب‌ديدگي رها شده، مشكل پيدا كند. به زودي معلوم مي‌شود كه آيا آلمان 2018 نيز مثل برزيل 1966 و اسپانياي 2014، قهرماني خواهد بود كه طعم حذف در مرحله گروهي را مي‌چشد يا اينكه يواخيم لو و شاگردانش مي‌توانند از اين گردنه مخوف مكزيك‌ساخته، به سلامت عبور كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون