• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4121 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۷ تير

آذري جهرمي اسامي دريافت‌كنندگان دلار دولتي را هم اعلام كرد

وزير دهه شصتي، پيشگام مبارزه با فساد

«اولين بازرسي تعزيراتي از يكي از شركت‌هاي وارد‌كننده تلفن همراه صورت پذيرفت. بنا بر گزارش دريافتي، شركت مزبور حدود ۲۰۰۰۰ گوشي آيفون وارد كرده كه ۱۵۰۰۰ تاي آن را يكجا و با دوميليون تومان گران‌تر از معمول به يك شركت واگذار كرده و ۵۰۰۰ گوشي را در انبار موجود داشته است. » وزير جوان ارتباطات عزم خود را براي مقابله با فساد در وزارت ارتباطات جزم كرده و حال پس از انتشار اسامي شركت‌هايي كه ارز 4200 توماني دريافت و تلفن‌هاي همراه را به قيمت ارز آزاد فروخته‌اند، اين‌بار خبر از نخستين بازرسي تعزيراتي داده است. جهرمي در انتشار خبر سبك و سياق خاص خود را دارد. صفحه رسمي او در شبكه اجتماعي توييتر يكي از پربازديد‌ترين اكانت‌هاي توييتر محسوب مي‌شود زيرا علاوه بر انتشار خبر او به تبادل نظر با نظردهندگان مي‌پردازد؛ كاري كه كمتر مسوولي در كشور حاضر به انجام آن است. شهامت وزير جوان اميد را به جامعه براي مقابله با ديو فساد بازگردانده است.

بسياري معتقدند شهامت وزير دهه شصتي نشات گرفته از آن است كه او آلوده باند‌هاي بزرگ فساد نشده و براي مبارزه با فساد با هيچ كس تعارف ندارد. انتشار اسامي متخلفين اقدامي تحسين‌برانگيز است كه تا امروز كمتر مسوولي بنا به هر دليلي حاضر به انجام آن است. جهرمي در همين ارتباط مستقيم با كاربران فضاي مجازي، توييتي منتشر كرد كه پيش از اين كمتر شاهد اين دست اقدامات بوديم.

كاربري در جواب جهرمي درباره نخستين بازرسي تعزيراتي از او دليل فاش نشدن اسم شركت را جويا شد كه وزير ارتباطات در اقدامي تحسين‌برانگيز پاسخ داد: «شركت بازرسي شده، شركت نوديس پرداز بوده است. » نوديس پرداز يكي از خبرساز‌ترين شركت‌هاي واردكننده موبايل بود چراكه بر اساس آگهي همين شركت در روزنامه، مدت كوتاهي از تغيير ساختار آن و دريافت اجازه كسب‌وكار در حوزه موبايل سپري مي‌شود. اسم قبلي اين شركت اس‌ام سي اولين و بزرگ‌ترين مركز فروش و توزيع انواع تجهيزات اكتيو سيسكو و سرور HP در ايران بود. اين شركت نزديك 27ميليون يورو ارز دولتي به منظور واردات تلفن همراه دريافت كرده است كه بنابر اظهارات وزير ارتباطات در نخستين بازرسي تعزيراتي مشخص شده است اين شركت علاوه بر احتكار نزديك به 5000 تلفن همراه، مابقي را دوميليون تومان گران‌تر و با قيمت ارز آزاد فروخته است.

نام بردن جهرمي از شركت‌هاي متخلف، فشار افكار عمومي بر ساير اعضاي كابينه را زياد كرده است به نحوي كه برخي كاربران فضاي مجازي كه امروز ديگر كاربردي حقيقي پيدا كرده است، با استفاده از هشتگ‌هاي مختلف مانند شفاف‌سازي و وزير پاسخگو از تمامي وزارتخانه‌ها مي‌خواهند اسامي شركت‌هايي كه ارز دولتي دريافت كرده‌اند را منتشر كنند.

وزير دهه شصتي اين روز‌ها بيش از هرفرد ديگري در دولت تلاش دارد تا اعتماد عمومي را بازسازي كند؛ تلاشي كه ناشي از انرژي جواني و عدم وابستگي به باند‌هاي فساد است. در دهه شصت بسياري از امور كشور و حتي مديريت جبهه‌هاي جنگ بر عهده جوانان بود؛ جواناني كه با انرژي و انگيزه كشور را از پيچ‌هاي سخت به سلامت عبور دادند اما متاسفانه اين رويه در ساختار مديريتي كشور حفظ نشد و امروز شاهد هستيم كه بسياري از مديران تكيه زده بر صندلي خدمت حاضر نيستند جاي خود را به جوانان دهند. جهرمي جوان كه در روزهاي نخست آغاز به كار دولت دوازدهم و جلسات راي اعتماد يكي از پرحاشيه‌ترين وزراي پيشنهادي بود، با عملكرد خود در وزارت ارتباطات ثابت كرد انگيزه جوانان براي خدمت به مردم و كشور بيش از مديران بازنشسته‌اي است كه حاضر به رها كردن صندلي نيستند. شجاعت وزير جوان اين روزها تبديل به نيروي محركه دولت شده است تا جايي كه رييس‌جمهور نيز مصلحت‌انديشي را كنار گذاشت و روز سه‌شنبه دستور انتشار اسامي گيرندگان ارز دولتي را صادر كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون