• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4141 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ مرداد

خبر كوتاه

«همه مي‌دانند» در ايران اكران مي‌شود؟

فيلم «همه مي‌دانند» به كارگرداني اصغر فرهادي «در صورت درخواست براي اكران در ايران به عنوان يك فيلم خارجي بررسي مي‌شود». به گزارش ايسنا، پس از رونمايي از آخرين ساخته اصغر فرهادي در جشنواره كن، برنامه اكران عمومي «همه مي‌دانند» در چند كشور مختلف اعلام شد، اما خبري از اكران آن در ايران نيست در حالي كه فرهادي پيش‌تر تاكيد كرده بود كه: «ميل قلبي‌اش نمايش فيلم در ايران است.» او در جشنواره كن گفته بود: «اولويت من ساخت فيلم در ايران است و سعي مي‌كنم فيلم‌هايم را نيز تا جايي كه بشود در ايران نمايش دهم. درباره «همه مي‌دانند» هم نمي‌دانم چه اتفاقي مي‌افتد و فيلم دوباره تدوين مي‌شود يا خير؟ اما من كار خودم را مي‌كنم و اگر امكان نمايش آن فراهم شود بسيار خوشحال مي‌شوم.» با اين حال پيگيري ايسنا از ابراهيم داروغه‌زاده، معاون ارزشيابي و نظارت سازمان سينمايي حاكي از اين است كه با وجود قطعي شدن تاريخ اكران فيلم «همه مي‌دانند» در كشورهاي آرژانتين، اسپانيا، آلمان و ايتاليا در ادامه اكران عمومي‌اش در كشورهاي فرانسه، بلژيك و سوييس (بخش فرانسه زبان) هنوز درخواستي براي اكران آخرين ساخته فرهادي در ايران به سازمان سينمايي ارايه نشده است. داروغه‌زاده در توضيحات كوتاهي گفت: «از آنجا كه «همه مي‌دانند» طبق ضوابط موجود تهيه‌كننده ايراني و پروانه ساخت از سازمان سينمايي ايران ندارد، فيلم خارجي محسوب مي‌شود. درنتيجه در صورت درخواست نمايش و صدور مجوز توسط شوراي بازبيني، اين فيلم در گروه فيلم‌هاي خارجي اكران خواهد شد.»

 

تقدير جشنواره رم از ايزابل هوپر

علاوه بر «مارتين اسكورسيزي»، جشنواره فيلم رُم جايزه يك عمر دستاورد هنري را به «ايزابل هوپر» هنرپيشه زن فرانسوي اعطا مي‌كند. به گزارش «هاليوود ريپورتر»اين جشنواره پيش‌تر اعلام كرده بود كه جايزه‌اي با همين عنوان به «مارتين اسكورسيزي» اهدا مي‌شود كه اين دومين جايزه از اين نوع است كه در اين رويداد اهدا خواهد شد. «توني سِرويلو» كارگردان ايتاليايي جايزه «يك عمر دستاورد هنري» را طي مراسمي ويژه در رُم به هنرپيشه فرانسوي «ايزابل هوپر» اهدا خواهد كرد. هوپر ۶۵ ساله برنده جايزه گلدن گلوب به عنوان بهترين هنرپيشه نيز هست. هوپر در دوران فعاليت هنري خود با فيلمسازان بزرگ امريكايي و اروپايي از جمله «ژان لوك گدار»، «ماركو فرري»، «برادران تاوياني»، «ميشاييل هانكه»، «مايكل سيمينو» و «ديويد او راسل» كار كرده است.

فيلمنامه‌نويس نامزد اسكار درگذشت

«ديويد استيوِنس» كه براي فيلمنامه «بريكر مورنت» نامزد اسكار شد، در ۷۷ سالگي درگذشت. به گزارش هاليوود ريپورتر، وي به دليل عارضه سرطان در شهر وانگاري نيوزيلند درگذشت. استيونس در سال 1994 فيلمنامه «مجموع ما» را با بازي راسل كرو و جك تامپسن كار كرد و در مقام كارگردان از آن ميني سريالي 5 ساعتي با عنوان «شهر چون آليس» با بازي هلن مورس و برايان براون ساخت. وي در سال 1996 تله‌فيلمي با عنوان «پرندگان توفان» خلق كرد. او در سال 1988 به خاطر خلق ميني‌سريال «مرلين» موفق به دريافت جايزه «امي» شد كه در آن سم نيل در نقش جادوگر افسانه‌اي قرون‌وسطايي ايفاي نقش مي‌كرد. فيلم «بريكر مورنت» موفقيت‌هاي بيشتري براي او به ارمغان آورد. او موفق شد 10 جايزه از جشنواره اي‌اف‌آي شامل «بهترين فيلمنامه»، «بهترين كارگرداني» و «بهترين فيلم» را كسب كند.

انتشار «صورتگر» با صداي سالار عقيلي و امين تارخ

آلبوم «صورتگر» با آهنگسازي علي پژوهشگر، خوانندگي سالار عقيلي و دكلمه امين تارخ منتشر شد. به گزارش ايلنا، اين آلبوم داستان عشق؛ از عشق خاكي تا رسيدن به عشق افلاكي را با موسيقي به تصوير مي‌كشد. اين آهنگساز پيش از توليد آلبوم «صورتگر» آثاري چون «دوره گرد»، «مثنوي صبا»، «زخمه ريزان»، «شور زندگي» و «سفر درون» را منتشر كرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون