• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4143 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ مرداد

در جريان نشست رسانه‌‌اي «شب‌هاي جز» مطرح شد

جشنواره موسيقي فجر قابليت همگرايي ندارد

به گزارش خبرگزاري مهر، نشست خبري چهارمين ويژه برنامه موسيقايي «شب‌هاي جز» سه‌شنبه دوم مرداد با حضور تعدادي از هنرمندان شركت‌كننده اين دوره از جمله پدرام نيك‌سيرت مدير موسسه «ساز باز» و احسان صديق، سرپرست گروه «كوارتت كاسته» در فرهنگسراي نياوران تهران برگزار شد. نيك‌سيرت در ابتداي اين نشست خبري توضيح داد: ما در سال دوم و سوم به اين فكر كرديم كه «شب‌هاي جز» و «شب‌هاي جنوب» را به شهرهاي ديگر هم ببريم اما مشكل اصلي هزينه‌هايي است كه واقعا رقم بالايي دارند. اين موسيقي مخاطب خاص دارد پس نمي‌توان به مبلغي كه از فروش بليت‌‌هاي آن به دست مي‌آيد اميد چنداني داشت.

وي درباره حضور هنرمندان خارجي در اين دوره از فستيوال با توجه به افزايش قيمت ارز در كشورمان عنوان كرد: اسفند سال گذشته يورو ۴ هزار و ۲۰۰ تومان بود. اما در فاصله ۲۰ روز تا عيد همه‌چيز ترسناك شد. در «شب‌هاي جز» داستان متفاوت است و به واسطه آرشيد آذرين با گروه‌هاي خارجي مرتبط شده‌ايم و ارتباط‌مان بسيار صميمانه‌تر است و حضور او كه خود سابقه همكاري با موزيسين‌هاي خارجي بسياري را دارد تضميني شده است براي اينكه «شب‌هاي جز» حتما اجرا شود.

احسان صديق هم در رابطه با اولين حضور گروه كوارتت كاسته در شب‌هاي جز توضيح داد: از ابتدا لزوما اينگونه نبوده است كه ما رويكردي را انتخاب كنيم كه صرفا اجراهاي مستقل بگذاريم. مساله اين جاست كه در تهران و در ايران فستيوالي به آن معنا وجود ندارد كه بگوييد اينها هم‌سبك ما هستند و مي‌توانيم در كنارشان به اجرا بپردازيم. يعني از نظر ما مثلا جشنواره فجر هم چنين قابليتي ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون