• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4144 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ مرداد

در شهرستان كليبر آذربايجان شرقي

چهارمين اجلاس سراسري مديران صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير برگزار شد

بهروز فروغي

 چهارمين اجلاس سراسري مديران صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير با حضور حجت‌الاسلام سيد محمدعلي آل هاشم نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي، سيدابوالفضل رضوي معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست‌جمهوري، محمدرضا واعظ مهدوي مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير كشور، مباركي رييس هيات‌مديره صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير، امام جمعه كليبر، تني چند از نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي، جواد رحمتي معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي و جمع كثيري از مسوولان كشوري و استاني، اعضاي هيات‌مديره و مديران صندوق در استان‌ها از تاريخ 26 تيرماه به مدت دو روز در شهرستان كليبر برگزار شد.

 

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي:

اجراي بيمه اجتماعي كارآمد، برطرف‌كننده چالش‌هاي روستايي

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي گفت: با اجراي نظام بيمه اجتماعي كارآمد در جامعه روستايي مي‌توان بخشي از چالش‌هاي محيط روستايي را برطرف كرد. حجت‌الاسلام سيد محمدعلي آل هاشم در چهارمين اجلاس سراسري مديران صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير كه در شهرستان كليبر برگزار شد، اظهار داشت: امنيت يكي از نيازهاي ضروري و ضروريات فردي، گروهي و جامعه است و ادامه حيات و بقاي جامعه بدون امنيت ميسر نمي‌شود. وي، بيمه را يكي از دستاوردهاي ارزشمند بشر در جهت امنيت اجتماعي و اقتصادي عنوان كرد و افزود: بيمه امنيت آور است، بيمه نگراني‌ها را در برابر زيان‌هاي ناشي از حوادث كاهش مي‌دهد و بستر لازم را براي دستيابي به توسعه اقتصادي فراهم مي‌كند. نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي با تاكيد بر اينكه هدف تشكيل بيمه‌هاي اجتماعي حمايت و تامين در برابر برخي شكل‌هاي ناامني در محيط‌هاي توليدي روستايي و عشايري است، گفت: بيمه‌هاي اجتماعي و اجباري كه ناشي از قانون ناميده مي‌شود بيشتر در مورد كارگران و طبقات كم‌درآمد جامعه كاربرد دارد. در حالي كه روستاييان و عشاير عمده توليد در كشور را انجام مي‌دهند ولي كمتر از سايرين به فكر آينده و معيشت خود هستند. حجت‌الاسلام سيد محمدعلي آل‌هاشم تصريح كرد: بيمه‌هاي اجتماعي نوعي تامين اجتماعي به شمار مي‌رود، با توجه به اهميت كشاورزي در بخش اقتصاد جامعه، بيمه‌هاي اجتماعي روستاييان، كشاورزان و عشاير نه‌تنها يكي از ضروريات نياز امروز است بلكه به ايجاد اقتصاد مبتني بر بازار سالم و اقتصاد مقاومتي مي‌تواند كمك شاياني كند.

 

مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي كشور:

تشكيل ستادهاي توسعه بيمه روستايي در استان‌هاي كشور

مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير كشور با حضور در اين اجلاس اظهار داشت: بر اساس آمار سال 95، درآمد خانوارهاي شهري 13 درصد رشد داشته است در حالي كه درآمد روستاها 1.1 درصد كاهش داشته است. محمدرضا واعظ مهدوي گفت: برگزاري اين اجلاس در سالي كه تبريز محوريت گردشگري جهان اسلام بوده برگزار مي‌شود و اميدواريم زمينه‌اي براي حضور بيشتر دوستان در اين شهر باشد. وي در خصوص نظام بيمه‌اي كشور افزود: در ايران يك الگويي حفظ شده و آن اين است كه دولت در روستاها جاي كارفرما نشسته و حق بيمه سهم كارفرما را مي‌پردازد كه امكان بسيار خوبي است. مديرعامل صندوق مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير كشور با بيان اينكه در آذربايجان شرقي پوشش بيمه‌هاي روستايي بسيار خوب بوده است، گفت: خيلي از خانوارها در مناطق كليبر و هوراند درآمد كمتري دارند و ما اين آمادگي را داريم كه سهم دولت را بپردازيم. واعظ مهدوي ابراز داشت: به دليل اينكه در بيمه روستايي كارفرمايي وجود ندارد بيمه روستايي در كل دنيا با مشكلات متعددي روبرو است و در عين حال بيمه روستايي به لحاظ اينكه حداقل‌ها را تامين مي‌كند نمي‌تواند رفاه روستاييان را تامين كند و زماني مي‌توان رفاه روستاييان تامين كرد كه بيمه تكميلي راه‌اندازي شود. وي با ابراز خرسندي از تشكيل ستادهاي توسعه بيمه روستايي در استان‌هاي كشور، افزود: تشكيل ستادهاي توسعه بيمه روستايي زمينه افزايش پوشش بيمه‌اي براي قشر توليدكننده، كم توقع و كم‌هزينه كشور كه عمدتا روستاييان و عشاير هستند را فراهم مي‌سازد. مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير كشور به لزوم برقراري عدالت در بيمه روستايي اشاره و خاطرنشان كرد: سعي مي‌كنيم تا عدالت جمهوري اسلامي شامل حال همه باشد و در اين راستا در تلاش هستيم كه تا پايان برنامه ششم توسعه كشور حداقل عضوي از هر خانواده تحت پوشش بيمه روستايي قرار گيرد.

 

معاون رياست‌جمهوري:

ضرورت تشكيل تشكل‌هاي اقتصادي بين روستاييان و عشاير

معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست‌جمهوري در اين اجلاس با اشاره به اينكه مهم‌تر از توسعه روستاها براي توسعه كشور مورد ديگري را سراغ نداريم، اظهار داشت: توسعه روستاها به معني توسعه سرزمين كشور است. سيدابوالفضل رضوي افزود: بيش از ۶۰ درصد مساحت جمهوري اسلامي ايران در اختيار روستاييان و عشاير كشور است و جمعيت ساكن در روستاها و عشاير 26.7 درصد است. وي به‌ضرورت رعايت عدالت در مسائل آموزشي بين شهرنشينان و روستانشينان اشاره كرد و گفت: ما در كشور عدالت آموزشي بين جمعيت روستايي و شهري نداريم به همين علت خواستار افزايش كيفيت آموزشي دانش‌آموزان روستايي و عشايري هستيم تا عدالت در اين حوزه نيز برقرار شود. معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست‌جمهوري خواستار تشكيل تشكل‌هاي اقتصادي مردم بين روستاييان و عشاير در كشور شد و افزود: تشكيل تشكل‌هاي اقتصادي مردم بين روستاييان و عشاير زمينه را فراهم مي‌كند تا اين قشرها يار همديگر باشند نه اينكه همديگر را به چشم رقيب ببينند، بنابراين تشكيل تشكل‌هاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي جزو واجباتي است كه بايد به آنها توجه كنيم.

 

معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي:

ضرورت ايجاد اشتغال خرد در مناطق روستايي و عشايري آذربايجان‌شرقي

معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي بر ضرورت ايجاد اشتغال خرد در مناطق روستايي و عشايري آذربايجان‌شرقي تاكيد كرد و گفت: ظرفيت اشتغال در روستاهاي آذربايجان‌شرقي محدود است. جواد رحمتي بابيان اينكه ۴۰ سال پيش ۷۰ درصد جمعيت آذربايجان‌شرقي روستايي بودند اما الان جمعيت روستايي استان به كمتر از ۳۰ درصد رسيده است، اظهار داشت: اگر حال به اشتغال و معيشت روستاييان توجه نكنيم دوام ماندگاري در روستاها بيش از حد انتظار كمتر مي‌شود. وي اضافه كرد: روستاييان و عشاير با حداقل‌ترين داشته‌ها و امكانات بيشترين كارايي در توليد داخلي دارند اما اينكه انتظار داشته باشيم تا تمامي نيازهاي متنوع بازار و مردم را تامين كنند بايد ابتدا از آموزش‌ها بهره‌مند شوند و سپس امكانات در اختيار اين قشر زحمت‌كش و سخت‌كوش بگذاريم.

 

نماينده مردم كليبر، خداآفرين و هوراند در مجلس:

مردم بايد اقدامات و عملكرد مسوولان را در جيب و سفره خود لمس كنند

نماينده مردم كليبر، خداآفرين و هوراند در مجلس ابراز داشت: اقدامات صورت گرفته از سوي دست‌اندركاران بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير جاي قدرداني دارد و اگر مسوولان واقعا قصد خدمتگزاري دارند بايد به‌گونه‌اي عمل كنند كه مردم اقدامات و عملكرد مسوولان را در جيب و سفره خود لمس كنند. اله قلي‌زاده با تاكيد بر اينكه هدف مسوولان خدمت بي‌منت براي مردم بوده ولي مساله حل مشكلات نيست، تصريح كرد: همه مردم حتي مسوولان از مشكلات اقتصادي مي‌گويند و سوال اينجاست چه كسي بايد به مشكلات اقتصادي كشور رسيدگي كند؟ قبول داريم حل مشكلات اقتصادي بر عهده دولت است اما رفع اين دست از مشكلات به‌تنهايي از عهده دولت خارج است. وي در پايان با اشاره به پتانسيل و ظرفيت‌هاي بالاي اين منطقه خواستار هدايت سرمايه‌گذاري‌ها به سمت مناطق روستايي، كشاورزي و عشايري شد.

 

مديرصندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير آذربايجان شرقي:

اجلاس فرصتي مغتنم براي تصويب مصوبات سازنده در جهت تسهيل شرايط خدمت‌رساني

مديرصندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير آذربايجان شرقي در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار روزنامه اعتماد با بيان اينكه چهارمين اجلاس مديران صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير كشور طي روزهاي 26 و27 تيرماه در كليبر برگزار شد، گفت: انتخاب كليبر به عنوان ميزبان چهارمين دوره اجلاس مديران صندوق بر اساس برخورداري منطقه ارسباران از قابليت‌هاي ويژه در حوزه كشاورزي و توسعه روستايي بوده است محمد نظري افزود: با برگزاري اين اجلاس فرصتي مغتنم براي تصويب مصوبات سازنده در جهت تسهيل شرايط خدمت‌رساني به بيمه‌شدگان و متقاضيان عضويت در صندوق فراهم شده است. وي با تبيين ظرفيت‌هاي بي‌بديل كشاورزي در منطقه ارسباران ادامه داد: 20 در صد پروتيين آذربايجان شرقي از محصولات لبني و دامي عشاير منطقه ارسباران تامين مي‌شود و اين امر ضرورت توجه بيشتر دولت به رفاه و آتيه اين قشر مولد را مضاعف مي‌كند. مديرصندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير آذربايجان شرقي با اشاره به ضرورت ترغيب روستاييان و عشاير به عضويت در صندوق بيمه اجتماعي با توجه به فعاليت‌هاي گسترده كشاورزي در اين استان اظهار داشت: بدون شك برگزاري چنين اجلاس‌هايي نقش سازنده‌اي در خصوص پوشش و مشاركت بهتر بيمه‌اي در شهرستان‌هاي كليبر، خداآفرين و هوراند ايفا مي‌كند. نظري اين اجلاس را موقعيت مناسبي براي بررسي آخرين گزارشات مديران ستادي و استاني صندوق و بحث و تبادل نظر شركت‌كنندگان براي اتخاذ تصميمات سازنده دانست و گفت: امضاي تفاهمنامه بين صندوق بيمه اجتماعي و معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم نهاد رياست‌جمهوري در خصوص توسعه بيمه روستاييان، اعطاي احكام مستمري‌بگيران، تجليل از كارگزاران برتر شهرستاني، استاني و كشوري، تقريظ پوستر اجلاس، برگزاري نمايشگاه توانمندي‌هاي كارآفرينان برتر روستايي و عشايري منطقه ارسباران با محوريت شهرستان كليبر، ايجاد غرفه ميز خدمت صندوق در راستاي ارايه خدمات به مراجعين و بيمه‌شدگان و نيز راه‌اندازي اكيپ سيار پزشكي براي ارايه خدمات درماني رايگان به آحاد خانوارهاي روستايي و عشايري از جمله برنامه‌هاي حاشيه‌اي اين اجلاس بود. وي بازديد از روستاهاي شهرستان و نشست صميمي با اهالي، برگزاري نشست بررسي مزيت‌هاي اشتغال روستايي و عشايري شهرستان را از ديگر برنامه‌هاي اين اجلاس عنوان كرد كه با هدف بررسي امكان مشاركت صندوق در برخي پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري‌هاي اشتغال محور انجام شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون