• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4153 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ مرداد

خبر

روحاني: به مجلس مي‌آيم و حقايق را بازگو مي‌كنم

رييس‌جمهور در نامه‌اي به علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينكه «سوال تعدادي از نمايندگان در چارچوب قانون اساسي و زمان و شرايط مناسب مطرح نشده است»، تاكيد كرد: اما براي جلوگيري از هر نوع اختلاف بين قوا و احترام به مجلس شوراي اسلامي، در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري در اين نامه، روحاني خطاب به لاريجاني نوشت: درست در سالروز تحليف رييس‌جمهوري دوره دوازدهم، سوال تعدادي از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي واصل گرديد. بي‌ترديد سوال از رييس‌جمهور كشور با مراعات حداقل دو نكته مي‌تواند مبارك باشد.

او ادامه داد: اولا در چارچوب قانون اساسي باشد، ثانيا در زمان و شرايط مناسب كشور اقدام شده باشد كه متاسفانه هيچ يك از اين دو حاصل نشده است.

روحاني در پايان تاكيد كرد: اما براي جلوگيري از هر نوع اختلاف بين قوا و احترام به مجلس شوراي اسلامي ان‌شاء‌الله در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد و به سوالات پاسخ خواهم داد. البته اين امر مي‌تواند، فرصت خوبي باشد تا برخي حقايق را براي مردم عزيز كشورم بازگو كنم كه آنها صاحب واقعي كشورند و مشروعيت من و شما نيز از آراي آنهاست.

 

پايان رزمايش سپاه در خليج‌فارس

در پي برگزاري رزمايش اقتدار دريايي سپاه كه هفته گذشته در آب‌هاي نيلگون خليج هميشه فارس برگزار شد، سردار سرتيپ دوم پاسدار رمضان شريف سخنگو و مسوول روابط عمومي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: اين رزمايش با هدف كنترل و مراقبت از امنيت آبراه بين‌المللي و در چارچوب برنامه رزمايش‌هاي تقويمي سالانه سپاه برگزار شد.

به گزارش ايلنا وي افزود: اين رزمايش با قدرداني سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه از يگان‌هاي نيروهاي دريايي و هوافضاي سپاه همراه شد و ايشان با ابراز رضايت از برگزاري موفق رزمايش اقتدار دريايي سپاه بر لزوم حفظ و ارتقاي آمادگي‌هاي همه جانبه دفاعي براي تامين امنيت پايدار آبراه راهبردي خليج‌فارس و تنگه هرمز و مقابله متناسب با تهديدات و ماجراجويي‌هاي احتمالي دشمنان تاكيد كردند.

 

عامل تيراندازي به شهروند كرجي هنوز شناسايي نشده است

خيرالله ترخاني سرپرست معاونت سياسي- امنيتي استانداري البرز ضمن تاييد خبر كشته شدن يك شهروند كرجي در ناآرامي‌هاي اخير در پاسخ به اين پرسش كه آيا عامل تيراندازي شناسايي ‌شده است، اظهار كرد: خير، عامل تيراندازي هنوز شناسايي نشده است.

به گزارش مهر سرپرست معاونت سياسي- امنيتي استانداري البرز توضيح داد: شخص ضارب از ميان تجمع‌كنندگان اقدام به تيراندازي كرده است.

وي با تاكيد بر اينكه اين موضوع در دست بررسي است، گفت: اين موضوع از سوي نهادهاي امنيتي، انتظامي و قضايي در دست بررسي بوده و در اسرع وقت نتيجه به اطلاع عموم مردم خواهد رسيد.

سرپرست معاونت سياسي- امنيتي استانداري البرز در پاسخ به اين پرسش كه آيا طي روزهاي اخير مورد امنيتي خاصي در استان گزارش ‌شده است، گفت: خير، مورد امنيتي خاصي تاكنون گزارش نشده است، تجمع‌كنندگان به ‌واسطه تبليغات شبكه‌هاي معاند از جمله منافقان و سلطنت‌طلبان در خيابان‌ها جمع شدند.

 

وجوه بايد به حساب مشترك واريز شود، نه حساب‌هاي اعلامي

رسول كوهپايه‌زاده، وكيل بابك زنجاني در واكنش به صحبت‌هاي وكيل شركت ملي نفت ايران مبني بر درست نبودن صحبت‌هايش در يادداشتي نوشت: براساس قرارداد منعقد شده، انتقال وجه و پرداخت بدهي صرفا از طريق افتتاح حساب مشترك در كشور ثالث و مطابق با مفاد و مندرجات قرارداد قابل انجام است و نه حساب‌هاي اعلامي مورد ادعا.

به گزارش اعتماد آنلاين كوهپايه‌زاده تاكيد كرد: بر خلاف ادعاي وكيل محترم شركت ملي نفت ايران مبني بر تكذيب انعقاد قرارداد با شركاي خارجي موكل؛ با قرارداد مذكور در تاريخ 20/10 /96 برابر با 10 ژانويه 2018 بين طرفين در كشور ثالث و با حضور نماينده محترم مرجع ذي‌صلاح قضايي امضا، منعقد و تبادل شده است.

او همچنين در بخش ديگري از يادداشت خود نوشت: به دليل خودداري بانك خارجي از افتتاح حساب مشترك؛ شركاي خارجي موكل طي نامه رسمي خطاب به شركت محترم ملي نفت ايران درخواست مي‌كند چنانچه قادر به جلب رضايت بانك ديگري جهت افتتاح حساب مشترك هستند، اعلام كنند.

وي در پايان يادآور شد: شركاي خارجي موكل هيچ شرط يا درخواستي خارج از مفاد و مندرجات قرارداد فيمابين نداشته و ندارند.

 

محسني اژه‌اي:عراقچي بازداشت شد

سيداحمد عراقچي، ‌معاون ارزي بانك مركزي بازداشت شد. به گزارش فارس، غلامحسين محسني‌اژه‌اي در ادامه رسيدگي به پرونده اخلالگران در نظام پولي و بانكي كشور پرونده سه‌نفر از كساني كه تكميل شده بود با صدور كيفر خواست به دادگاه ارسال شد و ان‌شاء‌‌الله به زودي دادگاه آنها شروع خواهد شد.

وي ادامه داد: همچنين امروز چند نفر ديگر تحت‌تعقيب قرار گرفته و بازداشت شدند. يكي از آنها معاون ارزي بانك مركزي است كه البته شنيدم اخيرا كنار گذاشته شده بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون