• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4155 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد

خبرخوان

عرضه ارز پتروشيمي‌ها در بازار با نرخ ۸۰۸۰ تومان

بر اساس بسته جديد ارزي كه يكشنبه‌شب توسط مديركل بانك مركزي رونمايي و اجراي آن از صبح ديروز آغاز شد، شركت‌هاي پتروشيمي موظف شدند ارز خود را در بازار ثانويه عرضه كنند كه اين فرآيند از صبح ديروز آغاز شده است.

به گزارش ايسنا، پيش از اين و بر اساس سياست‌هاي ارزي دولت كه در ارديبهشت‌ماه ابلاغ شد شركت‌هاي پتروشيمي موظف بودند ارز صادراتي خود را با نرخ ۴۲۰۰ توماني در سامانه نيما عرضه كنند كه موجب اعتراض آنها شد، زيرا بر اين باور بودند كه مشخص نيست فردي كه ارز ۴۲۰۰ توماني آنها را خريداري مي‌كند چه كالايي وارد كشور مي‌كند.

در بسته جديد ارزي اين فرآيند تغيير كرد و پتروشيمي‌ها بايد ارز صادراتي خود را در بازار ثانويه معامله كنند. اتفاقي كه از امروز صبح افتاد و به گفته حسين اميرافضلي، مديرعامل پتروشيمي جم اين شركت‌ها امروز ارز خود را با نرخ ۸۰۸۰ توماني وارد بازار كردند.

 

ارز ثانويه 10 درصد ارزان‌تر است

عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران با توجه به اجرايي شدن بسته ارزي جديد از سه‌شنبه و اينكه مبادلات ارزي به جز كالاهاي اساسي در بازار ثانويه و به صورت نرخ توافقي بين صادركننده و واردكننده انجام مي‌شود، گفت: هنوز خريد و فروش چنداني در بازار ثانويه انجام نشده كه قيمت مشخص باشد اما قيمت توافقي حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد زير قيمت بازار خواهد بود.

احمد كيميايي‌اسدي اظهار كرد: عرضه‌كنندگان عمده ارز غيردولتي و غيرنفتي كه شامل پتروشيمي و فولادي‌هاست، بايد ارز خود را در بازار ثانويه عرضه كنند لذا بايد منتظر بود و ديد كه بازار چگونه پيش مي‌رود و واردكنندگان با چه قيمتي ارزشان را تهيه مي‌كنند. وي افزود: در هر صورت بايد قيمت پايين‌تر از بازار باشد، چراكه معاملات به صورت خرد بوده و عمده نيست؛ بنابراين بايد قيمت ارز در بازار ثانويه حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصدي زير قيمت بازار باشد اما نمي‌توان قيمت دقيقي ارايه كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون