• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4155 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد

پس از آسيب‌ديدگي كيميا عليزاده

تفنگداري كه پرچمدار شد

كيميا عليزاده اولين و تنها بانوي مدال‌آور ايران در بازي‌هاي المپيك كه قرار بود پرچمدار كاروان ايران در هجدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي جاكارتا باشد به دليل پارگي رباط صليبي زانوي چپش، فرصت حضور در اين رقابت‌ها را از دست داد. حالا عليزاده بايد هر چه‌ سريع‌تر كارهاي فيزيوتراپي و درماني خود را آغاز كند تا زودتر زانوي آسيب ديده‌اش زير تيغ جراحي برود. با اينكه كيميا به كمك عصا مي‌تواند راه برود، تصميم بر اين شد تا او به جاكارتا اعزام نشود. طبق گفته پزشك عليزاده به مدت يك سال از ميادين مختلف دور خواهد بود. مليكا ميرحسيني در جاكارتا به جاي كيميا روي شياپ‌چانگ رفته و براي ايران مبارزه خواهد كرد.

ميرحسيني در مورد انتخابش براي اعزام به بازي‌هاي آسيايي اظهار كرد: «ما بعد از مسابقات كره جنوبي زمان كمي تا بازي‌هاي آسيايي داشتيم و به همين دليل ملي‌پوشان تمرينات خود را به صورت منظم پيگيري كردند، اما بعد از تورنمنت كره من در استراحت بودم كه با شنيدن خبر مصدوميت كيميا قرار شد در وزن او عازم بازي‌هاي آسيايي شوم به همين دليل در اردوها حاضر شدم تا آمادگي خود براي حضور در مسابقات را بالا ببرم. براي كسب مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۸ عازم جاكارتا مي‌شوم. اميدوارم كيميا زودتر سلامتي خود را به دست بياورد و بار ديگر روي شياپ‌چانگ حاضر شود. مطمئنا او مي‌تواند به روزهاي اوج خود بازگردد. همچنين از مردم مي‌خواهم براي سلامتي كيمياي تكواندو و موفقيت كاروان ايران به خصوص اين رشته در بازي‌هاي آسيايي دعا كنند.»

با كنار رفتن عليزاده گمانه‌زني‌هايي زيادي درباره پرچمدار ايران در بازي‌هاي آسيايي نيز شد. در اين بين بسيار از حسن يزداني قهرمان كشتي آزاد جهان و المپيك و مرد سال ورزش ايران نام برده شد؛ اما در نهايت مسوولان ورزش راي به پرچمداري فرد ديگري دادند.

هادي حبيبي سرپرست تيم ملي كشتي آزاد ايران در اين باره گفته بود: «كيميا عليزاده براي ورزش بانوان يك نابغه بود؛ اما متاسفانه مصدوم شد. در همه جاي دنيا براي تعيين پرچمدار به افتخارات و كسوت ورزشكاران توجه مي‌شود. شايد از اين منظر كه زنان در جامعه ما كم مورد توجه قرار مي‌گيرند بتوانيم براي پرچمداري حق را به ورزشكاران بانو بدهيم اما در ورزش حرفه‌اي بايد مدال و جايگاه ورزشكاران مورد توجه قرار گيرد. از همين رو از اين منظر در ورزش ايران هيچ كس شايسته‌تر از حسن يزداني نيست. البته با توجه به اينكه يزداني صبح روز بعد از مراسم افتتاحيه بايد به مصاف حريفانش برود، كادر فني خيلي از اين موضوع استقبال نكرد؛ البته هيچ صحبت و پيشنهادي هم در اين باره مطرح نشد.»

ستاد عالي بازي‌ها در جلسه فوق‌العاده خود در مورد پرچمدار جديد كاروان ايران در جاكارتا تصميم گرفت الهه احمدي از رشته تيراندازي به عنوان پرچمدار جديد كاروان ايران در بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۸ باشد. در هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي كه در سال ۲۰۱۴ و به ميزباني اينچئون برگزار شد، بهداد سليمي وزنه‌بردار سنگين وزن تيم ملي پرچمدار كاروان اعزامي ايران در اين رقابت‌ها بود.

الهه احمدي نخستين مدال‌آور ورزش تيراندازي ايران در تاريخ اين رشته ورزشي است. او توانسته‌ با كسب پنج مدال جهاني و دو بار حضور در فينال المپيك، پرافتخارترين ورزشكار در عرصه تاريخ ورزش بانوان ايران باشد. علاوه بر اينها، او در فروردين ماه ۱۳۹۷ توانست در مسابقات قهرماني كشور، به ركوردي دست يابد كه بالاترين ركورد ثبت شده در مسابقات جهاني در رشته تفنگ بادي است. احمدي چندي پيش در مسابقات جام جهاني۲۰۱۸ مونيخ آلمان، توانست نخستين مدال طلاي ايران در رشته تفنگ سه وضعيت را كسب كند. پس از كسب اين مدال، فدراسيون جهاني تيراندازي با تمجيد از عملكرد او، نوشت: «تيرانداز ۳۵ ساله ايراني، درخشان‌ترين مدال را با كسب امتياز ۴۵۵/۴ و با اختلاف ۱/۳ امتياز، تعقيب كنندگان خود را پشت سر گذاشت.» اين ورزشكار همچنين در بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌ژو از موفق‌ترين ورزشكاران كل كاروان اعزامي ايران بود كه صاحب سه نشان نقره و برنز شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون