• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4161 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد

طارمي‌بازي قدوس!

سامان سعادت

 

 

هفته پيش بود كه عكس‌هاي ستاره ايراني تيم اوسترشوند با مديران باشگاه تازه لاليگايي شده اوئسكا در رسانه‌ها منتشر شد. اين اتفاق در شرايطي رخ داد كه همه كنجكاو بوديم ببينيم سرنوشت يكي از پر مشتري‌ترين بازيكنان فوتبال كشورمان به كجا مي‌رسد. قدوس از روزي كه مقابل آرسنال آن بازي تاثيرگذار را انجام داد و ونگر را به تحسين واداشت، هر روز توسط رسانه‌ها به يك تيم جديد وصل شده بود. تيم‌هاي ليگ جزيره و لاليگا. از سوانسي و منچسترسيتي گرفته تا ويارئال. همه اين گمانه‌زني‌ها در حالي بود كه قدوس داشت همچنان در ليگ سوئد آقايي مي‌كرد. هر هفته گل و پاس گل بود كه توسط سامان به ثبت مي‌رسيد. بنابراين وقتي قدوس را در كنار مدير يك باشگاه گمنام ديديم حال‌مان گرفته شد. گفتند تنها اين تيم حاضر شده مبلغي كه سوئدي‌ها مي‌خواستند را بپردازد. گفتند اين تيم تازه آمده لاليگا و حسابي دارد خرج مي‌كند كه بماند. ما هم گفتيم با اين تفاسير انتقال بدي نيست. بالاخره لاليگا است و فرصت بازي مقابل بهترين‌هاي جهان. مقابل رئال و بارسا و اتلتيكو.

اتفاقي كه بعد از آن عكس‌ها رخ داد، از دسته اتفاقاتي بود كه كمتر در تيم‌هاي حرفه‌اي فوتبال نمونه‌اش را ديده‌ايم. مدير باشگاه اوسترشوند اعلام كرد انتقالي در كار نبوده و ما رضايتنامه‌اي به قدوس براي پيوستن به تيم اسپانيايي نمي‌دهيم. ما تصميم گرفته‌ايم او را به باشگاه رن فرانسه ترنسفر كنيم. يكي از قديمي‌ترين باشگاه‌هاي فرانسه كه البته جز دو قهرماني در جام حذفي و يك قهرماني سوپركاپ افتخار ديگري ندارد. ما كه از منچسترسيتي و ويارئال رسيده بوديم به اوئسكا و بعد هم نام تيم رن را شنيديم، باز گفتيم بد نيست. لاشامپيونه بالاخره جزو پنج ليگ معتبر اروپاست و تيمي مثل پاري‌سن‌ژرمن دارد. پس با تيترهايي نظير «اولين ايراني لاشامپيونه» خواستيم كمي كلاس كاري را حفظ كرده باشيم. بالاخره اين ستاره قرار است چند ماه ديگر در جام ملت‌ها به كارمان بيايد. البته اگر كي‌روش مثل جام جهاني او را به نيمكت ندوزد.

اگر اظهارنظر مدير باشگاه سوئدي مبني بر انتقال قدوس به رن در عوض اوئسكا براي‌مان عجيب بود، خبري كه همين ديروز منتشر شد، نه تنها آن خبر قبلي را شست و برد پايين، بلكه ما را به شكلي ناخودآگاه ياد دسته‌گل‌هاي‌ ستاره‌هاي ايراني انداخت كه مي‌روند با يك تيم قرارداد امضا مي‌كنند و فردا روز از تيم ديگري سر در مي‌آورند. بازيكناني كه شبانه با يك تيم قرارداد داخلي مي‌بندند و فردا صبح با پيراهن تيم ديگري عكس يادگاري مي‌اندازند. باشگاه لاليگايي اعلام كرده به دليل اينكه قدوس با ما قرارداد امضا كرده و به تعهداتش پايبند نمانده، قرار است از او به فيفا شكايت كنيم. قدوس مي‌گويد من فقط رفته بودم چرخي در آن باشگاه بزنم و برگردم و دقيقا مي‌دانم چه چيزي را امضا كرده‌ام. تازه اصلا معلوم نيست بخواهم به تيم رن هم ملحق شوم. در عين حال اگر خداي نكرده ماجراي شكايت جدي باشد و سامان قراردادي امضا كرده باشد، متاسفانه مجازات بدي در انتظارش است. از نوع مجازاتي كه گريبان مهدي طارمي را گرفت. مهدي طارمي هم وقتي به تركيه رفت و با ريزه‌اسپور قرارداد بست، به يك‌باره تصميم گرفت برگردد ايران و براي پرسپوليس بازي كند و اعلام كرد حتما خيريتي توش بوده. ما كه خيريت را نديديم و اصلا دل‌مان نمي‌خواهد قدوس هم از اين‌جور خيريت‌ها نصيبش شود. انگار كم‌كم بايد بي‌خيال منچسترسيتي و سوانسي و ليگ جزيره و لاليگا و حتي لاشامپيونه بشويم و صرفا اميدوار باشيم كه قدوس محروم نشود و بتواند به بازي حتي شده در همان تيم كوچك سوئدي ادامه دهد!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون