محورهاي اصلي برنامه فرهادي طي سالهاي 1396 -1393
1- ارتقاي كيفيت آموزش عالي و اعتبار علمي رشتهها و مدارك دانشگاهي: بازنگري و اصلاح فرآيند گسترش كمي آموزش عالي و ضابطه مند كردن توسعه رشتهها و موسسات آموزش عالي براساس استانداردهاي كيفي متداول در آموزش عالي و....
2- حمايت از فرآيند تبديل علم به فناوريهاي مفيد مورد نياز و تجاريسازي آنها در خدمت اقتصاد دانش بنيان امروز
تلاش براي پيادهسازي راهبرد «جهت دادن چرخه علم و فناوري و نوآوري به ايفاي نقش موثر در اقتصاد» و...
3- حركت به سوي الگوي اسلامي ــ ايراني دانشگاه و توسعه پايدار علم و فناوري: اولويتبندي راهبردها و اقدامهاي پيش بيني شده در سند دانشگاه اسلامي براي اجرا از طريق يك فرآيند علمي و رايزني با صاحب نظران دانشگاهي و حوزوي، مشاركت دادن دانشگاه در تعريف و اصول و معيارهاي الگوي اسلامي- ايراني، تلاش جدي براي عملياتي كردن رهنمودهاي مقام معظم رهبري و اصول ارزشي مندرج در نقشه جامع علمي كشور و سند دانشگاه اسلامي در برقراري فضاي آزادانديشي و خردورزي در دانشگاهها و...
4- تعامل فعال با محيط منطقهيي و بينالمللي (ديپلماسي علمي و فرهنگي) :حمايت از تعامل اثربخش علمي و فرهنگي دانشگاههاي كشور با دانشگاهها و مراكز آموزش عالي ديگر كشورها به ويژه در جهان اسلام و...
5- تامين منابع مالي آموزش عالي و تحقيقات: تلاش براي يافتن راهكارهاي مناسب و قانونمند تامين منابع مالي آموزش عالي و تحقيقات در جهت اجتناب از روي آوردن دانشگاهها به شيوههاي نامطلوب براي درآمدزايي و تامين منابع مالي و...
6- اصلاحات ساختاري در سطح دانشگاه، وزارت و فراوزارتي: نهادينه كردن استقلال عملياتي دانشگاه در برابر پاسخگويي و التزام اجتماعي، تعديل روند تمركزگرايي و تصديگري وزارت و تبديل نقش آن به سياستگذاري و...