• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4198 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

دكه خبر

نايب‌رييس فراكسيون محيط زيست مجلس:

كشتار پرندگان مهاجر بايد خط قرمز محيط زيست باشد

نايب رييس فراكسيون محيط زيست مجلس گفت: فرهنگ سازي، تشديد نظارت‌ها و برخورد قضايي مناسب راهكارهاي مناسب براي كنترل كشتار پرندگان مهاجر است. به گزارش خانه ملت، عبدالكريم حسين‌زاده بر لزوم اتخاذ تدابير پيشگيرانه براي جلوگيري از كشتار پرندگان مهاجر و به تبع آن شيوع آنفلوآنزاي پرندگان و تهديد صنعت طيور تاكيد كرد و گفت: ايران هرساله ميزبان پرندگان مهاجر است اما متاسفانه طي سال‌هاي اخير كشتار بي رحمانه آنان توسط عده‌اي سودجو زير سايه ضعف نظارت محيط‌زيست نشان داد ميزبان خوبي براي آنها نيستيم. نماينده نقده و اشنويه در مجلس شوراي اسلامي، با تاكيد بر اينكه سازمان حفاظت محيط زيست بايد با تشديد نظارت‌ها از صيد بي رويه و خريد و فروش غيرقانوني پرندگان مهاجر جلوگيري كند، افزود: متاسفانه شيوه‌هاي غيرقانوني شكار، نسل پرندگان مهاجر را در معرض انقراض قرار داده و ضعف عملكرد محيط‌زيست در مهار و كنترل اين معضل به خوبي مشهود است.

او با تاكيد بر لزوم نصب دوربين‌هاي مدار بسته در محل زيست پرندگان مهاجر، گفت: همان‌‌طور كه در حوزه‌هاي شهري از دوربين‌هاي مداربسته براي شناسايي متخلفان استفاده مي‌شود بايد در تالاب‌هاي مناطق جنوبي و شمالي كشور نيز نسبت به نصب اين دوربين‌ها اقدام كرد؛ بي‌شك اگر نظارت نرم‌افزاري و سخت‌افزاري مناسب را در اين مناطق داشته باشيم كشتار و صيد پرندگان به حداقل خواهد رسيد. اين نماينده مردم در مجلس دهم، با تاكيد بر اينكه كشتار پرندگان مهاجر بايد خط قرمز محيط زيست باشد، گفت: بي‌شك با نظارت قوي و برخورد قضايي مناسب با متخلفان مي‌توان تا حدودي به نسل‌كشي پرندگان مهاجر پايان داد البته در بلندمدت بايد بتوان آموزش مناسبي را به مردم ارايه كرد و با استفاده از ظرفيت سازمان‌هاي مردم نهاد و NGO‌ها حساسيت‌ها را نسبت به حفاظت از پرندگان مهاجر افزايش داد.


ابتكارخبر داد

تسهيلات دولت براي حمايت از توليدي‌ها و مراكز كارآفريني

معاون رييس‌جمهور در امور بانوان و خانواده از حمايت دولت از كارگاه‌هاي توليدي و مراكز كارآفريني خبر داد و گفت: دولت بدين منظور دو نوع تسهيلات پايدار، خاص مناطق روستايي و تسهيلات فراگير با نرخ‌هاي متفاوت در نظر گرفته است.

دكتر معصومه ابتكار در بازديد از كارگاه دوخت البسه محلي استان لرستان با تمجيد از لباس محلي بيان كرد: اين البسه در عين دارا بودن نشاط و زيبايي، جزيي از هويت ملي و بومي استان محسوب مي‌شود.

وي در خصوص برنامه‌هاي دولت در حمايت از اين كارگاه‌ها تصريح كرد: دولت در جهت حمايت از اين‌گونه كارگاه‌ها و ديگر مراكز كارآفريني دو نوع تسهيلات پايدار خاص مناطق روستايي و تسهيلات فراگير با نرخ‌هاي متفاوت را در نظر گرفته است.

معاون رييس‌جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به نقش ايجاد اين‌گونه كارگاه‌ها در ايجاد اشتغال اضافه كرد: با توجه به اينكه اين كارگاه‌ها هم بازار داخلي و هم خارجي داشته با كمك استانداري لرستان به‌طور خاص مورد حمايت قرار خواهند گرفت.

لازم به ذكر است كارگاه صنايع دستي دوخت البسه محلي«جنك» با حمايت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري لرستان درسال ۱۳۹۰ ايجاد شده و در حال حاضر اشتغالزايي ۱۵ نفر را به صورت مستقيم فراهم كرده است. اين كارگاه در سال‌هاي ۹۴ و ۹۶ نشان ملي مرغوبيت كالا و در سال ۹۵ عنوان برگزيده لباس محلي لرستان را دريافت كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون