• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4206 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۱ مهر

پيگيري «اعتماد» از يك اظهارنظر

ليست جديد ممنوعيت واردات نداريم

آخر هفته گذشته، رييس و اعضاي كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي اصل ۴۴ مجلس و زرآبادي نماينده مردم قزوين از شهر صنعتي البرز قزوين بازديد كردند. در حاشيه اين بازديد محسن صالحي‌نيا، معاون امور صنايع وزارت صمت ضمن تاكيد بر حمايت از توليد ملي، واردات 1400 قلم از كالاها را ممنوع اعلام كرد. صالحي‌نيا افزود: وضعيت اقتصادي كنوني موجب شده است تا جلوي واردات كالاهاي خارجي گرفته شود و واردات غير رسمي نيز به دليل بالا رفتن نرخ ارز و شرايط مخاطره‌آميز بيش از بيش كم رونق شود. صالحي‌نيا معتقد است؛ شرايط فعلي اقتصاد كشور، بهترين زمان براي حمايت از توليد داخلي است تا كارخانه‌ها و بنگاه‌هاي كشور بتوانند با حداكثر توان توليدي به كار خود ادامه دهند. حميدرضا فولادگر، رييس كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي نيز كه در اين بازديد حضور داشت، با اشاره به ضرورت حمايت از توليد داخلي گفت: در اين شرايط براي حمايت از توليد داخلي واردات هزار و 1400 قلم كالا از جمله لوازم خانگي ممنوع شده است كه خود يك فرصت براي حمايت از توليد داخلي محسوب مي‌شود. فولادگر، ممنوعيت واردات را موقتي دانست اما معتقد است توليد‌كنندگان داخلي بايد از اين فرصت استفاده كنند.

در اين رابطه، «اعتماد» با دفتر محسن صالحي‌نيا تماس گرفت تا تعداد دقيق و موارد ممنوعيت كالاها را پيگيري كند. اما متاسفانه مسوول دفتر جناب صالحي‌نيا، مانع تماس با ايشان شد و «اعتماد» را به سرپرست مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني ارجاع داد و تماس مستقيم با صالحي‌نيا را در تاييد سرپرست مركز روابط عمومي عنوان كرد.

طي تماس تلفني با پيام برازجاني‌، سرپرست مركز روابط عمومي، وجود هر گونه ليست جديد ممنوعيت واردات رد شد: فقط يك گروه و ليست كالايي داريم كه شامل اقلام ممنوعيت واردات هستند كه اين ليست را هم وزير صنعت‌، معدن و تجارت در خرداد سال جاري اعلام و 1400 قلم كالايي كه معاون امور صنايع وزارت صمت در صحبت‌هاي خود بر آن تاكيد كردند، همان ليست مورد نظر بود كه چند ماه پيش منتشر شد.

گفتني است، بر اساس ابلاغيه وزير صنعت، معدن و تجارت به سازمان توسعه تجارت، ثبت سفارش و واردات ۱۳۳۹ رديف تعرفه‌اي كالا كه شامل بيش از ۱۴۰۰ قلم كالاست، ممنوع شد. وزير صنعت، معدن و تجارت در نامه‌اي به تاريخ سي‌ام خرداد ماه مصوبه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي را براي اجرا به سازمان توسعه تجارت ابلاغ كرده است. در اين نامه آمده است: « بدين وسيله فهرست گروه چهارم كالايي شامل ۱۳۳۹ رديف تعرفه ۸ رقمي كه ثبت سفارش آنها در جلسه روز جاري ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ممنوع شده، جهت اجرا ابلاغ مي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون