• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4214 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۰ مهر

تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد منتفي شد

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: بحث تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي فعلا متوقف شده است، اما در خصوص مشكلات دانشجويان پزشكي مقرر شد، كميته‌اي تشكيل شود تا بلافاصله از فردا موضوع اين دانشجويان را پيگيري كند. عليرضا سليمي در گفت‌وگو با ايلنا در تشريح جلسه‌ كميسيون آموزش گفت: بحث تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي فعلا متوقف شده است، اما در خصوص مشكلات دانشجويان پزشكي مقرر شد، كميته‌اي تشكيل شود تا بلافاصله از فردا موضوع اين دانشجويان را پيگيري كند.

وي ادامه داد: همچنين مقرر شد تا روز سه‌شنبه گزارشي از سازمان سنجش در خصوص تاثير مثبت معدل در كنكور دريافت شود تا نمايندگان بتوانند بر همان مبنا در خصوص اين موضوع نيز بحث و تبادل نظر داشته باشند.

 

مدرن‌ترين فشارهاي اقتصادي جهان
بر ايران وارد مي‌شود

رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور گفت: دشمنان مدرن‌ترين فشارهاي اقتصادي را بر ايران وارد مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، سردار جلالي در جلسه شوراي پدافند غيرعامل و قرارگاه زيستي گيلان كه در سالن الغدير استانداري گيلان برگزار شد، گفت: بايد با تهديدات زيستي، پس از شناسايي مقابله علمي كنيم.

وي با اشاره به اينكه فناوري‌ها نعمات الهي به بشريت هستند، افزود: بايد ظرفيت‌هاي فناوري‌هاي هوشمند را بشناسيم. شبكه‌هاي اجتماعي از جمله فرصت‌ها و تهديدي هستند كه به هم مربوطند. هماهنگي‌هاي ايجاد شده منجر شد، تهديداتي كه دشمن از تابستان داغ امسال ترسيم كرده بود، ناموفق بماند و نتواند جو رواني جامعه را تخريب كند.

جلالي با بيان اينكه دشمنان مدرن‌ترين فشارهاي اقتصادي را بر ايران وارد مي‌كنند، تصريح كرد: بهره‌گيري از اين ميزان فشارها نشان مي‌دهد كه دشمنان مجبورند، قوي‌ترين اهرم‌هاي‌شان را به كار ببرند و اين امر حاكي از عمر لايه‌هاي مقاومتي كشور است.

رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور خاطرنشان‌ كرد: دولت امريكا نمي‌تواند فشار اقتصادي مستمر بر ما وارد كند. ندانم‌كاري‌هاي ترامپ در مقابل ايران اعتماد ديگر كشورها را نسبت به امريكا سلب كرده است. در حال حاضر هرگونه انتقادات داخلي را بايد بگذاريم تا از مقطع كنوني موفق عبور كنيم.

جلالي با بيان اينكه انتظار داشتم، امروز راه‌حل‌هاي علمي بيشتري را براي مقابله با تهديدات زيستي گيلان در اين جلسه مي‌شنيدم، گفت: بايد راهكارهاي علمي براي مقابله با بيماري شمشادها و آنفلوآنزاي پرندگان، سنبل آبي و... ارايه شود. تلاش‌ها بدون نگاه علمي مشكلات و تهديدات زيستي را بيشتر مي‌كنند.

رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور افزود: بايد سناريورهاي تهديدات زيستي شهرها تدوين شود و آمادگي شهر براي حادثه از وظايف شهرداران و فرمانداران است، ضمن اينكه طرح كاركردهاي ضروري شهرها نيز بايد مورد شناسايي قرار گيرد. در جلسات پدافند غيرعامل شهرستان‌ها مراكز پرخطر بررسي و رفع شوند يا براي آن حريم مشخص شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون