• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4214 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۰ مهر

50 مورد حمله جدي به منطقه مرزي ميرجاوه صورت گرفته است

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: طي يك سال اخير بيش از 50 مورد حمله جدي توسط گروه‌هاي مختلف و اشرار، عليه پاسگاه‌هاي ما در منطقه ميرجاوه صورت گرفته كه با رشادت مرزبانان‌مان ناكام مانده است.

«حشمت‌الله فلاحت‌پيشه»، رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با برنا، با بيان اينكه موضوع ربودن نيروهاي ايراني در ميرجاوه را بايد به صورت جدي پيگيري كنيم، گفت: 50 مورد حمله طي ماه‌هاي اخير به اين مناطق صورت گرفته و فيلم‌هايي از اين اقدامات تهيه شده و سعي‌مان اين است كه در مجلس مطرح كنيم. بودجه پايدار به منظور محروميت‌زدايي و همچنين امنيت اين منطقه بايد انديشيده شود و به صورت جدا اين موضوع را در صحن مجلس بررسي خواهيم كرد. در اين زمينه با رييس مجلس ديدارهايي داشتيم و كميسيون امنيت به ميرجاوه و محلي كه اين حادثه در آن اتفاق افتاده، نماينده اعزام كرد.

فلاحت‌پيشه با تاكيد بر اينكه امنيت جاني مرزبانان ايراني براي ما در اولويت است، افزود: همه تلاش و امكانات خود را براي نجات اين افراد به كار مي‌گيريم و با دولت پاكستان نيز رايزني‌هايي صورت گرفته است. طي يك سال اخير بيش از 50 مورد حمله جدي توسط گروه‌هاي مختلف و اشرار، عليه پاسگاه‌هاي ما در آن منطقه صورت گرفته كه با رشادت مرزبانان‌مان ناكام مانده است. اگر در بحث ربايش مرزبانان سهل‌انگاري صورت گرفته باشد، بررسي و پيگيري مي‌كنيم. پس از بازگشت از ميرجاوه با دكتر لاريجاني صحبت كرده و مقرر شد كه طرحي در كميسيون براساس فيلم و اسناد از مناطق مرزي ارايه دهيم تا بتوانيم به مرزبانان‌مان و همچنين به رفع محروميت مرزي كمك كنيم. تلاش داريم يك رديف بودجه پايدار قبل از فصل پيش‌نويس بودجه با همفكري دولت و مجلس تصويب شود. امكانات مرزي ما كه شامل تعدد پاسگاه‌ها و تعداد نيرو در مرز بوده اختلافش با پاكستان، حدود 10 برابر است اما دشمنان ما در آن سوي مرزها زياد است و بايد كار اساسي در مجلس صورت گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون