• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4214 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۰ مهر

دولت

سرپرست وزارت صمت خبر داد

۱۰ ميليارد دلار براي توليد داخل

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۰ ميليارد دلار ارز حاصل از افزايش صادرات به توليد داخل اختصاص خواهد يافت.

رضا رحماني در مراسم بيست و دومين سالروز روز ملي صادرات در سالن همايش‌هاي بين‌المللي صداوسيما، اظهاركرد: در جريان همه مشكلات قرار دارم و وظيفه اصلي من پيگيري و حل اين مشكلات است.

وي افزود: در دوره مسووليت جديدم به رييس‌جمهوري قول‌هايي دادم تا مايحتاج عمومي مردم را تامين كنم و اين كالاها به وفور در بازار وجود داشته باشد و از سوي ديگر نيز زنجيره توليد تا صادرات را اصلاح كنم. البته در نوسانات ارزي همه از مشكلات‌شان صحبت كردند كه يا به صورت طبيعي ايجاد شده يا تصميمات اشتباه باعث آن شده است اما در اين ميان فرصت‌هايي نيز به وجود آمده كه بايد از آن‌ استفاده كنيم. به عنوان مثال درصدديم تا در پي افزايش صادرات، ۱۰ ميليارد دلار ارز حاصل از آن را به توليد داخل اختصاص دهيم.رحماني گفت: همين قانون بهبود فضاي كسب و كار كه در مجلس نوشتيم به گونه‌اي بود كه فكر مي‌كرديم تحولي بزرگ به وجود مي‌آورد و هم‌اكنون نيز اين قانون مترقي است و درصدديم از آن استفاده كنيم.

وي تصريح كرد: قول مي‌دهم كه در دوره مسووليت جديدم تمام انتصابات بر محور جوانان و جوان‌گرايي باشد كه البته از با‌تجربه‌ها هم استفاده مي‌كنيم. همچنين اتاق‌هاي فكر مختلفي در حوزه‌هاي صنعت، معدن و تجارت تشكيل مي‌دهيم و هر تصميمي كه بخواهد اتخاذ شود پس از عبور از اتاق فكر و با كمترين آسيب خواهد بود.

 


انتصاب‌هاي جديد در بخش‌هاي نظارتي بانك مركزي

رييس كل بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران در احكامي جداگانه، «عبدالمهدي ارجمندنژاد» را به عنوان مديركل نظارت بر بانك‌ها و موسسه‌هاي اعتباري و «حميدرضا غني‌آبادي» را به سمت مديركل مقررات، مجوزهاي بانكي و مبارزه با پولشويي، منصوب كرد.

به گزارش روابط عمومي بانك مركزي، پيش از اين ارجمندنژاد مديركل مقررات، مجوزهاي بانكي و مبارزه با پولشويي بود. غني‌آبادي نيز مديريت اداره مطالعات و مقررات بانكي اين بانك را بر عهده داشت.

بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران در سال 1339 تاسيس شد. حفظ ارزش داخلي و خارجي پول ملي كشور، انتشار اسكناس و ضرب سكه‌هاي فلزي رايج كشور، تنظيم مقررات مربوط به معاملات ارزي و ريالي، نظارت بر صدور و ورود ارز و پول رايج كشور، تنظيم‌كننده نظام پولي و اعتباري كشور، نظارت بر بانك‌ها و موسسه‌هاي اعتباري از وظايف اين بانك است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون