• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4241 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر

كودتاي احمدي‌نژادي‌ها در جنبش عدالتخواه

نامه جنبش عدالتخواه دانشجويي در دعوت از رهبري، حضور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران جنجال بزرگي در ميان رسانه‌هاي اصولگرا برپا كرد. آنها كه در اين نامه خواستار پاسخگويي در مورد نهادهاي انتصابي رهبري شده بودند، خشم بسياري را برانگيخته بودند كه بخش مهمي از اعتراض‌ها درون گروه‌هاي اصولگرايي را به چالش كشيده بود. مخالفان از همان ابتدا معتقد بودند اين جريان به احمدي‌نژاد نزديك شده و از همين‌رو نامه‌اي به اين تندي منتشر كرده است. روزنامه جوان نيز همين نظر را داشت. حتي اگر مديرمسوول آن (عبدالله گنجي) از احمدي‌نژاد صراحتا ياد نكرده باشد، اما اشاره‌اي كه كرده دلالت مستقيمي بود بر احمدي‌نژاد. او از دوران «همه يك طرف و من يك طرف» ياد كرده و روزنامه جوان نيز با همين عنوان گزارشي را در روز دوشنبه منتشر كرد. ‏عبدالله گنجي در كانال شخصي خود نوشته بود: «كنايه و تمسخر اصولگرايان براي برخي بچه حزب‌اللهي‌ها نوعي پرستيژ دانايي و پز استقلال شده است. پس از اشباع شدگي در اين تمسخر، به كساني مي‌رسيم كه دنبال زدن آخرين سنگرند. به نام عدالتخواهي كساني پيدا مي‌شوند كه در انقلابي بودن جلوتر از رهبر و در عدالتخواهي جلوتر از علي(ع) و در تقسيم‌بندي انتصابي-انتخابي جلوتر از تجديدنظرطلباني هستند كه جلاي وطن كرده‌اند.»

روزنامه جوان نيز در گزارشي از پشت پرده اين نامه خبر داد كه معتقد بود اين كار محصول «كودتاي احمدي‌نژادي‌ها در ميان دانشجويان عدالتخواه است». جوان مي‌نويسد: «در روز‌هاي اخير انتشار نامه‌اي منسوب به جنبش عدالتخواه دانشجويي خطاب به رهبري موجي از انتقادات به اين تشكل را موجب شده است. نكته جالب در اين ميان در كنار ذوق‌زدگي اصلاح‌طلبان و براندازان از انتشار اين نامه، نوشته اينستاگرامي يكي از مسوولان اسبق جامعه اسلامي مهندسان است. رضا هادي‌زاده نوشته كه «از بچه‌هاي شوراي دانشجويي عدالتخواه تهران بود و خبر داد كه نامه اخير اين مجمع كودتاي دبير احمدي‌نژادي اين تشكل بوده... مي‌گفت اين آقا بدون راي‌گيري از اعضا و خلاف اساسنامه اين نامه را زده و ما هم از رسانه‌ها فهميديم...» به نظر مي‌رسد در روز‌هاي آينده خبر‌هاي بيشتري در مورد اين نامه بشنويم. به نظر مي‌رسد اين منش بيش از آنكه رويكرد عدالتخواهي باشد، ناشي از همان ميراثي است كه مدعي بود «همه يك طرف و من يك طرف» هستم.

گفتني است، انتشار اين نامه موجي از اعتراض را در ميان اصولگرايان به همراه داشت. اين اتفاق همزمان بود با اعتراض و دستگيري مهدي صدرالساداتي در «ده ونك». صدرالساداتي برادر روح‌الله صدرالساداتي نماينده مجلس خبرگان رهبري از منطقه هرمزگان است. از سوي ديگر خود وي نيز داماد آيت‌الله مدرسي از فقهاي شوراي نگهبان است. اين طلبه در اينستاگرام كمپين‌هاي ضداشرافي‌گري مسوولان به راه انداخت كه با استقبال نيز روبه‌رو شد. صدرالساداتي و بخشي از دانشجويان عدالتخواه در اعتراض به حكم تخريب و تخليه منازلي در ده ونك تهران (كه دانشگاه الزهرا حكم تخليه آنها را گرفته بود) دست به تجمع و اعتراض زدند و تصاويري از درگيري‌هاي آنها با پليس نيز منتشر كه در نهايت منجر به بازداشت وي شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون