• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4264 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۳ دي

اجراي اولين تئاتر ديجيتالي ويژه كودكان و نوجوانان

«راز گنجور» اولين بازي - تئاتر ديجيتالي است كه به كارگرداني هاني حسيني و مرضيه نادري در مركز تئاتر و تئاتر عروسكي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان روي صحنه خواهد رفت. به گزارش مهر به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل كانون، نمايش «راز گنجور» يك اثر اينتراكتيو و تعاملي است كه تماشاگران در پيشبرد داستان آن نقش مستقيم خواهند داشت. اين مخاطبان كودك و نوجوان مي‌توانند مانند يك بازي رايانه‌اي در اين نمايش به ايفاي نقش بپردازند و مرحله به مرحله با شخصيت‌هاي نمايش تا انتها پيش بروند. هاني حسيني يكي از كارگردانان اين اثر درباره‌ ايده‌ اصلي اين نمايش و چگونگي شكل‌گيري آن گفت: ايده اوليه اين اثر در سال ۱۳۹۵ و در اولين و تنها دوره‌ مركز مطالعات اجرايي قشقايي شكل گرفت. در اين ايده سعي داشتيم تا اجراي تعاملي را در مواجهه با كودك، مورد بررسي و پژوهش قرار دهيم و در پايان بعد از چند ماه با همكاري دوستان‌مان در گروه هنري واحه تمام نظريات خود را در قالب يك اثر نمايشي به مدت يك هفته به صحنه آورديم. اين تجربه ارزشمند ما را بر آن داشت تا اين مسير را ادامه دهيم و با توجه به آنچه در پروژه مطالعاتي قشقايي آموخته بوديم، اثري جديد با حفظ نقاط مثبت قبل و بدون ايرادات و مشكلات گذشته، بيافرينيم.

اين هنرمند ادامه داد: بعد از اين تجربه و به بهانه‌ حضور در جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسكي تهران - مبارك با همكاري مركز تئاتر كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، نمايش تازه‌اي با عنوان «راز گنجور»، طراحي و توليد شد. متن، لباس، عروسك، تمامي تصاوير ديجيتال و انيميشن‌هاي موجود در اين اثر همگي مجدد و از نو طراحي و ساخته شدند تا با رويكردي جديد آماده‌ روي صحنه رفتن شود. سها آردم، هاني حسيني، رامين كهن و متين گودرزي به عنوان بازيگر و بازي‌دهنده عروسك، صدف بيگدلي و مرضيه نادري به عنوان طراح و سازنده عروسك، آرمان مقدم، طراح تصاوير تعاملي، مسعود جعفري، طراح انيميشن و تصاوير ديجيتال، سهيل سهيلي به عنوان آهنگساز، طراح صدا و رفعت هاشمي سيسخت و مرضيه سرمشقي به عنوان طراح پوستر و بروشور با اين اثر همكاري كرده‌اند.

نمايش «راز گنجور» از ۹ دي ساعت ۱۷ در مركز تئاتر و تئاتر عروسكي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان واقع در پارك لاله روي صحنه خواهد رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون