• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4276 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ دي

رييس كل بانك مركزي: بر بازار ارز مسلط هستيم

رييس كل بانك مركزي گفت: بانك مركزي بر بازار ارز مسلط است و اميدواريم با ثبات ايجاد شده در بازار و روند نرخ ارز، شاهد كنترل بيشتر نرخ تورم باشيم.

به گزارش بانك مركزي، «عبدالناصر همتي» ديروز (يكشنبه) در نشستي با فراكسيون ولايي مجلس شوراي اسلامي افزود: بانك مركزي روند تعادلي نرخ ارز را با تدبير و رعايت عوامل دخيل در بازار پيش مي‌برد و اين روند تعادلي بازار ارز نبايد بر اساس هيجانات كوتاه‌مدت هدايت شود.

رييس شوراي پول و اعتبار پيش‌بيني كرد كه عرضه ارز توسط صادركنندگان غيرنفتي شتاب بيشتري بگيرد.

وي اظهار داشت: اصلاح نظام بانكي و سامان دادن به اين مهم، مهم‌ترين اقدام پيش‌روي بانك مركزي است و اين موضوع نيز از حساسيت و اهميت بسياري برخوردار است و نبايد شتابزده عمل شود.

رييس كل بانك مركزي صيانت از سپرده‌هاي مردم و ثبات بازار پول را مهم‌ترين دغدغه بانك مركزي خواند و تاكيد كرد كه اين امر اصل مهم بانك مركزي در پيشبرد طرح اصلاح نظام بانكي است.

همتي در ادامه اعلام كرد: لايحه حذف چهار صفر از پول ملي روز گذشته از سوي بانك مركزي تقديم دولت شده است و اميدوارم هر چه سريع‌تر اين مهم به نتيجه برسد.

همتي يادآور شد: با توجه به كاهش 4.5 درصدي شاخص بهاي توليدكننده در آذرماه نسبت به ماه آبان، كاهش رشد بهاي كالاها و خدمات مصرفي در ماه‌هاي آبان و آذر و نيز ثبات ايجاد شده در بازار ارز و روند نرخ ارز، انتظار مي‌رود شاهد كنترل بيشتر تورم باشيم. ايرنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون