• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4286 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ دي

با سه پيروزي در تنيس اوپن استراليا

بازگشت شاراپووا

ماريا شاراپووا تنيسور مطرح روسي كه بعد از ماجراي دوپينگ بازگشت خوبي به ميادين نداشت و حواشي بسياري را بابت اتفاقات تجربه كرد، شروع خوبي در تنيس اوپن استراليا داشته و به نظر مي‌رسد اگر همين روند را ادامه دهد، بتواند به روزهاي اوج بازگردد. او پس از اينكه در دو ست و با نتيجه مشابه 6 بر صفر هريت دارت را شكست داد در گام بعدي برابر ربكا پترسون قرار گرفت و با نتيجه ۲ بر صفر اين رقيب را نيز شكست داد. تنيسور روسي در ست نخست ۶ بر ۲ حريف سوئدي‌اش را شكست داد و در ست دوم،
۶ بر يك پيروز شد تا به دور سوم راه يابد. شاراپووا در مرحله بعد به مصاف كارولين ووزنياكي رفت و با نتيجه 2 بر يك بانوي شماره 3 جهان را نيز از پيش رو برداشت و به دور بعد راه يافت. ماريا در ست نخست 6 بر 4 پيروز شد؛ اما ست دوم را 6 بر 4 واگذار كرد. او در ست سوم توانست 6 بر 3 پيروز شود و برنده بازي شد تا همگان به‌خصوص رييس فدراسيون تنيس روسيه را- كه ابراز اميدواري كرده بود تنيسور مطرح بانوان اين كشور بتواند به مرحله چهارم مسابقات آزاد استراليا راه پيدا كند- نسبت به عملكرد خود اميدوار كند. شميل تراپيشچوف رييس فدراسيون تنيس روسيه درباره شاراپووا گفته بود: «او در گروه نرمالي قرار دارد و ممكن است در مرحله سوم به مصاف كارولين ووزنياكي قهرمان تنيس آزاد استراليا در سال 2018 برود. شاراپووا به‌راحتي مي‌تواند اين مسابقه را مديريت كند. شاراپووا اين توانايي را دارد تا به راحتي به مرحله چهارم راه پيدا كند. 12 نفر در بخش انفرادي براي قهرماني تلاش مي‌كنند بنابراين سخت است پيش‌بيني كنيم چه كسي قهرمان خواهد شد.»

شاراپووا 5 عنوان قهرماني گرنداسلم را در كارنامه دارد. وي در سال 2008 در مسابقات آزاد استراليا قهرمان شد. اين تنيسور مطرح بانوان جهان كه در حال حاضر در رده 30 جهان قرار دارد در سال 2018 در 11 تورنمنت شركت داشت.

در ماه مارس ۲۰۱۶ بود كه آزمايش دوپينگ شاراپووا مثبت اعلام شد. ماريا در ۷ مارس ۲۰۱۶ در يك كنفرانس خبري در لس‌آنجلس تاييد كرد كه از ماده ممنوعه استفاده كرده است. او از ماده‌اي به نام ملدونيوم استفاده كرده بود كه تا ژانويه ۲۰۱۶ جز مواد ممنوعه نبوده و مطابق اظهاراتش، او از اين موضوع بي‌خبر بوده است. سازمان جهاني مبارزه با دوپينگ اعلام كرد دست‌كم طي ۵ نامه كتبي درمورد ممنوعيت استفاده از اين ماده از ابتداي سال ۲۰۱۶ ميلادي، به شاراپووا هشدار داده بوده اما اين قهرمان روس اخطارها را جدي نگرفته است. پس از انتشار اين خبر يك آژانس وابسته به سازمان ملل متحد اعلام كرد كه سازمان ملل همكاري خود با او به عنوان سفير حسن‌نيت سازمان ملل را متوقف كرده است. در پي اين اتفاق فدراسيون بين‌المللي تنيس اعلام كرد، ماريا شاراپووا به دليل مثبت اعلام شدن تست دوپينگ به مدت دو سال از حضور در مسابقات تنيس محروم است. اين موضوع علاوه بر دوري ماريا از مسابقات تبعات مالي سنگيني هم داشت و بسياري از حاميان مالي از همكاري با او انصراف دادند.

پس از پايان دوره محروميت اعلام شد كه شاراپووا، تنيس‌باز بدون رنك جهان بعد از ۱۵ ماه آماده بازگشت به مسابقات است و با استفاده از سهميه آزاد يا همان وايلد كارت در مسابقات تنيس اشتوتگارت، مادريد و رم شركت كند. همچنين شاراپووا در گفت‌وگويي اظهار داشت: «من دوران محكوميتم را سپري كردم، چرا نبايد براي حضور در مسابقات پافشاري كنم؟ آيا دليل ديگري براي تنبيه من وجود دارد؟ من دليلي نمي‌بينم.» ماريا به مسابقات بازگشت؛ اما با آن شاراپووايي كه همگان مي‌شناختند فاصله زيادي داشت؛ چه از نظر روحي و چه از نظر آمادگي جسماني و كسب موفقيت؛ اما به نظر مي‌رسد او در حال بازگشت به نقطه اوج است و اين براي علاقه‌مندان بي‌شمار او در دنيا خبر خوشحال‌كننده‌اي است. حالا بسياري از برندهاي مطرح به‌خصوص نايكي، حمايت مالي خود از او را ازسر گرفتند. نايكي از 11 سالگي حامي مالي شاراپووا بوده ‌است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون