• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4286 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ دي

بناي جديد

اميررضا احمدي

 

 

پيش از اين در داستان‌ها خوانده بوديم كه آدم‌هاي عاشق، هميشه براي تكرار خاطرات خوب‌شان به آنجايي برمي‌گردند كه روز اول با عشق جاودانه‌شان شروع مي‌كنند. حالا اين اتفاقي است كه با بازگشت دوباره محمد بنا به كشتي فرنگي رخ داده. معمار عصر طلايي كشتي فرنگي و خالق سه‌گانه طلايي المپيك لندن، بعد از پايان اشك‌بار ريو و دوري دوساله از كشتي دوباره به خانه برگشته تا بلكه خاطرات ناب گذشته را تكرار كند و يك پايان شيرين بسازد.

به نظر مي‌رسد آقاي خاص كشتي فرنگي، در عصر جديد حضورش در كشتي به رويكرد‌هاي جديدي روي آورده و قصد دارد بناي جديدي را براي كشتي فرنگي بسازد؛ متفاوت با آنچه از او در گذشته ديده‌ايم.

او در گام اول حضورش در مصاحبه‌هاي مختلف اعلام كرد كه معيار اصلي او براي انتخاب نفراتش رقابت‌هاي انتخابي است، اگر چه ممكن است معيارهاي ديگر هم در انتخاب افراد مدنظرش دخيل باشد. همين امر و روي آوردن محمد بنا از سيستم گلخانه‌اي و انتصابي به فرآيند قانونمند و انتخابي، يعني بنا اين‌بار با ديد باز‌تر برگشته و اعتقاد پيدا كرده كه راه موفقيت از انتخابي مي‌گذرد تا با همين روال، موفقيت‌هاي جديدي را رقم بزند. البته كه نمي‌توان در اين فاصله كم تا مسابقات المپيك از بنا انتظار شق‌القمر را داشت، اما بي‌شك محمد بنا به مدد توان بالاي مربيگري و كاريزماي منحصربه‌فردش مي‌تواند اين كشتي را به ساحل امن آرامش و موفقيت برساند.

دعوت از بيشتر كشتي‌گيراني كه در حال حاضر فعال هستند به اردوي تيم ملي براي رقابت‌هاي جام تختي، يعني اعتقاد او بر اينكه نبايد دايره مدعيان و ملي‌پوشان را به افرادي خاص محدود كرد و بايد از تمام ظرفيت‌ها استفاده كرد تا بلكه بتوان كشتي را روي ريل موفقيت برگرداند.

در اين بين اگر از رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي در مرحله اول فاكتور بگيريم، رقابت‌هاي جام تختي مي‌تواند اولين ذره‌بين بنا براي برآورد كردن داشته‌هاي كشتي فرنگي و تعيين چشم‌انداز پيش روي آن بر اساس داشته‌ها و موجوديت كشتي باشد. رقابت‌هايي كه در 4و5 بهمن ماه در انديمشك برگزار مي‌شود و حضور بيشتر نفرات مدعي در اين رقابت‌ها و برآيند حاصل از نتيجه اين مسابقات مي‌تواند به سرمربي تيم ملي كمك زيادي كند تا او بتواند با توجه به داشته‌‌هايش برنامه پيش روي كشتي را بچيند. البته در اين راه بايد اميدوار باشيم آقاي خاص از نفرات جوان و مجهز به دانش روز و البته متدهاي تمريني روز و مبتني بر قوانين جديد استفاده كند، به اين اميد كه شاهد پر و بال گرفتن دوباره كشتي فرنگي باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون