• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4317 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

خبر

۶۰ هزار نفر از زندانيان كشور مشمول بخشنامه عفو گسترده محكومان شدند

اصغر جهانگير، رييس سازمان زندان‌ها گفت: با اجراي بخشنامه عفو گسترده زندانيان كه به مناسبت چهلمين بهار آزادي از سوي رهبر معظم انقلاب «مدظله العالي» به زندانيان كشور اعطا شده است تا روز ميلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، تعداد ۳۶۰۰۰ نفر از زندانيان آزاد و تعداد ۲۴۰۰۰ نفر مشمول تخفيف مجازات شدند.

به گزارش ميزان، رييس سازمان زندان‌ها با اعلام اين خبر افزود: در خصوص بهره‌مندي زندانيان شمول اين عفو استان‌هاي تهران، خراسان رضوي و فارس به ترتيب رتبه‌هاي اول تا سوم را دارند. همچنين به لحاظ بيشترين درصد بهره‌مندي زندانيان هر استان نسبت به تعداد زندانيان آن استان به ترتيب سمنان، خراسان شمالي و آذربايجان شرقي رتبه‌هاي اول تا سوم را تاكنون در اختيار دارند. رييس دفتر بازرسي ويژه قوه قضاييه از بهره‌مندي ۱۷۹۶ نفر از زندانيان «زن» در سراسر كشور از اين بخشنامه خبر داد. جهانگير همچنين از آزادي و تخفيف مجازات تعداد ۸۰۴ نفر از زندانيان اتباع بيگانه خبر داد و گفت: از آغاز اجراي اين بخشنامه تاكنون تعداد ۵۳۹ نفر از زندانيان اتباع بيگانه آزاد و تعداد ۲۶۵ نفر مشمول تخفيف مجازات و بهره‌مندي از رافت نظام اسلامي شدند. وي افزود: در بين زندانيان آزاد ‌شده اتباع بيگانه ۱۳ نفر زن حضور دارند. رييس سازمان زندان‌ها در پايان ضمن تشكر و قدرداني از مقامات قضايي سراسر كشور كه با بررسي پرونده‌هاي افراد واجد شرايط حتي در روز‌هاي تعطيل نسبت به اجراي جهادي اين بخشنامه اقدام كرده‌اند، گفت: اجراي اين بخشنامه همچنان ادامه دارد كه گزارش آن به استحضار ملت شريف ايران خواهد رسيد.

 

اگر مردم نبودند ما در جمهوري اسلامي كجا بوديم؟

سيدمحمود علوي، وزير اطلاعات در پنجمين نشست شوراي اداري استان تهران گفت: كساني كه زمان انتخابات رياست‌جمهوري امريكا خدا خدا مي‌كردند، ترامپ راي بياورد تا دولت تدبير و اميد دچار مشكل شود، امروز تلاش مي‌كنند دولت را ناكارآمد و ناتوان نشان داده و مردم و مسوولان را رودرروي هم قرار دهند.

به گزارش ايسنا، وي تاكيد كرد: اين دولت پنج سال و نيم است كه فعاليت دارد و تنها طي يك سال گذشته وضعيت در نتيجه تحريم‌ها و فشارهاي امريكا نابسامان شده است.

علوي گفت: اگر بحث كارآمدي يا ناكارآمدي است بايد به 4.5 سال فعاليت ابتدايي دولت نيز نگاه كرد؛ دولت طي چهار سال و نيم قيمت‌ها را با ثبات نگه داشت و تورم را يك رقمي كرد، آن زمان ناكارآمد نبود؟ وي خطاب به تفرقه‌اندازان بين مردم و مسوولان تاكيد كرد: رييس‌جمهوري نجابت مي‌كند و اينها را نمي‌گويد. بنا به فرموده مقام معظم رهبري بايد مراقب القائات نفوذي‌ها بود و حواس‌مان باشد اگر افكارعمومي و جامعه را طوري هدايت كرديم كه با مسوولان رودرروي هم بايستند و اگر براي مردم بخشي از ساختار نظام زير سوال رفت ديگر نگاه نمي‌كنند دولت است، قوه قضاييه يا ديگر بخش‌ها، آنگاه در شعارهاي‌شان از همه عبور خواهند كرد. وزير اطلاعات با بيان اينكه امروز اقتصاد و امنيت با هجمه‌هاي بي‌امان دشمن مواجه شده است، گفت: هدف امريكا تنها دولت نيست، بلكه كل نظام را هدف گرفته؛ هدف دشمن اقتصاد است تا امنيت را نيز به چالش بكشد و آرامش را از مردم بگيرد تا آنان را به عصيان عليه حاكميت وادار كند.

وي با طرح اين پرسش كه اينك ترامپ دوست دارد مردم مشكلات را در نتيجه فشارها و تحريم‌هاي امريكا بدانند يا ناتواني مسوولان، افزود: مي‌گوييم مرگ بر امريكا اما حرف امريكا را تكرار مي‌كنيم.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه اگر ايجاد امنيت با شادابي و نشاط در جامعه همراه باشد رشد فرهنگ، شكوفايي ايمان و توسعه جامعه را در همه بخش‌ها به دنبال دارد، گفت: در جلسات خود با مسوولان حراست‌ها و نيز وزارت اطلاعات بارها تاكيد كرده‌ام، طوري رفتار شود كه آرامش را براي مردم به ارمغان بياوريم و نه تنها امنيت؛ امنيت تنها، آن هم همراه با رعب، ترس و نوعي حساب بردن و ترسيدن مردم، مطلوب اسلام نيست. مردم ولي‌نعمت ما هستند اما نه در شعار، بلكه در واقعيت و رفتارها؛ اگر مردم نبودند ما در جمهوري اسلامي كجا بوديم؟

 

« FATF» را به رفراندوم بگذاريد

نايب‌رييس فراكسيون مستقلين ولايي مجلس شوراي اسلامي گفت: امروز زمان آن رسيده است كه بعد از چهل سال براي يك موضوع غير از انتخابات به آراي عمومي مراجعه كنيم. به گزارش ايلنا، غلامعلي جعفرزاده‌ايمن‌آبادي درباره فرصت دوباره «FATF» به ايران و اينكه جامعه با توجه به شرايط اقتصادي كه وجود دارد، تصور مي‌كند با تصويب لوايح كه در دست بررسي است، مي‌تواند به ثبات برسد آيا اين گمانه‌زني‌ها درست است يا خير، بيان كرد: نمي‌توان گفت چنين چيزي درست است، هميشه هم گفتيم در مذاكرات برجام هم آن را تكرار كرديم؛ ما را در يك بن‌بستي گير انداختند كه در آن دچار مشكلاتي شده‌ايم.

نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه با عدم اتصال قراردادهاي بين‌المللي فضا بر ما تنگ‌تر خواهد شد، گفت: اين فضا انتخابي بين «بد و بدتر» است؛ اما باز هم تكرار مي‌كنم كه «بدتر» فاصله‌اش بسيار بيشتر از «بد» است. او تصريح كرد:. تقريبا عدم تصويب «FATF» ما را به سمت كشته شدن پيش مي‌برد. نايب‌رييس فراكسيون مستقلين ولايي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: تمامي كساني كه قصد كمك به ما را دارند، هيچ راهي براي‌شان در صورت عدم تصويب «FATF» نمي‌ماند. جعفرزاده‌ايمن‌آبادي با اشاره به اينكه اتصال اين كانال‌ها و قراردادها بهانه را از دست دشمن مي‌گيرد، گفت: در معاهده «FATF» بند (ب) ماده ۳۲ يك اشكالي وجود دارد و ما و ۲۷ كشور ديگر در اين خصوص تقاضاي مشروط كرديم. او تاكيد كرد: معتقدم حالا كه تصميم‌گيري براي سران كشور تا اين حدود سخت شده است بايد براي تصويب «FATF» به آراي عمومي مراجعه كنيم. نماينده مردم رشت در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه درباره تصويب يا عدم تصويب «FATF» رفراندوم برگزار كنيم، ‌گفت: بله، هيچ اشكالي نخواهد داشت، امروز زمان آن رسيده است كه بعد از چهل سال براي يك موضوع غير از انتخابات به آراي عمومي مراجعه كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون