• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4317 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

دكه خبر

راه‌اندازي اولين سنديكاي غيردولتي جوانان كشور در يزد

معاون وزير ورزش و جوانان با بيان اينكه 256 تشكل مردم نهاد در حوزه مشاغل نوپا فعاليت مي‌كنند، گفت: اولين سنديكاي غيردولتي جوانان در استان يزد شروع به فعاليت كرده است.

محمدمهدي تندگويان در چهارمين كنگره علمي مسائل اجتماعي جوانان كه با حضور وزير ورزش و جوانان در يزد برگزار شد با بيان اينكه جوانان خطاب مستقيم مقام معظم رهبري در بيانيه گام دوم هستند، اظهار كرد: اين بيانيه نقشه راهي براي دستيابي انقلاب به پيشرفت‌هاي بسيار بالاتر است.وي با بيان اينكه وزارت ورزش و جوانان اولين مجموعه‌اي بود كه بيانات رهبر انقلاب در بيانيه گام دوم انقلاب را به عنوان سرفصل‌هاي اجرايي خود قرار داده است، افزود: اولين سنديكاي غيردولتي جوانان در استان يزد شروع به فعاليت كرده است. معاون جوانان وزير ورزش و جوانان گفت: از مجموع 2200 تشكل فعال، 256 تشكل در حوزه مشاغل نوپا در حال فعاليت هستند.

تندگويان در ادامه با تاكيد بر اينكه شرح وظايف اين تشكل‌ها توليد اشتغال در حوزه جوانان است خاطرنشان كرد: ما كار جوانان را با خود جوانان انجام مي‌دهيم و اين پيشنهاد و شعاري است كه در فعاليت‌هاي خود داريم. وي خاطرنشان كرد: در حوزه جوانان و بحث گردشگري 120 تشكل داريم و امروز شبكه ملي و بين‌المللي جوانان گردشگري در كشور وجود دارد و به دنبال انتقال دبيرخانه جوانان گردشگري به داخل كشور هستيم. اين مسوول بيان كرد: شبكه كارآفريني ما هم در عرض شش ماه گذشته كه شروع به كار كرده، به دستاوردهاي بزرگي دست پيدا كرده است و امروز در استان گيلان همايش تشكل‌هاي كارآفريني كشور در حوزه روستاها برگزار مي‌شود. معاون جوانان وزير ورزش و جوانان در پايان خاطرنشان كرد: بحث هويت بخشي به جوانان كشور يكي از موضوعاتي است كه به صورت ويژه در بحث وزارت ورزش و جوانان دنبال مي‌شود و يكي از مباحث اصلي اين همايش هم قرار گرفته است.

ثبت ۱۰ هزار مورد كودك‌آزاري در سال گذشته در كشور

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي از ثبت ۱۰ هزار مورد كودك آزاري در سال گذشته خبر داد.

حبيب‌الله مسعودي فريد در حاشيه افتتاح خانه امن «آتنا» با حضور در جمع خبرنگاران اظهار كرد: امروز با افتتاح خانه امني در اروميه، بيست و چهارمين خانه امن را افتتاح كرديم. چندين سال قبل كه مي‌خواستيم خانه‌هاي امن را راه‌اندازي كنيم انتقادهاي زياد شد و مي‌گفتند شما با اين كار مي‌خواهيد اين افراد از خانه بيرون بيايند و به اين مراكز بروند. اما ما اعتقاد داشتيم هر زني يا هر دختري كه از خانه فرار مي‌كند حتما اشكالي در آنجا وجود دارد كه آن دختر يا زن از خانه بيرون مي‌آيند.

مسعودي فريد در ادامه به خشونت خانگي نيز اشاره كرد و با بيان اينكه سال گذشته ۱۵۰۰ زن در خصوص خشونت خانگي مراجعه كردند، گفت: هنوز شيوع‌شناسي‌ انجام نشده است تا ببينيم ميزان اين شيوع چقدر است يعني ۱۵۰۰ نفر را سال گذشته در اين مراكز پذيرش كرديم، همچنين در خصوص كودك‌آزاري نيز بر اساس آمارهاي اورژانس اجتماعي و تماس‌هاي دريافتي حدود ۱۰ هزار مورد كودك آزاري گزارش شده است. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون