• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4332 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ اسفند

خبر

اظهارات نادران عليه صالحي‌اميري در راستاي وظايف نمايندگي مجلس بود

احمد توكلي، عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام درباره شكايت رضا صالحي‌اميري، رييس فعلي كميته ملي المپيك از الياس نادران، نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي گفت:«نادران هنگام راي اعتماد مجلس به صالحي‌اميري در زمان بررسي برنامه‌هايش به عنوان وزير پيشنهادي ورزش و جوانان در سال ۹۵ اظهاراتي را بيان كردند كه اين اظهارات براساس وظايف نمايندگي‌اش صورت گرفته است.»

به گزارش فارس، او ادامه داد:«پس از اظهارات نادران از او شكايت شد كه در دادگاه اول بازپرس در اين خصوص قرار منع تعقيب صادر كرد و هيات نظارت بر رفتار نمايندگان هم رسما به دادگاه اعلام كرده بود كه اظهارات نادران در راستاي وظايف نمايندگي‌اش صورت گرفته است.»

او ادامه داد:«نادران پس از صدور حكم نسبت به اين موضوع اعتراض كرده و اشكالات قانوني اين امر را بازگو كرد ضمن اينكه چون اشكالات قانوني در اين حكم وجود داشت، قوه قضاييه اين حكم را تصحيح كرده و تغيير رفتار داده و پرونده را به دادگاه سوم ارجاع داد. نادران در دادگاه سوم كه آخرين دادگاه تشكيل شده در اين خصوص و مربوط به چند روز گذشته بود به صراحت عنوان كرد كه اظهاراتش برخلاف وظايف نمايندگي‌اش نبوده است.»

به گفته او، روز شنبه صالحي‌اميري به دادگاه مراجعه كرده و رسما شكايت خود را عليه نادران پس گرفت كه اين اقدام صالحي‌اميري پس از موضع‌گيري قاطعانه نادران صورت گرفته و نادران هم امروز به دادگاه دعوت شده و به وي ابلاغ شد كه شكايت از او پس گرفته شده و ما منتظريم تا دادگاه ختم رسيدگي به اين موضوع را اعلام كند.

عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام گفت:«نادران در برابر مصالح عمومي و بلندمدت خانه ملت ايستادگي كرد و و از صالحي‌اميري هم به دليل پس گرفتن شكايتش و مختومه شدن پرونده تشكر مي‌كنم.»

تدوين برنامه حزب نداي ايرانيان براي انتخابات

برنامه استراتژيك سال ۱۳۹۸ حزب نداي ايرانيان در خصوص مسائل سياسي و انتخابات تدوين شد. به گزارش ايسنا، اولين جلسه كميته سياسي و انتخابات شعبه تهران پس از تغيير در هيات رييسه به رياست علي ابراهيمي برگزار شد. در اين جلسه برنامه استراتژيك سال ۱۳۹۸ در خصوص مسائل سياسي و انتخابات تدوين و پس از تعيين اعضاي كارگروه‌هاي تخصصي نسبت به مطالعه و اجراي بسته‌هاي كاري اقداماتي صورت گرفت. همچنين در آخرين جلسه اين حزب با راي اعضاي شوراي مركزي نداي ايرانيان عيسي چمبر، معاون اجرايي و محمدحسين شيخ‌محمدي، معاون سياسي حزب نداي ايرانيان شدند.

سپاه بيش از يك ميليون ليتر سوخت قاچاق را كشف كرد

نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پس از يك هفته رصد اطلاعاتي، بيش از يك ميليون ليتر سوخت قاچاق را در سواحل خليج فارس ضبط كرد. به گزارش ايلنا، اين محموله سوخت از دو كشتي سوخت‌رسان و 5 يدك‌كش بزرگ كشف شد و 56 نفر نيز بازداشت شدند. فرمانده منطقه يكم دريايي سپاه در اين رابطه گفت:«اين قاچاقچيان در شبكه‌اي سازمان‌‌‌‌يافته فعاليت مي‌كردند به گونه‌اي كه قايق‌هاي كوچك و يدك‌‌‌‌كش‌ها سوخت‌هاي قاچاق را به كشتي‌هاي سوخت‌‌‌‌رسان انتقال مي‌دادند و اين كشتي‌ها نيز سوخت را در ميان كشتي‌هاي بزرگ و بنادر مختلف توزيع مي‌كردند.»

به گفته او، شناسايي مقصد اصلي سوخت‌هاي قاچاق در حال بررسي است.

 

باند تباني و ارتشا در فارس منهدم شد

با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) سازمان اطلاعات سپاه فجر فارس، باند ارتشا و تباني در معاملات دولتي در يكي از مراكز وابسته به وزارت نفت در استان فارس متلاشي شد. به گزارش ايلنا، در اين پرونده كه ميلياردها تومان از حقوق بيت‌‌‌المال تضييع شده بود، دو نفر از مديران سابق شركت و 8 تن از پيمانكاران متخلف دستگير شده و تعدادي از مرتبطان نيز در مسير برخورد قضايي قرار گرفته‌‌‌‌اند.

وزارت كشور پاسدار آراي مردم است

سيداسماعيل موسوي، مديركل انتخابات وزارت كشور با تأكيد بر اين نكته كه وزارت كشور مجري انتخابات و پاسدار آراي مردم است، گفت:«به پيشنهاد وزارت كشور و موافقت شوراي نگهبان، انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و ميان‌دوره‌اي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري، روز جمعه مورخ دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ برگزار مي‌شود.» به گزارش ايلنا، او ادامه داد:«بناي ما بر تفاهم، تعامل و همكاري مستمر با تمامي عوامل اجرايي و نظارتي در چارچوب قانون انتخابات است و در اين راه از هيچ كوششي دريغ نمي‌كنيم.»مديركل انتخابات وزارت كشور با اشاره به منويات مقام معظم رهبري در اين خصوص گفت:«با عنايت به تأكيد مقام معظم رهبري در خصوص حق‌الناس بودن آراي مردم، ما وظيفه داريم، انتخابات را سالم و با شكوه برگزار و از آراي مردم پاسداري كنيم.» به گفته او، بهره‌گيري از تجربيات گذشته و ارايه ايده‌هاي نو مي‌تواند مجريان و دست‌اندركاران انتخابات را در انجام وظايفشان ياري دهد.موسوي گفت:«برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه علاوه بر آموزش عوامل اجرايي انتخابات، برنامه‌هاي آموزش همگاني را نيز اجرا كنيم تا همه مراحل انتخابات در دسترس مردم قرار گيرد و آنان با شناخت بيشتري از فناوري‌هاي مورد استفاده در انتخابات و چگونگي استفاده از آنها را آموزش ببينند. بدين منظور، طرح جامع آموزش را با مشاركت و همفكري متخصصين اين حوزه تدوين خواهيم كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون