• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4332 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ اسفند

وزير كشور:

سال 98 سخت‌تر از سال 97 نخواهد بود

«قطعا شرايط سال 98، سخت‌تر از سال 97 نخواهد بود» تحليل عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور از سال پيش رو است؛ سالي كه بسياري از آن با عنوان «سال سخت» دولت ياد كرده يا مي‌كنند.

عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور كه روز گذشته در نشست صميمي با علما و روحانيت استان هرمزگان حضور پيدا و سخنراني كرد، با تاكيد بر اينكه بايد بابت وجود نعمت جمهوري اسلامي شكرگزار خداوند متعال باشيم، گفت: «جمهوري اسلامي ايران نظامي مبتني بر آموزه‌هاي دين مبين اسلام است و تشكيل اين نظام مصداق واقعي پيروزي حق بر باطل محسوب مي‌شود. هر كدام از ما بايد در طول عمر خود
در راستاي محقق شدن اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تلاش كنيم.»

او همچنين با اشاره به رخدادهاي سال‌هاي 96 و 97 در كشور، بيان كرد: «در دي ماه سال 96 با يكسري اغتشاشات و ناآرامي‌ها مواجه شديم كه اين امر موجب شد كه غرب به‌ويژه امريكا تحليل نادرستي از شرايط كشور ما پيدا كند. آنها به اين نتيجه رسيدند كه بايد نارضايتي‌ها و اختلافات را در كشور ما تشديد كنند و حتي سلطنت‌طلب‌ها و منافقين دور هم جمع شدند. رييس‌جمهور امريكا نيز با بي‌عقلي تمام به توافق بين‌المللي برجام پشت كرد و از آن خارج شد و تمام فكر آنها اين بود كه با اين اقدامات اتفاقي در كشور ما رخ دهد.»

وزير كشور ادامه داد: «با وجود اين مردم ما در يوم‌الله 13 آبان يكپارچه عليه امريكا به خيابان‌ها آمدند و در 22 بهمن سال جاري نيز باشكوه‌تر از گذشته و با حضور گسترده مردم، چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را جشن گرفتيم.»

رحماني‌فضلي با بيان اينكه در سال 97 دشمن شديدترين تحريم‌ها را براي ايجاد نارضايتي در كشور اعمال كرد، اظهار كرد: «اما مردم ما با اقتدار در برابر اين تحريم‌ها استقامت داشتند و مقام معظم رهبري نيز ساختارهاي جديدي را براي عبور موفق از اين مرحله ايجاد نمودند و همه مسوولان قوا براي تلاش مضاعف پاي كار آمدند. امروز كه در انتهاي سال 97 هستيم، مي‌بينيم كه اقدامات دشمنان به‌ويژه امريكا نتيجه‌اي نداشته و امريكا از درون دچار اختلافات بسيار است، با اروپا، چين و روسيه نيز مشكلات بسياري دارد و در منطقه نيز دچار شكست‌هاي بسياري شده است. در شرايط امروز لطف خداوند متعال به كشور ما در استقامت ملت ايران و درايت مقام معظم رهبري تجلي يافته است و در شرايط كنوني، دنيا در مسائل مختلف، حق را به ايران مي‌دهد.»

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه قطعا شرايط سال 98، سخت‌تر از سال 97 نخواهد بود، بيان كرد: «دشمنان هر كاري را كه مي‌توانستند در سال 97 عليه كشور ما انجام دادند و اين شرايط موجب شد كه وحدت، انسجام و همدلي عملي
در راستاي مقابله با اقدامات دشمن در كشور ايجاد شود و با هدايت‌هاي مقام معظم رهبري، تدابير دولت و تلاش مسوولان و همراهي و مقاومت مردم توانستيم اين مقطع را پشت‌سر بگذاريم. در سال 98 مساله جديدي كه بتواند شرايط را سخت‌تر كند، نخواهيم داشت.»

وزير كشور با اشاره به برگزاري يازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در سال 98 تصريح كرد: «در طول 40 سال گذشته، انتخابات همواره در كشور ما موجب انسجام، وحدت و نشاط سياسي بوده و در سال 98 نيز چنين خواهد شد و مردم به‌طور همه‌جانبه براي صيانت از مهم‌ترين دستاورد سياسي كشور يعني استقلال ايران اسلامي در انتخابات حضور خواهند يافت. مردم ما همواره در طول 40 سال گذشته راه خود را در مقاطع مختلف به خوبي يافته‌اند.»

در واقع وزير كشور با تحليل شرايطي كه در
دي ماه 96 رخ داد و سپس شرايط اقتصادي كه بعد از خروج امريكا از برجام به كشور تحميل شد، اين نتيجه را گرفته كه سال 98 قطعا سال‌ سختي نسبت به دو سال قبل نخواهد بود. وزير كشور در بخش ديگري از سخنانش همچنين با اشاره به توطئه دشمنان براي اسلام‌هراسي در دنيا، خاطرنشان كرد: «با حمايت مالي و اطلاعاتي گسترده امريكا و رژيم صهيونيستي جريانات تكفيري در منطقه ايجاد شد تا ذهنيت مردم دنيا نسبت به دين اسلام مخدوش شود، اما علماي جهان اسلام، تكفير و خشونت را محكوم نمودند و اين توطئه دشمن نيز ناكام ماند.»

رحماني‌فضلي گفت: «بايد توجه داشته باشيم كه كلام ما موجب تقويت اسلام، نظام جمهوري اسلامي و اميد در ميان مردم كشور شود و قدردان نعمت بزرگ جمهوري اسلامي ايران باشيم.» در روزها و ماه‌هاي اخير اغلب چهره‌هاي اقتصادي اذعان داشته‌اند كه سال پيش رو به لحاظ اقتصادي سال سختي خواهد بود، سال سخت نفتي، سال سخت بودجه‌اي، سال سخت صنعت خودرو، سال سخت براي كارگران و... عناويني است كه به سال جديد كه چند روزي بيشتر تا آغاز آن زمان باقي نمانده است، اطلاق مي‌شود. از زبان اغلب كارشناسان و مسوولان اقتصادي بيان مي‌شود اما ضمن آن تاكيد مي‌كنند كه اين شرايط سخت قابل گذار و مديريت است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون