• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4332 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ اسفند

خبر

احتمال كاهش قيمت هر كيلو تخم‌مرغ به 5 هزار تومان

دبير كل كانون سراسري مرغ تخم‌گذار با بيان اينكه در صورت ادامه روند فعلي، قيمت تخم‌مرغ به زير ۵ هزارتومان مي‌رسد، گفت: دولت صادرات را آزاد و تخم‌مرغ را براي مصرف‌كننده قيمت‌گذاري كند. سيد فرزاد طلاكش با بيان اينكه پيش‌بيني مي‌شد قيمت تخم‌مرغ در هفته پاياني سال به دليل رشد تقاضا افزايش يابد، گفت: متاسفانه اين پيش‌بيني محقق نشده و قيمت اين كالا نسبت به يك هفته قبل تقريبا ثابت مانده است.وي اضافه كرد: حتي پيش‌بيني مي‌شود قيمت تخم‌مرغ در ٢٨ اسفندماه حدود ٢٠٠ تا ٣٠٠ تومان ارزان‌تر شود ضمن اينكه در صورت ادامه روند كنوني پيش‌بيني مي‌شود از حدود ١٠ فروردين به بعد قيمت تخم‌مرغ به كمتر از ۵ هزار تومان كاهش يابد. اين فعال بخش خصوصي تصريح كرد: ما ساز و كار اين مساله را به مسوولان اعلام و با آنها صحبت و مذاكره كرده‌ايم كه صادرات تخم‌مرغ بايد آزاد شود و اگر دولت نگران اين است كه با آزاد شدن صادرات، قيمت در بازار داخلي با جهش مواجه شود، پيشنهاد مي‌كنيم براي مقابله با اين مساله قيمت‌گذاري براي مصرف‌كننده انجام و نرخ هر عدد تخم‌مرغ روي آن پرينت شود. طلاكش ميانگين قيمت هر كيلوگرم تخم‌مرغ را درب مرغداري حدود ٦٢٠٠ تومان اعلام كرد.

 

ايران‌اير؛ ركورددار تاخيري‌هاي بهمن ماه

گزارش عملكرد شركت‌هاي هواپيمايي در پروازهاي داخلي فرودگاه مهرآباد در بهمن ‌ماه 97 منتشر شد.

به گزارش تين‌نيوز، در بهمن‌ ماه سال جاري 16 شركت هواپيمايي در مجموع 5 هزار و 259 پرواز انجام داده‌اند كه 2 هزار و 150 پرواز آن با تأخير انجام شده است.

در اين ميان شركت هواپيمايي آسمان از بين 16 ايرلاين با 776 بيشترين تعداد پرواز انجام گرفته را به خود اختصاص داد و پس از آن ماهان با 740، ايران‌اير با 669، زاگرس با 589، آتا با 416، ايران‌اير تور با 354، قشم اير با 351، كاسپين با 341 و كيش اير با 215 به ترتيب بيشترين تعداد پرواز را در بهمن ‌ماه داشته‌اند.

بر اساس اين آمار منتشر شده، پويا اير با 61، معراج با 76، سپهران با 88، ساها با 96، وارش با 129، كارون با 157 و تابان با 201 به ترتيب كمترين ميزان تعداد پرواز را داشته‌اند.

در اين ميان 14 درصد پروازهاي ايران اير با تأخير انجام گرفته كه ركورد بيشترين تأخير را در بهمن‌ ماه به خود اختصاص داد و پس از آن هواپيمايي آسمان با 13 درصد و ماهان با 12 درصد به ترتيب بيشترين تأخير را داشته‌اند.

لازم به توضيح است اين آمار كه اطلاعات آن از سامانه شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران است شامل تمام عوامل منشأ تأخير از جمله تغييرات جوي، عملياتي، فني، تسهيلاتي و... است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون