• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4350 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

خبر

تكذيب خبر كشته شدن ۳نفر در شهرك زراعي دزفول

سرپرست فرماندهي انتظامي دزفول خبر كشته شدن ۳ نفر در شهرك زراعي اين شهرستان را تكذيب كرد.

به گزارش ايلنا، حسين عيدي در تشريح اين خبر اظهار داشت: شب گذشته خبري در شبكه‌هاي اجتماعي مبني بر كشته شدن ۳ نفر با شليك اسلحه در شهرك زراعي شهرستان دزفول منتشر شد كه در بررسي‌هاي صورت گرفته، هيچ گونه درگيري در اين شهرستان صورت نگرفته و خبر تكذيب مي‌شود. سرپرست فرماندهي انتظامي شهرستان دزفول گفت: شهروندان به شايعات منتشر شده در فضاي مجازي توجه نكرده و قبل از انتشار از صحت و سقم آن اطمينان داشته باشند.

 

نرخ باسوادي ۹۸ درصدي ايرانيان ۱۵ تا ۲۴ ساله

رييس سازمان نهضت سوادآموزي آماري از نرخ باسوادي و بي‌سوادي در كشور ارايه و اظهار كرد: نرخ باسوادي كشور در گروه سني ۱۵ تا ۲۴ سال، ۹۸.۱ درصد است.

شاپور محمدزاده در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به آمار موجود در پايگاه داده بانك جهاني پيرامون نرخ باسوادي جمعيت گروه سني ۱۵ تا ۲۴ ساله در سه سال منتهي به ۲۰۱۶ اظهار كرد: بر اين اساس نرخ باسوادي كل ۹۸.۱ درصد است. نرخ باسوادي مردان ۹۸.۲ و زنان ۹۷.۹۳ درصد است. اين ارقام با توجه به نتايج سرشماري سال ۱۳۹۵ به عنوان آخرين وضعيت سوادآموزي كشور تقريبا همخواني دارد.وي درباره جمعيت بي‌سواد كشور نيز گفت: اين آمار در سرشماري نفوس و مسكن مركز آمار ايران تعداد 8 ميليون و ۴۸۰ هزار و ۱۴۱ نفر و در وبگاه پايگاه داده بانك جهاني تعداد بي‌سوادان گروه سني بالاي ۱۵ سال جمهوري اسلامي ايران در سال ۲۰۱۶، عدد 8 ميليون و ۸۳۶ هزار و ۷۷۳ نفر درج شده و در گروه سني ۱۵ تا ۲۴ سال نيز اين رقم ۲۲۸ هزار و ۸۹ نفر است.

رييس سازمان نهضت سوادآموزي افزود: اگر بخواهيم آمار پايگاه داده بانك جهاني را به تفكيك بيان كنيم بايد بگوييم تا سال ۲۰۱۶، تعداد كل بي‌سوادان بالاي ۱۵ سال سن، 8 ميليون و ۸۳۶ هزار و ۷۷۳ نفر، تعداد بي‌سوادان زن بالاي ۱۵ سال، 5 ميليون و ۸۷۶ هزار و ۱۳۱ نفر، تعداد بي‌سوادان مرد بالاي ۱۵ سال، 2 ميليون و ۹۶۰ هزار و ۶۴۲ نفر، تعداد كل جوانان بي‌سواد ۱۵ تا ۲۴ سال، ۲۲۸ هزار و ۸۹ نفر است كه از اين ميزان ۱۰۷ هزار و ۹۲۴ نفر مرد و ۱۲۰ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند.

محمدزاده تاكيد كرد كه مبناي سنجش سواد در نهاد بين‌المللي يونسكو، توانايي خواندن، نوشتن و حساب كردن به هر زبان يا حتي زبان مادري است و مبناي آماري موسسه آمار يونسكو نيز همين تعريف است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون