• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4379 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ خرداد

واگذاري بلوكي و نقدي سهام دولت در شركت‌هاي پالايشي

مشاور سازمان خصوصي‌سازي با اشاره به برگزاري جلسه هيات واگذاري، از عرضه سهام دولت در ۶ شركت پالايشي و يك شركت پتروشيمي به صورت بلوكي و نقد در بورس خبر داد. واگذاري سهم دولت در ۱۸ شركت كه نام ۶ شركت پالايشي و يك شركت پتروشيمي نيز در بين آنها به چشم مي‌خورد، چند هفته قبل در كميسيون اقتصادي دولت تصويب شد اما به‌دليل برگزار نشدن هيات واگذاري سازمان خصوصي‌سازي تصميم درباره نحوه واگذاري و قيمت آن مسكوت مانده بود. جلسه هيات واگذاري شنبه هفته جاري بعد از وقفه‌اي چند ماهه بر سر موضوعات واگذاري، برگزار شد تا سرنوشت سهام دولت در اين ۱۸ شركت مشخص شود.

به گفته «جعفر سبحاني»، مشاور سازمان خصوصي‌سازي جلسه روز چهارم خرداد هيات واگذاري بعد از ۹ ماه كه جلسات يا تشكيل نمي‌شد يا به آسيب‌شناسي واگذاري‌ها مي‌پرداخت، برگزار شد.

سبحاني با اشاره به اينكه در اين جلسه قيمت‌گذاري سهم دولت در ۱۸ شركت آغاز شد، ادامه داد: اين ۱۸ شركت همگي بورسي هستند و قرار است دولت سهم باقي‌مانده خود را در اين شركت‌ها واگذار كند.

او افزود: از اين ۱۸ شركت، ۳ شركت مربوط به گروه يك هستند كه دولت موظف است تمامي سهام خود را در اين شركت‌ها واگذار كند و سهمي در آنها نداشته باشد.

مشاور سازمان خصوصي‌سازي تاكيد كرد: ۱۵ شركت باقي‌ مانده كه شركت‌هاي پالايشي و پتروشيمي را نيز شامل مي‌شوند در گروه دو جاي دارند و دولت با وجود آنكه مي‌توانست سهم ۲۰درصدي خود را در اين شركت‌ها حفظ كند اما براي افزايش سهم بخش خصوصي و كاهش تصدي‌گري دولتي، تصميم به واگذاري سهم خود گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون