• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4388 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۳ خرداد

توسط شركت ساپكو:

بومي‌سازي قطعات الكترونيك محصولات ايران‌خودرو

شركت طراحي مهندسي و تامين قطعات ايران‌خودرو با برنامه‌ريزي براي خودكفايي در فناوري‌هاي نوين برق و الكترونيك خودرو، سهم خود را در زمينه استفاده از تجهيزات برقي در محصولات ايران‌خودرو به 38درصد افزايش داده است. به گزارش ايكوپرس، مهرداد الياسي مدير طراحي، مهندسي و ساخت برق و الكترونيك ساپكو در اين باره گفت: تعامل و همكاري با شركت‌هاي دانش‌بنيان و شركت‌هاي قطعه‌سازي مرتبط با برق و الكترونيك در ماه‌هاي اخير يكي از فعاليت‌هاي اصلي ساپكو بوده و اين روند با جديت ادامه دارد. هدف سطح تامين تجهيزات برقي در سال جاري 45درصد است. وي ادامه داد: رويكرد تمامي خودرو‌سازان جهان در حال حاضر بهره‌گيري هر چه بيشتر از برق و الكترونيك در بخش‌هاي مختلف خودرو است و ايران‌خودرو نيز اهداف و برنامه‌هاي خود را در اين مسير قرار داده و همكاري‌هاي تنگاتنگي با شركت‌هاي دانش‌بينان كه تجربيات خوبي در زمينه طراحي و توليد قطعات برق و الكترونيك دارند، ايجاد شده است. الياسي تاكيد كرد: حدود 15درصد از سهم توليد خودروهاي توليد شده در ايران‌خودرو را قطعات برق و الكترونيك تشكيل مي‌دهد كه ما در مدت كوتاهي موفق شديم خودكفايي در اين بخش را براساس استانداردهاي روز دنيا تا 38درصد افزايش دهيم.

مدير طراحي، مهندسي و ساخت برق و الكترونيك ساپكو با ابراز اميدواري نسبت به آينده اميدبخش در بهره‌گيري از آخرين فناوري‌ها در زمينه برق و الكترونيك محصولات ايران‌خودرو اظهار كرد: درمورد بخش‌هاي مختلف برق و الكترونيك خودرو برنامه‌هاي مدوني داريم، ازجمله آن طراحي و تامين قطعات و تجهيزاتي مانند سيستم كمكي راننده (ADAS) است.

وي افزود: در حوزه‌هاي نرم‌افزاري مربوط به برق و الكتريك خودرو شركت‌هاي دانش‌بنيان موفقي در ايران فعال هستند كه شركت ساپكو با همه اين شركت‌ها همكاري بسيار خوبي دارد، اگرچه در حوزه سخت‌افزاري هنوز در ابتداي راه هستيم و در اين بخش تلاش‌هاي مضاعفي در دستور كارمان قرار دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون