• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4404 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۲ تير

تنيسور 15 ساله از سد ونوس ويليامز گذشت

شكست كهنه‌سرباز امريكايي

تابستان آمده و فصل تنيس به داغ‌ترين روزهاي خودش در ويمبلدون رسيده است. پيراهن‌هاي ورزشي سفيد و چمن يك‌دست سبز، بارزترين مشخصه اين گرانداسلم است. ويمبلدون يكي از چهار مسابقه جايزه بزرگ فصل (احتمالا مهم‌ترين آنها) در دنياي تنيس است و نتايج آن از اهميت بالايي برخوردار است. قهرمان اين مسابقات در هر دو بخش مردان و زنان دو ميليون و دويست هزار دلار جايزه نقدي دريافت مي‌كند و دو هزار امتياز به مجموع امتيازات فصلش اضافه مي‌شود.

چند روز پيش بود كه كوري گوف 15 ساله موفق شد عنوان جوان‌ترين تنيسوري را كه به جدول قرعه‌كشي مسابقات راه پيدا كرده، كسب كند. گوف امريكايي است و در اولين مسابقه خود در جدول رسمي، با ونوس ويليامز 39 ساله روبه‌رو شد. گوف متولد 2004 است و زماني كه او به دنيا آمده، ونوس ويليامز دو بار قهرمان اين گرانداسلم شده بود و براي سومين قهرماني تلاش مي‌كرد. گوف اهل فلوريداست و به «كوكو» معروف شده است. كوكو موفق شد در دو ست پياپي و با نتيجه مشابه 6 – 4 ونوس ويليامز، كهنه‌سرباز امريكايي دنياي تنيس را شكست دهد. اين واقعه مهم، بازتاب بسياري در رسانه‌هاي دنيا داشته و گوف در مصاحبه با بي‌بي‌سي گفته: «واقعا نمي‌دانم چگونه احساساتم را بيان كنم. اين نخستين‌باري است كه پس از پايان يك بازي گريه مي‌كنم. هيچ‌گاه فكر نمي‌كردم چنين اتفاقي در زندگي من رخ بدهد. در حال حاضر روي ابرها هستم، چيزي كه افراد زيادي نمي‌توانند آن را تجربه كنند. ونوس هم پس از پايان بازي به سمت من آمد و به من تبريك گفت. او برايم آرزوي موفقيت كرد و گفت كه همين‌طور ادامه دهم. من هم به او گفتم كه اگر او نبود، من حالا اينجا نبودم. او براي من بسيار الهام‌بخش است. من هميشه مي‌خواستم اين موضوع را به او بگويم، اما هيچ‌گاه فرصت اين موضوع پيش نيامده بود. در حال حاضر خانواده‌ام بسيار خوشحال‌ هستند. هر وقت من پيروز مي‌شوم، پدرم بالا و پايين مي‌پرد. خانواده‌ام هميشه حامي من بوده‌اند و خواهان موفقيت من.»

كوري گوف در سال‌هاي گذشته نشان داده كه يك تنيسور بزرگ در حال ظهور است و با قهرماني در مسابقات جوانان خودش را اثبات كرده بود. او پيش‌تر در جايزه بزرگ فرانسه هم به جدول اصلي راه پيدا كرده بود و پيگيرهاي تنيس، نام او را در دو سال اخير بارها و بارها شنيده‌اند. در دو سال گذشته كوكو در رده‌بندي تنيسورهاي زن جهان 400 پله صعود كرده و هم‌اكنون به رنك 313 جهان رسيده است. ونوس ويليامز پنج‌بار فاتح ويمبلدون شده و يكي از پرافتخارترين تنيسورهاي تاريخ اين ورزش است. او در
39 سالگي توان رقابت با جوان‌ها را دارد و در اكثر مسابقات فصل به جدول نهايي راه پيدا مي‌كند. رسانه‌ها خيلي زود به او لقب سرنا ويليامز آينده را داده‌اند و اين تنيسور از حالا به بعد فشار بسيار بيشتري را تحمل خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون