• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4405 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۳ تير

عدد و رقم

رشد 667 واحدي

شاخص كل بورس

براساس اطلاعات مندرج در سامانه شركت مديريت فناوري بورس تهران، شاخص كل بورس اوراق بهادار در پايان معاملات روز گذشته با 667 واحد رشد به رقم 248 هزار و 943 واحد رسيد. شاخص كل بورس اوراق بهادار تهران در پايان معاملات با 667 واحد رشد به رقم 248 هزار و 943 واحد رسيد. براساس اطلاعات مندرج در سامانه شركت مديريت فناوري بورس تهران، شاخص كل بورس اوراق بهادار در پايان معاملات ديروز با 667 واحد رشد به رقم 248 هزار و 943 واحد رسيد. برخي كارشناسان مي‌گويند، دليل افزايش شاخص بورس، تقويت نرخ ارز و نيز برگزاري فصل مجامع شركت‌هاي بورسي و تخصيص سود براي سهامداران در اين فصل است. شاخص كل با معيار هم‌وزن 665 واحد رشد كرده و به رقم 59 هزار و 872 واحد رسيد. ديروز ارزش روز بازار در بورس تهران به بيش از 933 هزار ميليارد تومان رسيد. معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران بيش از 4. 4 ميليارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اوراق بهادار حق تقدم و سهام در قالب 290 هزار فقره معامله و به ارزش 1710 ميليارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان دادوستد كردند. شاخص قيمت با معيار وزني ـ ارزشي 188 واحد رشد كرده و به رقم 70 هزار و 191 واحد رسيد. شاخص قيمت با معيار هم‌وزن 453 واحد رشد كرده و به رقم 40 هزار و 819 واحد رسيد. شاخص آزاد شناور با رشد 221 واحد به رقم 279 هزار و 363 واحد رسيد. شاخص بازار اول بورس 58 واحد افزايش يافته و به رقم 184 هزار و 223 واحد رسيد. شاخص بازار دوم بورس 3273 واحد رشد كرده و به رقم 491 هزار و 605 واحد رسيد. در فرابورس ايران نيز شاخص كل 15 واحد تقويت شده و به رقم 3213 واحد رسيد. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بيش از 179 هزار ميليارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان رسيد. معامله‌گران در فرابورس ايران بيش از 1. 8 ميليارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگه بهادار سهام و حق تقدم در قالب 215 هزار نوبت معامله و به ارزش 715 ميليارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان دادوستد كردند.

6 ميليون شماره حساب فعال

در زمينه پولشويي و قاچاق

رييس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز با تاكيد بر اينكه از تعداد 6 ميليون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شماره حساب فعال در بحث پولشويي و قاچاق حدودا 100 هزار شماره حساب ديگر باقي مانده است كه به زودي مسدود مي‌شوند، گفت: شايد بعضي از اين شماره‌حساب‌ها مربوط به همين افرادي است كه در حال محاكمه هستند. علي مويدي خرم‌آبادي در نشست خبري كه در ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز برگزار شد، با اشاره به وجود 6 ميليون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شماره حساب اشخاص حقيقي و حقوقي و اتباع بيگانه كه در بحث پولشويي و قاچاق فعال بوده‌اند، گفت: در سال 92 شاهد بيش از 6 ميليون شماره حساب مخدوش بوديم كه در بحث پولشويي و قاچاق فعاليت داشتند اما در راستاي شفاف‌سازي و بستن منافذ قاچاق با همكاري بانك مركزي در مسدود كردن آنها تلاش كرده‌ايم؛ به‌طوري‌كه امروز بيش از 2 ميليون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شماره‌حساب‌هايي كه مربوط به اشخاص حقيقي بوده مسدود شده و بيش از 3 ميليون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از شماره‌حساب‌هاي افراد حقوقي كه در امر قاچاق و پولشويي فعاليت داشته‌اند مسدود شده و بقيه شماره‌حساب‌هاي ديگر در حال پالايش است. مويدي خرم‌آبادي اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: اين شماره‌حساب‌ها با انگيزه‌هاي سوء و در خيلي از موارد با تخلف باز شده است. او در پاسخ به اين سوال كه آيا بانك‌ها هم در اين تخلفات براي باز كردن اين حساب‌ها مقصر بوده‌اند، افزود: به هر حال بانك‌ها هم در اين موضوع نقش داشته‌اند و اگر بانك‌ها براساس ضوابط به تشكيل حساب‌ها اقدام مي‌كردند و دقت لازم را انجام مي‌دادند، اين اتفاقات نمي‌افتاد. قطعا بازگشايي 6 ميليون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حساب كه در زمينه پولشويي و قاچاق فعاليت داشته‌اند، موضوعي است كه تخلف چند وجهي به حساب مي‌آيد كه شايد يك سر آن بانك‌ها و بانك مركزي باشد. او بيان داشت: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بعضي از اين شماره‌حساب‌ها مربوط به 30 يا 40 سال پيش بوده ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اما به هر حال وجود چنين حساب‌هايي مسير را براي مافياي كالا و قاچاق فراهم مي‌كرده است. او تصريح كرد: براي مسدود شدن بعضي از اين شماره‌حساب‌ها به مجوز قوه قضاييه نياز بوده است. مويدي خرم‌آبادي اظهار داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: از تعداد 6 ميليون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شماره حساب حدودا 100 هزار شماره حساب ديگر باقي مانده است كه به زودي آنها هم مسدود مي‌شوند.

۲۶۰ هزار نفر

بيمه بيكاري مي‌گيرند

مديركل حمايت از مشاغل و بيمه بيكاري وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: حداقل مدت پرداخت بيمه بيكاري ۶ ماه و حداكثر ۵۰ ماه است. كريم ياوري مديركل حمايت از مشاغل و بيمه بيكاري وزارت تعاون، ‌كار و امور اجتماعي در مورد مقرري بيكاري افزود: مقرري بيمه بيكاري به بيمه‌شدگاني كه بدون ميل و اراده از كار بيكار شده و آماده كار هستند، پرداخت مي‌شود و اين يك حمايت اجتماعي است. تمام مشمولان قانون كار و كار كشاورزي كه مشمول قانون تامين اجتماعي هستند، مشمول قانون بيمه بيكاري هستند. حق بيمه بيكاري به ميزان 3 درصد مزد بيمه شده است كه توسط كارفرما پرداخت مي‌شود. ياوري ادامه داد: شرايط استحقاق دريافت مقرري بيمه بيكاري اين است كه بيمه شده قبل از بيكار شدن حداقل 6 ماه سابقه پرداخت حق بيمه داشته باشد، بيمه شده مكلف است ظرف 30 روز از تاريخ بيكاري موضوع را به ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعي محل اعلام كند. او گفت: بيمه شده آمادگي خود را براي اشتغال به كار مجدد از شغل تخصصي يا مشابه اعلام كند. بيمه شده در دوره‌هاي كارآموزي و سوادآموزي كه توسط واحدهاي تعاون، كار و رفاه اجتماعي اعلام مي‌شود، شركت كند. بيمه‌شدگاني كه به علت بروز حوادث قهريه و غيرمترقبه از قبيل سيل، زلزله، آتش‌سوزي و ... بيكار مي‌شوند بدون در نظر گرفتن 6 ماه سابقه پرداخت حق بيمه مي‌توانند از مقرري بيمه بيكاري استفاده كنند. ياوري گفت: مقرري‌بگيران بيمه بيكاري مطابق تبصره 2 ماده 7 آيين نامه اجرايي قانون بيمه بيكاري مكلف هستند در فاصله زمان‌هاي معيني كه توسط واحد‌هاي تعاون، كار و رفاه اجتماعي تعيين مي‌شود، در محل ادارات كار حضور يافته و دفاتر مربوطه را امضا كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون