• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4412 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۲ تير

وزير كشور:

بايد انتخابات امن و سالم برگزار كنيم

عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور در همايش فرمانداران تاكيد كرد كه وزارت كشور با توجه به جايگاهي كه دارد در انتخابات مسووليت مهمي را ايفا مي‌كند. او خطاب به فرمانداران گفت كه نقش اصلي مهم و موثر و راهبردي را در وزارت كشور فرمانداران ايفا مي‌كنند و شايد از نظر سلسله مراتب جايگاه استانداران بالاتر باشد، اما از نظر تاثيرگذاري و اولين حلقه ارتباط با مردم فرمانداران ايفاي نقش مي‌كنند.

رحماني‌فضلي فرمانداران را پيشاني و اولين حلقه ارتباط با مردم توصيف كرد كه نقش بسيار بالايي دارند و گفت: در وزارت كشور امنيت، سياستگذاري و هيچ مسووليتي به تنهايي انجام نمي‌شود، بلكه همه كارها با هماهنگي دستگاه‌هاي مرتبط صورت مي‌گيرد؛ بنابراين مهم است كه فرمانداران و استانداران روحيه تعاملي و قدرت هماهنگي داشته ‌باشند.او در ادامه در مورد قدرت هماهنگي فرمانداران توضيح داد: هماهنگي به معناي عدول از وظايف و استقلال وزارت كشور نيست، اما در عين حال فرمانداران و استانداران بايد استقلال خود را حفظ كنند. رحماني‌فضلي با بيان اينكه «فعاليت‌هاي اقتصادي وزارت كشور كمتر از يك دستگاه اقتصادي نيست»، گفت: هر تصميمي كه گرفته مي‌شود در استان‌ها و مسووليت كارگروه كه استاندار به عهده دارد به اجرا گذاشته مي‌شود. در حوزه سياسي هم مسووليت اصلي ما كار سياسي و مشاركت سياسي و ارتباط با احزاب و گروه‌هاست؛ لذا بايد يك نگاه نظام‌مند و سيستمي داشته باشيم.وزير كشور با تاكيد بر اينكه در حوزه‌ سياست داخلي از وحدت و انسجام و هماهنگي بسيار خوبي برخوردار هستيم، گفت: با وجود نشريات و سايت‌ها و رسانه‌هاي خارجي و تبليغاتي كه عليه ما انجام مي‌شود بين مردم و مسوولان انسجام وجود دارد و مردم حساسيت شرايط كنوني را به خوبي مي‌فهمند.

او در بخش ديگري از سخنانش به اهميت نشاط سياسي اشاره كرد. رحماني‌فضلي گفت: اگر نتوانيم رقابت منطقي و معقولي ايجاد كنيم، نمي‌توانيم بگوييم نشاط سياسي اتفاق افتاده است. اينكه آيا هر كسي با هر فكري مي‌تواند وارد انتخابات شود، اين‌گونه نيست. آنهايي كه مسائل مالي و اقتصادي و اخلاقي و... دارند بر اساس قانون نبايد وارد اين عرصه شوند.او توضيح داد: پارادايم اصلي يا نگاه غالب اصلي در انتخابات اين دوره بايد مواجهه با دشمن در عرصه‌ حضور مردم و در انتخابات باشد. جا دارد كه دشمن بفهمد و همين راهپيمايي ۲۲ بهمن با اين عظمتي كه برگزار شد خيلي از آنها را دچار سرخوردگي كرد.وزير كشور همچنين به فرمانداران توصيه كرد: در انتخابات بايد مشاركت به ابزار پيش برنده سياست داخلي و سياست خارجي تبديل شود. در اجرا هم بايد حتما قانون را اجرا كنيم. بي‌طرفانه عمل كنيم و هيچ‌كس در اجرا و نظارت نبايد طرفداري از حزبي يا كسي داشته باشد. شعار ندهيم. بي‌خودي صحبت نكنيم. در عمل بي‌طرفي داشته باشيم، جامعه خود قضاوت مي‌كند. همچنين سعي كنيم اعتماد مردم را از دست ندهيم. امنيت انتخابات براي ما مهم است بايد انتخابات امن و سالم برگزار كنيم.او همچنين در بخش ديگري از سخنراني خود در مورد تجمع‌ها و اعتراض‌ها صحبت كرد و توضيح داد كه اين حوزه نسبت به سال قبل، ۳۷ درصد كاهش داشته است.

وزير كشور ادامه داد: ما اوج تنش‌هاي اجتماعي را در دي ماه دو سال قبل داشتيم، اما نقش اصلي را مردم ايفا كردند. برخي تحليل و باور غلط پيدا كردند كه براي اوايل سال بعد اقداماتي را طراحي كنند به معناي اينكه مي‌خواستند سوءاستفاده كنند. رسانه‌هاي‌شان پاي كار آمدند. بحث كاميونداران، دراويش و… نيز از اين جمله بود. حتي در مرداد ماه تبليغات سه ماه‌اي انجام دادند تا مرداد را به دي ديگري تبديل كنند اما مردم همواره با عمق بينش سياسي و تجربه و هماهنگي دستگاه‌هاي امنيتي ايفاي نقش كردند.وزير كشور البته تاكيد كرد كه شاخص‌هاي امنيتي خوب است اما بايد بدانيم كه شكنندگي هم داريم، بايد مواظب باشيم و كوتاه نياييم. او به فرمانداران نيز توصيه كرد كه از خانم‌هاي باتجربه و تحصيلكرده و افرادي كه شايستگي دارند در سطح معاون فرماندار هم استفاده كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون