• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4412 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۲ تير

از نامه ناشران به رييس جمهور تا دو اجرايي شدن «دروغ»

رونمايي كتاب‌هاي تازه‌ از غلامحسين ساعدي

گروه فرهنگ و هنر

ايزابل اوپر ملكه اسكاتلند شد

ايزابل اوپر بازيگر سرشناس سينماي فرانسه در نمايشي از رابرت ويلسون روي صحنه مي‌رود. ايزابل اوپر كه مدتي قرار است از فرانسه دور باشد، اين روزها در نقش ملكه اسكاتلند روي صحنه مي‌رود. او در نمايش «مري آنچه گفته را گفته است» به كارگرداني آوانگارد رابرت ويلسون در اين نمايش ايفاي نقش خواهد كرد. اين نمايش ۸۰ دقيقه‌اي به شيوه تك‌گويي تنظيم شده و اوپر در آن در نقش مري، ملكه اسكاتلند را بازي مي‌كند. اوپر و ويلسون ربع قرن پيش نمايش تك‌گويي «اورلاندو» را روي صحنه برده بودند. مري محكوم به خيانت شده اما مي‌داند بي‌گناه است و درباره روش‌هايي كه ممكن است اعدامش كنند، دچار توهم شده است. «مري آنچه گفته را گفته است» از ۱۲ جولاي در ليسبون روي صحنه مي‌رود و بعد در بارسلونا، آمستردام، هامبورگ، فلورانس و لئون اجرا خواهد داشت.

 

رونمايي از سه كتاب جديد از غلامحسين ساعدي

سه كتاب جديد غلامحسين ساعدي با حضور علي نصيريان، محمد چرمشير و بيژن شكرريز در كتابفروشي چهل‌كلاغ رونمايي مي‌شود. غلامحسين ساعدي از استادان داستان‌گويي فارسي است كه هر چه زمان مي‌گذرد، جايگاهش در تاريخ ادبيات فارسي بيشتر تثبيت مي‌شود. قاطعانه مي‌توان گفت ساعدي از استادان مسلم داستان‌نويسي قرن چهاردهم است. بنگاه ترجمه و نشر كتاب پارسه با گردآوري آثار جديدي از آثار او همراه با برخي نوشته‌هاي فراموش‌شده‌اش فرصتي فراهم كرده است تا علاقه‌مندان به ساعدي با دنياي او آشناتر شوند.

مراسم رونمايي از سه كتاب «داستان‌ها و داستان‌واره‌ها»، «فيلمنامه‌ها و سفرنامه‌ها» و «نمايشنامه‌ها و يادداشت‌ها» با حضور علي نصيريان، محمد چرمشير و بيژن شكرريز، امروز شنبه 22 تيرماه ساعت 18 در كتابفروشي «چهل‌ كلاغ» واقع در ارگ تجاري تجريش برگزار مي‌شود.

 

درخواست اتحاديه ناشران و كتابفروشان
از رييس‌جمهور

پيرو اقدامات و مكاتبات پيشين اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران با وزارتخانه‌هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي و آموزش و پرورش و نيز اتاق اصناف تهران و سازمان صنعت، معدن و تجارت با موضوع اقدام نادرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص توزيع و فروش كتاب‌هاي درسي، هومان حسن‌پور، رييس كنوني اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران، در نامه‌اي به حسن روحاني، رييس‌جمهور، درخواست كرد از اين اقدام وزارت آموزش و پرورش كه موجب تضعيف كتابفروشان مي‌شود، جلوگيري كند.

 

«دروغ» دو اجرايي شد

نمايش «دروغ» به كارگرداني آريان رضايي كه از ۳۱ خردادماه در تماشاخانه ايرانشهر روي صحنه رفته است، در روزهاي پاياني دو اجرايي شد. نمايش «دروغ» نوشته فلوريان زلر به كارگرداني آريان رضايي با بازي افشين هاشمي، لادن مستوفي، ارسطو خوش‌رزم، مژگان خالقي از تاريخ ۲۷ تا ۳۱ تيرماه ۹۸ هر روز در ۲ سانس ۱۷ و 19:30 در سالن ناظرزاده تماشاخانه ايرانشهر روي صحنه مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون