• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4433 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۵ مرداد

خبر

بنياد شهيد: حفظ نظام نسبت به درمان ايثارگران در اولويت است

معاون توسعه مديريت و منابع بنياد شهيد با بيان اينكه ۳ هزار ميليارد تومان براي بودجه درمان بنياد شهيد هزينه لازم است، گفت: «براي اين بخش با كسري بودجه هزار و ۷۰۰ ميلياردي مواجه هستيم.»

به گزارش ايلنا، سيد منصور ميرمرادي گفت: «بودجه پيشنهادي به سازمان برنامه و بودجه براي سال 98 معادل ۱۸ هزار ميليارد تومان بود. سازمان برنامه و بودجه بخشي از اين بودجه درخواستي را تاييد كرد و در نهايت با توجه به شرايط حاكم بر جامعه ۱۳ هزار و ۹۰۰ ميليارد تومان بودجه بنياد شهيد براي سال ۹۸ تصويب و براساس قانون ۳ درصد از بودجه كسر و در نهايت ۱۳ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان براي سال ۹۸ به ما ابلاغ شد كه از اين رقم معادل ۱۲هزار و ۳۰۰ ميليارد تومان براي حقوق و مستمري پرداخت مي‌شود. با پرداخت حقوق قطعا عدد قابل توجهي از بودجه باقي نخواهد ماند. براي درمان حدود ۴۰۰ ميليارد از ساير منابع بنياد را اختصاص داديم. هر ماه بايد ۲۵۰ ميليارد تومان حق بيمه پرداخت كنيم كه معوقات بيمه تا فروردين امسال پرداخت شد اما نتوانستيم سه ماه پرداخت كنيم و ۷۵۰ ميليارد تومان به بيمه بدهكار شديم. در اين خصوص با سازمان برنامه و بودجه جلساتي برگزار كرديم و كارها پيش رفت اما دوباره در فروردين و ارديبهشت ماه به مشكل برخورديم . وظيفه ما رايزني با مجلس و استفاده از ظرفيت‌هاي قانوني است كه طي جلسات اخير قرار شد حدود ۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي تسويه با بيمه دريافت كنيم كه در حال حاضر ۱۵۰ ميليارد تومان آن را دريافت كرديم. رييس بنياد شهيد هم از مقام معظم رهبري اذن گرفت كه براي جبران مشكلات بخشي از دارايي‌هاي بنياد به فروش برسد كه ايشان نيز موافقت كردند.درمان براي ما اولويت است اما حفظ نظام اولويت بيشتري براي ما دارد و بايد شرايط را در نظر بگيريم.»

بندرلنگه شهر ملي گلابتون دوزي شد

مدير كل ميراث فرهنگي هرمزگان گفت: «بندرلنگه به عنوان شهر ملي گلابتون دوزي ثبت شد.»

به گزارش مهر، رضا برومند افزود: «پرونده گلابتون بندرلنگه با پيگيري‌ها و دفاعيات لازم، خوشبختانه به حدي قوي بود كه به عنوان شهر ملي گلابتون راي آورد و اميدواريم كه اين نشان افتخارآميز راهي براي ادامه توسعه و ترويج گلابتون بندرلنگه و ايجاد اشتغال پايدار براي هنرمندان فعال در اين حوزه باز كند. شاخص‌هايي كه براي انتخاب شهرها و روستاهاي ملي صنايع‌دستي در شوراي ثبت مورد توجه قرار مي‌گيرد، به صادرات، ترويج و توسعه صنايع‌دستي، حوزه ميراث‌فرهنگي و جاذبه‌هاي گردشگري مرتبط است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون