• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4434 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۶ مرداد

خبرخوان

شكر و گوشت؛ ركورددار افزايش قيمت

جديدترين آمار منتشر شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان مي‌دهد كه بيشترين افزايش قيمت در بين كالاهاي اساسي مربوط به شكر سفيد، گوشت گوساله و گوشت گوسفندي بوده كه قيمت هر سه در خرداد ماه امسال بيش از دو برابر قيمت اين محصولات در خرداد سال گذشته بوده است. طبق اين آمار قيمت شكر سفيد، گوشت گوساله و گوشت گوسفندي در خرداد ماه امسال نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به ترتيب ۱۰۷.۷، ۱۱۷.۵ و ۱۰۵ درصد افزايش داشته است.بعد از اين سه كالا، شكر بسته‌بندي ۹۰۰ گرمي با ۹۵ درصد و شير استريل پاكتي با ۷۸.۴ درصد رشد قيمت، بيشترين افزايش قيمت را به خود اختصاص دادند.

واردات ۸۰ هزار تني كاغذ در سال جاري

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از انجام بيش از ۲۰۰ ميليون دلار ثبت سفارش براي واردات كاغذ از ابتداي سال جاري خبر داد و گفت: كل واردات انواع كاغذ در سال جاري، حدود ۸۰ ميليون دلار، معادل ۸۰ هزار تن كاغذ بوده است كه نياز كشور مقداري بيشتر از اين ميزان است.

ديروز مراسم افتتاحيه دومين نمايشگاه تخصصي بين‌المللي كاغذ، ‌مقوا و صنايع سلولزي در محل نمايشگاه بين‌المللي تهران برگزار شد. در اين نمايشگاه كه تا هجدهم مردادماه ادامه دارد، بيش از ۱۰۰ شركت و واحد توليدي داخلي در كنار نمايندگاني از كشورهاي چين، هند، پاكستان و تركيه جديدترين توليدات و خدمات خود را ارايه مي‌دهند. در حاشيه اين مراسم عباس قبادي از انجام بيش از ۲۰۰ ميليون دلار ثبت سفارش براي واردات كاغذ از ابتداي سال جاري خبر داد و اظهار كرد: از اين ميزان ثبت سفارش حدود ۱۵۰ ميليون دلار ارز تخصيص داده شده و ارز مورد نياز ۵۲ سفارش نيز تامين شده است.او افزود: كل واردات انواع كاغذ در سال جاري حدود
۸۰ ميليون دلار، معادل ۸۰ هزار تن كاغذ بوده كه نياز كشور مقداري بيشتر از اين مقدار است.

بورس مشمول ماليات بر عايدي سرمايه نيست

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاكيد بر اينكه بازار سرمايه مشمول ماليات عايدي بر سرمايه نيست، گفت: بنابر پيشنهاد نهاد ناظر بازار سرمايه و با موافقت وزير امور اقتصادي و دارايي، معاملات بازار سهام از دايره ماليات بر عايدي سرمايه خارج شد. به گزارش ديروز پايگاه خبري بازار سرمايه (سنا)؛ شاپور محمدي افزود: نهاد ناظر همواره از عملكرد شفاف بنگاه‌هاي حاضر در بورس حمايت كرده و در جلساتي كه براي اين منظور برگزار شد، لزوم ارايه اطلاعات صحيح مالي توسط ناشرين بورسي كه بيشترين ميزان ماليات را پرداخت مي‌كنند، مورد تاكيد قرار گرفت.او خاطرنشان ساخت: بازار سرمايه مسير هموار براي هدايت نقدينگي به بخش مولد اقتصاد است. محمدي افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار پيشنهاد كرده تا معاملات بازار سرمايه از دايره ماليات بر عايدي سرمايه خارج شود و وزير امور اقتصادي و دارايي نيز با اين پيشنهاد موافقت كرده است.رييس سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه كرد: بنابراين بازار سرمايه كشور مشمول ماليات بر عايدي سرمايه نيست.

جنگ داخلي عراق ۱.۸ ميليارد دلار پروژه صنعت احداث را متوقف كرد

عضو هيات‌مديره انجمن صادركنندگان خدمات فني و مهندسي ايران گفت: پروژه‌هاي ۵۰ شركت بزرگ ايراني در صنعت احداث به ارزش يك ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلار از سال ۲۰۱۲ در عراق تاكنون به دليل جنگ داخلي اين كشور و اعمال تحريم‌هاي امريكايي‌ها با توقف و خسارت روبرو شده است.«فرزين مهديار» ديروز در نشستي خبري افزود: برخي كشورها در قالب پرداخت صورتحساب‌ پيمانكاران و نيز اعطاي وام از صنعت احداث‌ حمايت مي‌كنند كه تركيه از جمله آنهاست.مهديار اضافه كرد: اعضاي اين انجمن از دولت استمداد مي‌طلبند تا براي نجات اين صنعت در عراق كه امروز ۸۰ درصد ظرفيت پيمانكاري كشور را به خود مشغول ساخته، تدبير لازم را اتخاذ كند.او ياداور شد: شركت‌هاي ايراني فعال در عراق در سال ۹۴ پس از پيگيري يك ساله از وام ۲۰۰ ميليون دلاري برخوردار شدند و توانستند بدهي‌هاي‌شان را پرداخت كنند و از شرايط بحراني خارج شوند، اما امروز وام ۲۰۰ ميليون دلاري با بهره سالانه هفت درصدي و كارمزد، سررسيد شده و به حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ ميليون دلار افزايش يافته و به عبارتي خسارات اين شركت‌ها بين ۵۰۰ تا ۶۰۰ ميليون دلار است و پيمانكاران را بدهكارتر كرد.مهديار اضافه كرد: انتظار مي‌رود دولت براي جبران اين خسارت‌ها و مطالبه‌ها پيگيري انجام دهد تا شركت‌ها را از اين وضعيت نجات دهيم.

وجود حدود 7 ميليون دستگاه «پوز» بدون هويت در كشور

هادي خاني، مديركل بازرسي مبارزه با پولشويي و فرار مالياتي سازمان امور مالياتي گفت: كشف تقلب، پولشويي و جلوگيري از فرار مالياتي و داشتن اقتصاد شفاف‌تر، ميوه سازمان امور مالياتي كه اكنون در حال چيده شدن است. خاني در گفت‌وگو با برنامه 18:30 شبكه خبر سيما با اشاره به شناسايي ۲۴ هزار ميليارد تومان فرار مالياتي با رصد تراكنش‌هاي بانكي گفت: جعل هويت، يكي از پرچالش‌ترين معضلات در فرار مالياتي است. خاني با اعلام اينكه بيش از 500 ميليون حساب بانكي در كشور وجود دارد، گفت: غالب بر 7 ميليون دستگاه پوز بدون هويت وجود دارد كه براي سازمان نقطه كور است. خاني گفت: در سه سال گذشته، اقدامات لازم براي دريافت صورتحساب‎هاي بانكي حدود ۱۷ هزار مؤدي مشكوك به فرار مالياتي و همچنين تفكيك و ارسال اطلاعات به ادارات‎ كل جهت شناسايي مؤديان و مطالبه و وصول ماليات متعلقه انجام گرفته است. وي افزود: ريشه همكاري نكردن‌ها با سازمان امور مالياتي به زيرساخت‌هاي اطلاعاتي و ارتباطي برمي‌گردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون