• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3223 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين

نويسندگان برتر مجله تايمز انتخاب شدند

هاروكي موراكامي و توماس پيكتي جزو 100 چهره تاثيرگذار قرن

رمان‌نويس معروف ژاپني به همراه چيماماندا نگوزي آديچي، بردلي كوپر و ريچارد لينكليتر در فهرست 100 چهره تاثيرگذار جهان از سوي تايمز قرار گرفته‌اند.
هاروكي موراكامي كه نامش در اين ليست قرار گرفته است از نگاه يوكو اونو، همسر جان لنون خواننده فقيد گروه بيتلز، به عنوان يك صداي ارزشمند براي صلح در زماني كه دولت ژاپن بيشتر به سوي محافظه‌كاري پيش رفت، ناميده شده است.
اونو كه خود ‌زاده ژاپن است با ابراز خوشحالي از انتخاب موراكامي در ميان 100 چهره برتر جهان، نوشته است: او شايسته اين افتخار است.
 او تصورات بزرگ و همدردي انساني را ارايه مي‌كند، كسي كه ميليون‌ها خواننده براي جهان داستاني خاص و منحصر به خودش دارد.
موراكامي ديدگاهي يگانه دارد و فرهنگ پاپ را با سنت‌هاي ديرينه ژاپني پيوند مي‌زند. در حالي كه او مدت زيادي از عمرش را در امريكا به سر برده و در جهان از اعتبار زيادي برخوردار است، او و كتاب‌هايش جايگاهي خاص در ژاپن دارند و در سال‌هاي اخير كه دولت ژاپن محافظه‌كارتر از هميشه است، موراكامي صداي صلح را به گوش همه مي‌رساند.
چيماماندا نگوزي آديچي، نويسنده نيجريه‌اي ديگر فردي است كه نامش در اين ليست به چشم مي‌خورد. اين نويسنده جوان امسال با كتاب «امريكانا» در بيشتر فهرست‌هاي ادبي جاي داشت، براي همين رمان از سوي حلقه منتقدان امريكا به عنوان بهترين نويسنده سال شناخته شد. او پيش از اين يك بار نيز جايزه بوكر را براي «نيمي از خورشيد زرد» دريافت كرده است كه فيلمي از همين كتاب سال پيش جلوي دوربين رفت.
توماس پيكتي ديگر نويسنده‌اي است كه در اين فهرست جاي دارد. اين نويسنده فرانسوي امسال با نوشتن كتابي با عنوان «سرمايه» در سراسر جهان به نويسنده‌اي شاخته شده تبديل شد. كتاب «سرمايه در قرن
بيست و يكم» در كمتر از دو ماه موفق شده تا بيش از ۸۰ هزار نسخه فروش كند.
 او يك تور معرفي كتاب نيز در امريكا برگزار كرد و ظرف دو روز بيش از ۲۵ هزار نسخه از اين كتاب در امريكا به فروش رسيد و موجب شد تا كتاب بلافاصله به كتاب شماره يك آمازون در ميان پرفروش‌ها بدل شود و به دنبال آن وارد فهرست پرفروش‌هاي نيويورك‌تايمز نيز بشود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون