• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4436 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ مرداد

وزير فرهنگ روسيه ميزبان كارگردان امريكايي در كرملين شد

نطق پاياني تارانتينو

بهار سرلك

 

 

با روي پرده رفتن فيلم «روزي روزگاري در هاليوود» در سينماهاي روسيه، كوئنتين تارانتينو، كارگردان فيلم براي معرفي آخرين اثرش به اين كشور سفر كرد و از ميدان سرخ مسكو و مجموعه آثار موزه‌هاي كرملين ديدن كرد. اين كارگردان امريكايي 15 سال پيش به مسكو سفر كرده بود و حالا با ديدن تغييراتي كه مسكو به خود ديده، جا خورد. ولاديمر مدينسكي وزير فرهنگ روسيه كه با نگرش ضدهاليوودي‌اش مشهور است در سير و سياحت تارانتينو از كرملين او را همراهي ‌كرد. تارانتينو به او گفت آمده‌ام تا «مردم را ببينم» نه دولت روسيه را. هيچ توضيحي درباره اينكه چرا وزير فرهنگ روسيه شخصا تارانتينو را به گردش در كرملين برده، ارايه نشده است.

اما تارانتينو مهم‌ترين صحبت‌هايش را طي نشست خبري فيلم «روزي روزگاري در هاليوود» گفت و قصد دارد دهمين و آخرين فيلمش، نطق پاياني آثارش باشد: «اگر فكر كنيد تمام فيلم‌هايم يك داستان گفته‌اند، مثل واگن‌هاي قطار به همديگر متصل هستند و فيلم آخرم يك جورهايي بي‌نظيرترين اوج را داشته باشد، مي‌توانم تصور كنم كه دهمين فيلمم، اثري است كه كمي بيشتر شبيه به نطق پاياني بر بقيه آثارم است.» تارانتينو در اين نشست تاييد كرد كه قصد دارد فقط 10 فيلم بسازد و هنوز هم مي‌خواهد «فقط يك فيلم ديگر» بسازد اما جزيياتي درباره اين اثر ارايه نكرد.

فيلم‌ «روزي روزگاري در هاليوود» نهمين فيلم اين كارگردان است.

اين فيلم، نامه عاشقانه تارانتينو به دوره فيلمسازي‌اي است كه در كودكي، او را دلباخته سينما كرد؛ فيلمي كه لئوناردو دي‌كاپريو، براد پيت و مارگو رابي در آن نقش‌آفريني مي‌كنند و در جشنواره كن امسال روي پرده رفت. فيلم حول شخصيت ريك دالتون و رفيق وفادار، راننده و بدلش، كليف بوث (با بازي براد پيت) مي‌گردد. دالتون در محله سي‌يلو درايو و در همسايگي ستاره خوش‌آتيه، شارون تيت و همسر سرشناسش رومن پولانسكي كه به تازگي «بچه رزماري» را روي پرده برده است، زندگي مي‌كند.

هشتمين فيلم تارانتينو «هشت منفور» بود. با وجود اينكه قسمت‌هاي اول و دوم «بيل را بكش» در دو قسمت روي پرده رفتند، تارانتينو اين دو قسمت را يك اثر مي‌داند. از طرفي تارانتينو نخستين ساخته‌اش يعني فيلم غيرحرفه‌اي «تولد بهترين دوستم» را جزو آثارش به حساب نمي‌آورد؛ فيلمي كه هرگز اكران نشد و نيمي از آن از بين رفته است. از نظر او «سگ‌هاي انباري» نخستين فيلم كارنامه او به شمار مي‌رود كه پس از اكران در سال 1992 توجه مخاطبان سينما را به خود جلب كرد. اين فيلم در ژانر سرقت با به تصوير كشيدن خشونت، مخاطبان و منتقدان را شوكه كرد.

تارانتينو دو سال بعد نخستين جايزه اسكار خود را براي نگارش فيلمنامه «پالپ فيكشن» با نقش‌آفريني ستاره‌هاي هاليوودي از آن خود كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون