• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3223 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين

انهدام باند سارقان خانه‌هاي پايتخت

خريد ويلا و ماشين لوكس با پول‌هاي سرقتي

اعتماد| باند سه نفره سارقان سابقه‌دار كه پس از ارتكاب به ده‌ها فقره سرقت از خانه‌هاي مناطق مختلف تهران، موفق به خريد ويلا و ماشين لوكس شده بودند از سوي پليس دستگير شدند.
اسفندماه امسال وقوع يك فقره سرقت از خانه‌اي در خيابان فرجام تهران به كلانتري 126 تهرانپارس اطلاع داده شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد كه سارقان موفق شده‌اند بيش از 20 ميليون تومان طلا و جوهرات، لپ‌‌تاپ، عابر‌بانك و ساير وسايل با ارزش خانه را به سرقت ببرند. به اين ترتيب پرونده‌اي مقدماتي با موضوع سرقت خانه تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسيدگي به پرونده ماموران به بازرسي از خانه مالباخته پرداختند كه در جريان آن مشخص شد در ورودي تخريب شده و سارقان با آگاهي از خالي بودن خانه به زور وارد آن شده و نقشه سرقت خود را عملي كرده‌اند. همزمان تحقيقات ماموران نشان مي‌داد كه پيش از اين ده‌ها فقره سرقت مشابه نيز در پليس آگاهي به ثبت رسيده است. به اين ترتيب رسيدگي به پرونده وارد مسير تازه‌اي شد.
ماموران كه با كشف شگرد سرقت‌ها به شناسايي و دستگيري سارقان نزديك شده بودند، با رجوع به بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پليس، موفق به شناسايي يكي از متهمان سابقه‌دار در زمينه خريد اموال مسروقه شده و در عملياتي ضربتي او را دستگير كردند. متهم در جريان بازجويي‌ها به كارآگاهان گفت: به تازگي چند سارق جوان مقادير زيادي از اموال مسروقه شامل لپ‌تاپ، تلويزيون و طلا و جواهرات را براي فروش پيش من آورده بودند كه من آنها را براي‌شان آب كردم.
 با ثبت اعترافات متهم به سرعت سه سارق ديگر نيز مورد شناسايي قرار گرفتند و عمليات دستگيري آنها در منطقه پرديس شهرستان بومهن آغاز شد كه سرانجام در عملياتي ضربتي سه سارق فراري در سه عمليات همزمان در بيستم فروردين امسال دستگير و به پليس آگاهي منتقل شدند. متهمان كه در جريان بازجويي‌ها از اعتراف خريدار اموال مسروقه مطلع شده بودند، لب به اعتراف گشودند و از ده‌ها فقره سرقت از خانه‌هاي شرق تهران پرده برداشتند.
سه سارق سابقه‌دار در جريان بازجويي‌ها به سرقت از خانه به شيوه زاغ زني اعتراف كردند و به ماموران گفتند: در ساعات اوليه شب در كوچه‌هاي شرق تهران به خصوص تهرانپارس پرسه مي‌زديم و خانه‌هاي خالي از سكنه را شناسايي مي‌كرديم. پس از آن به شيوه‌هاي بالكن روي، پنجره روي و تخريب در ورودي وارد خانه‌ها شده و وجوه نقد، طلا و جواهرات، لپ‌تاپ، تلويزيون و ساير وسايل باارزش خانه‌ها را به سرقت مي‌برديم.
در حالي كه متهمان در اعترافات خود، محل سرقت‌ها را محدود به شرق تهران كرده بودند، تحقيقات كارآگاهان نشان داد كه ده‌ها فقره سرقت مشابه در مناطق غرب تهران نيز به پليس آگاهي گزارش شده است. به اين ترتيب بازجويي از متهمان بار ديگر به جريان افتاد تا سرانجام سه سارق به ده‌ها فقره سرقت از خانه‌هاي غرب تهران نيز اعتراف كردند. همچنين تحقيقات پليسي ثابت كرده بود كه متهمان با آب كردن اموال سرقتي موفق به خريد يك ويلا در شمال كشور و چندين خودروي مدل بالا نيز شده‌اند.
سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رييس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اقدامات پليسي انجام شده و اعتراف صريح متهمان به ده‌ها فقره سرقت خانه، ده‌ها محل سرقت در مناطق مختلف تهران شناسايي شده و در حال حاضر تحقيقات تكميلي براي شناسايي ديگر جرايم ارتكابي متهمان و كشف ساير محل‌هاي سرقت در دستور كار كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون