• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4446 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲ شهريور

در مراسم بهره‌‌برداري از مجموعه چندمنظوره ورزشي گلشن و 12 پروژه فضاي سبز در مشهد عنوان شد؛

حمايت قاطع سپاه از نمادهاي رفع محروميت در مناطق كم‌برخوردار مشهد

تشكر از مديريت شهري براي تلاش در محروميت‌زدايي از حاشيه شهر

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بر حمايت قاطع از نمادهاي رفع محروميت در مناطق كم برخوردار مشهد تاكيد كرد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شهرداري مشهد، سردار سرلشكر حسين سلامي با بيان اين مطلب در آيين رونمايي از مجموعه چندمنظوره ورزشي گلشن كه در بلوار شهيد آويني (گلشهر) به بهره‌برداري رسيد، اظهار كرد: بايد آرايش اقتصادي، فضاي كسب و كار و معيشت جامعه را براساس خنثي‌سازي سناريوي خطرناك دشمن صورت دهيم. اين مهم امروز براي ما به عنوان ميدان مركزي نبرد محسوب مي‌شود و سپاه هر جا نمادي از رفع محروميت و استضعاف ديده شود، حضور مي‌يابد. وي افزود: ممكن است به صورت مستقيم فعاليتي را شكل ندهيم، اما از اين جنس فعاليت‌ها حمايت مي‌كنيم. فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه اين روزها در جبهه نظامي با اشكال نيابتي، جنگ‌هاي نظامي و ارعاب و درگيري مواجه‌ايم، گفت: با اين حال اين تمام ماجرا نيست و سناريوهاي دشمن بسيار گسترده‌تر از اين موارد است.

 

جنگ اقتصادي جزو لاينفك سياست‌هاي امروز دشمنان‌مان

سلامي با بيان اينكه جنگ اقتصادي جزو لاينفك سياست‌هاي امروز دشمنان ما است، عنوان كرد: نقشه آنها براي تخريب شرايط اقتصادي كشور، فلج كردن نظام، درگير كردن مردم با مشكلات معيشتي و قرار دادن مردم در مقابل نظام، سياستي جدي و مرموزانه دشمنان است. وي خاطرنشان كرد: به تبع رسالتي كه داريم، هر جا تهديدي باشد حضور پيدا كرده و تلاش مي‌كنيم قبل از شكل‌گيري هر تهديدي حضور يابيم و تهديدات را خنثي كنيم. همگان سپاه را با مفهوم امنيت مي‌شناسند و حضور در مراسم افتتاح اين مجموعه ممكن است عجيب به نظر بيايد. فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه جنگ‌هاي امروز، جنگ‌هاي آشكار و محسوس نيست، گفت: دشمن به شيوه‌اي وارد عمل مي‌شود كه چندان اين موضوع را احساس نكنيم. جنگ و صلح با هم ممزوج هستند. اما به دليل حساسيت‌هايي كه در اين زمينه داريم، احساس مبارزه و جنگ را به خوبي درك مي‌كنيم. سلامي بيان كرد: معتقديم پيروزي در اين نبرد نيازمند به هم پيوستن همه اراده‌ها، همراه شدن و گره خوردن همه قلب‌ها به يكديگر است. امروز زماني است كه بايد با قلب‌هاي‌مان جامعه را اداره كنيم و نيازمند جهاد همگاني هستيم. وي با اشاره به اينكه در دوران دفاع مقدس بخش كوچكي از جامعه در جبهه‌ها حضور يافته و اين حضور كافي بود، گفت: اما امروز همه سرزمين ما ميدان دفاع است. جهاد اقتصادي كه در افق‌هاي بلند انديشه رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران به عنوان اقتصاد مقاومتي تجلي يافته، عرصه اصلي جهاد ما در برابر دشمن است. فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هر تلاشي در اين راستا را مانند عمليات در دوران دفاع مقدس دانست و اظهار كرد: عمليات پيروزمندانه كه دشمن را از دسترسي به هدف خود دور مي‌كند و براي ما شريف است و ارزش جهاد دارد.

 

تلاش در اجراي تاكيدات مقام معظم رهبري در ساماندهي مناطق پيراموني شهر

سلامي افزود: سال‌ها است ساماندهي به مناطق پيراموني شهر مشهد از تاكيدات رهبر معظم انقلاب است. ايشان تعلق خاطر زيادي به مشهد مقدس به عنوان پايتخت معنوي جهان اسلام دارد. وي با تاكيد بر اينكه مشهد بايد با شخصيت و شأن حرم مطهر زيبايي و نور و رايحه پيدا كند، خاطرنشان كرد: در مشهد بايد رايحه دل‌انگيز معنويت به مشام برسد. پس ديدن صحنه‌هاي محروميت در اين شهر پسنديده نيست. انقلاب ما انقلاب عدالت است. فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ادامه بيان كرد: سپاه سال‌ها است براساس اوامر رهبر معظم انقلاب در مناطق پيراموني و حاشيه شهر از جنبه رفع فقر، جبهه فرهنگي و امنيتي قبول مسووليت كرده و اميد است با مجموع اقداماتي كه با همكاري مديريت شهري شكل گرفته، سال آينده شاهد ارايه تصويري متفاوت از مناطق حاشيه شهر باشيم. سلامي با بيان اينكه در فضايي با تفكر انقلابي بايد با سرعت شگفت‌انگيز تغييرات را ايجاد كنيم، خاطرنشان كرد: در كنار مردم هستيم و تا حل همه مسائل مي‌مانيم. مسائل نسبت به اراده‌هاي‌مان كوچك هستند. ما تسليم شدن را نياموختيم. بلكه غلبه كردن را آموختيم. وي با اشاره به اينكه ايرانيان قدرتمند و صاحب منزلت در جهان هستند، گفت: وقتي در محاصره و تحريم مي‌توانيم قدرت بسازيم، اين مسائل كوچك به راحتي قابل حل است.

 

تلاش قابل ستايش مديريت شهري مشهد در راستاي كاهش محروميت از مناطق حاشيه شهر

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در عين حال ضمن تشكر از مديريت شهري مشهد بيان كرد: شهرداري مشهد اين فرصت را فراهم كرد تا مجموعه ورزشي و ساير پروژه‌ها را براي كاهش محروميت‌ها در مناطق كم برخوردار و پيراموني شهر احداث و اجرايي كند. سلامي خاطرنشان كرد: مديريت شهري رفع محروميت از مناطق حاشيه شهر را نقطه تمركز فعاليت خود قرار داده و اين جاي تشكر دارد. حاشيه بايد به متن منتقل شود و نبايد در حاشيه تفكر ما قرار گيرد. وي تصريح كرد: در اين صورت است كه مسووليت‌هاي انقلابي‌مان را در حل مسائل جامعه انجام مي‌دهيم. اين راه، راه سعادت است. هر چند با سختي‌هايي مواجه مي‌شويم. اما انتهاي سختي‌ها چون براي خداوند و اعتلاي جامعه است، آسايش و آرامش و پيشرفت كشور است. در جهان به ندرت اتفاق مي‌افتد كشوري در جبهه‌هاي وسيع و جهاني بجنگد و در عين حال پيشرفت كند. اما ايران اسلامي موفق شده در اين عرصه‌ها پيروز باشد.

 

همكاري شهرداري مشهد و سپاه پاسداران در 12 عرصه مشترك

محمدرضا كلايي، شهردار مشهد نيز در اين خصوص گفت: مناطق حاشيه‌اي شهر مشهد را به 8 پهنه تقسيم كرده‎ايم و برنامه‎هاي متعددي در قالب طرح نجات مناطق حاشيه‎اي شهر مشهد داريم كه در دو پهنه آن، با سپاه پاسداران و قرارگاه سپاه پاسداران در بلوار برونسي همكاري داريم؛ مام تلاش ما اين است كه در همه پهنه‎ها با كيفيت عمل كنيم. وي با بيان اينكه معتقديم بايد براي همه شهروندان خاطرات خوب و مثبت بسازيم، خاطرنشان كرد: اميدواريم ساخت چنين پروژه‌هايي موجب افزايش نشاط اجتماعي و ايجاد خاطرات مثبت در شهروندان شود. شهردار مشهد با تاكيد بر اينكه اعتقاد ما ايجاد برابري و عدالت است، تصريح كرد: وقتي افراد بزرگي چون شهيد چمران را در كشور داريم كه در جهت ايجاد عدالت تلاش كرده‏اند ما نيز وظيفه خود مي‎دانيم كه تمام شهروندان را به نقطه برابري استفاده از امكانات برسانيم. وي با بيان اينكه ما در شهر اسلامي زندگي مي‌كنيم و بالاي شهر و پايين شهر نداريم، افزود: اينكه تاكنون شرايط نابرابر بوده است، نبايد ماندگار شود و ما نيز در مجموعه مديريت شهري بر آن هستيم كه در جهت برابري و عدالت گام‌برداريم و ذره‎اي در اين راه توقف نداشته باشيم. شهردار مشهد با بيان اينكه 85 پروژه توسط شهرداري در پهنه‌‎هاي مناطق كم برخوردار در حال اجرا است، ادامه داد: هركدام از پروژه‎هاي تعريف شده براي مناطق حاشيه‎اي شهر شامل زير پروژه‎هايي چون بحث حمل و نقل هستند. گفتني است افتتاح مجموعه آبي گلشن در راستاي توزيع عادلانه خدمات در تمام نقاط شهر در انتهاي بلوار شهيد آويني (گلشهر) منطقه 5 شهرداري مشهد با اعتبار 170 ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيد؛ همچنين 12 بوستان در سطح شهر مشهد با اعتبار 960 ميليارد ريال نيز به بهره‌برداري رسيد كه با اين اتفاق 116 هزار و 600 مترمربع به سرانه فضاي سبز مشهد اضافه شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون