• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4455 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۲ شهريور

خبر

سامانه اموال مسوولان فعال شد

سيد ابراهيم رييسي، رييس قوه قضاييه ديروز در جلسه شوراي عالي قوه قضاييه از فعال شدن سامانه اموال مسوولان خبر داد و گفت: «اگر كساني به هر نحو گزارشي درباره زد و بندها، حيف و ميل بيت‌المال، تخلف و تعدي به حقوق مردم دارند، بايد آن را به دستگاه‌هاي مسوول اعلام كنند و دستگاه‌ها نيز بايد اقدام كنند؛ زيرا اقدام از ناحيه سه قوه و نهادها مي‌تواند براي مردم اطمينان بخش باشد.» به گزارش ايرنا، او با تاكيد بر اينكه در مبارزه با فساد بايد از افراط و تفريط پرهيز كرد، يادآور شد: «هم بي‌عملي و هم انگشت اتهام بي‌سند به سمت كسي گرفتن، هر دو به روند مبارزه با فساد ضربه مي‌زند. نبايد كساني خواسته يا ناخواسته امري غيرمستند را در فضاي مجازي يا حقيقي به كسي نسبت دهند. اگر سندي وجود دارد بايد به دستگاه قضايي ارايه شود زيرا اتهام زني در فضاي حقيقي و مجازي، موجب سلب امنيت رواني و اخلاقي از جامعه مي‌شود و بايد اين موضوع به دقت كنترل شود.»

طرح تشديد مجازات اسيدپاشي اصلاح شد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز مجلس طرح تشديد مجازات اسيد‌پاشي و حمايت از بزه‌ديدگان ناشي از آن را كه از شوراي نگهبان اعاده شده بود بررسي و اصلاح كردند. به گزارش ايسنا، در ماده 1 اين طرح عبارت « جنايت بر نفس و عضو» به عبارت « جنايت بر نفس، عضو يا منفعت» اصلاح مي‌شود. در تبصره دو ماده 1 اين طرح بعد از عبارت اسيدپاشي، عبارت به قصد ارعاب و ايجاد ناامني در جامعه باشد. به نحوي كه موجب ناامني در محيط شود حذف و عبارت مشمول مقررات 286 قانون مجازات اسلامي مصوب 1/2/92 باشد اضافه مي‌شود. در صدر ماده 2 اين طرح بعد از عبارت (يا به هر علتي مانند) عبارت (فرار مرتكب يا) حذف و بعد از عبارت (پرداخت ديه يا ‌اش) عبارت (يا وجه‌المصالحه حسب مورد) اضافه مي‌شود. تبصره‌هاي 1 و 2 ماده 2 حذف و يك تبصره به شرح زير جايگزين مي‌شود. در مواردي كه به علت مرگ يا فرار دسترسي به مرتكب اسيدپاشي ممكن نباشد، طبق مقررات مواد 435 و 474 قانون مجازات اسلامي عمل مي‌شود. در ماده 3 بعد از عبارت آزادي مشروط كلمه تعويق حذف مي‌شود.

قواي مجريه و مقننه اطلاعات خود را در سامانه ثبت حقوق گذاشته‌اند

حسينعلي حاجي دليگاني، عضو فراكسيون نمايندگان ولايي در جلسه علني ديروز مجلس گفت: «دو سال و نيم از زمان لازم الاجرا شدن دستگاه‌ها به اجراي اين قانون گذشته اما هنوز اقدام در‌خوري در اين باره انجام نشده است. حق مردم تضييع شده چرا كه بر اساس قانون بايد مردم به حقوق و دستمزد مسوولان خود دسترسي داشته باشند اما اين امكان براي آنان وجود ندارد.» به گزارش مهر، علي لاريجاني در پاسخ به اين تذكر، گفت: «قوه مجريه و قوه قضاييه در آن سايتي كه دولت براي اين كار در نظر گرفته است، اطلاعات خود را بارگذاري كرده‌اند اما برخي از بخش‌ها هنوز اين اطلاعات را نگذاشته‌اند كه قرار بر اين است كه سازمان امور اداري و استخدامي بررسي‌هاي لازم را انجام دهند.»

يك حادثه مقابل يكي از واحدهاي قضايي تهران

يك مقام آگاه در دادگستري تهران درباره خودسوزي يك خانم مقابل يكي از واحدهاي قضايي تهران توضيحاتي ارايه داد و گفت: «اين فرد در اسفندماه سال 97 و در حالي كه پوشش نامناسب داشته است، با مامورين نيروي انتظامي درگير مي‌شود و به آنها توهين مي‌كند كه مستندات لازم در همين رابطه از ناحيه مامورين تهيه و به دادسراي تهران تحويل مي‌شود. بر همين اساس براي متهم مورد اشاره با عنوان جريحه‌دار كردن عفت عمومي و توهين به مامورين پرونده قضايي تشكيل شده است كه نامبرده از همان زمان تاكنون با صدور قرار تامين آزاد بوده و امروز به دادگاه مراجعه مي‌نمايد.» به گزارش ايسنا، اين مقام آگاه ادامه داد: «امروز و در هنگام مراجعه فرد مورد اشاره، رييس دادگاه به واسطه فوت يكي از بستگانش در مرخصي به سر مي‌برده و براي اين فرد هيچ اقدام قضايي به عمل نيامده است و مقرر مي‌شود در وقت ديگري به مرجع قضايي مراجعه نمايد كه نامبرده پس از خروج از واحد قضايي با بنزيني كه از قبل تهيه كرده است، مبادرت به خودسوزي مي‌كند.» به گفته او، اين خانم بلافاصله به بيمارستان منتقل شده و هم‌اكنون تحت مراقبت پزشكي است.

طرح ممنوعيت حيوان‌آزاري اعلام وصول شد

در جلسه علني ديروز مجلس طرح ممنوعيت حيوان‌آزاري به صورت عادي اعلام وصول شد. به گزارش ايرنا، علي‌اصغر يوسف‌نژاد، عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي با تاييد اين خبر گفت: «طرح ممنوعيت حيوان آزاري اعلام وصول شد.» بحث حقوق حيوانات و لزوم اعمال مجازات‌هاي قانوني در برخورد با ناقضان و خاطيان، يكي از موارد مهمي است كه اين روزها به د%D

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون