• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4481 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۴ مهر

خبر

برگزاري رزمايش‌هاي مخفيانه  در ايران

«ما يكسري رزمايش‌هايي داريم كه در خفا دارد انجام مي‌شود مثلا رزمايشي كه ماه گذشته انجام شده، امروز اعلام شده كه اين رزمايش انجام شده است، يكسري تاكتيك‌ها و تكنيك‌هايي تمرين مي‌شود كه بتوانيم فضاي تهديدات را خوب درك كنيم تا مطالبي كه در مدارس نظامي آموزش ديده شده در صحنه عمل پياده كنيم.» اين بخشي از اظهاراتي است كه امير پوردستان، رييس مركز مطالعات و تحقيقات راهبردي ارتش به مهر گفته است. او البته از هشدارهاي نظامي ايران به كشورهايي نظير ايالات متحده خبر داد وگفت: «بعضي وقت‌ها يكسري آلارم‌هايي را هم بايد براي دشمن بفرستيم. مثلا سال ۲۰۰۱ كه امريكايي‌ها بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، فضاسازي‌هايي كردند و با همراهي ۳۰ كشور و پشتيباني سازمان ملل و شوراي امنيت وارد منطقه شدند، هدف‌شان حمله به جمهوري اسلامي ايران بود. ما يكسري آلارم‌هايي را بايد نشان مي‌داديم كه به قول شاعر مي‌گويد «هر بيشه گمان مبر كه خالي است، شايد كه پلنگ خفته باشد» ستاد كل طراحي‌هايي كرد. مثلا سپاه در منطقه زنجان رزمايش خيلي بزرگي انجام داد. نيروي زميني در منطقه فكه، نيروي دريايي در منطقه چابهار و جاسك. يكسري آلارم‌هايي را براي امريكايي‌ها فرستاديم كه فكر نكنيد اگر بياييد مي‌توانيد مانند عراق همين‌طوري سرتان را پايين بيندازيد و جلو برويد.»

افشاي واگذاري اراضي كشاورزي به 2 مامورامنيتي

احمد توكلي، رييس هيات‌مديره سازمان مردم‌نهاد ديد‌بان شفافيت و عدالت در نامه‌اي به آيت‌الله سيدابراهيم رييسي، رييس قوه قضاييه از تخلف در واگذاري اراضي كشاورزي منطقه نياوران قزوين به دو مامور وزارت اطلاعات پرده برداشت. اين نماينده اصولگراي سابق مجلس شوراي اسلامي در اين نامه شرح داده است كه «اداره راه و شهرسازي قزوين در سال ۹۱، بخشي از اراضي كشت ديم نياوران قزوين به مساحت ۴۵ هكتار را به طرح گردشگري اختصاص مي‌دهد. اين اداره در اقدامي خلاف قانون به جاي اينكه آگهي مزايده را در روزنامه محلي قزوين منتشر كند در يك روزنامه محلي اهواز منتشر مي‌كند و دو نفر از ماموران وزارت اطلاعات قزوين متقاضي خريد مي‌شوند و اين زمين‌ها به ايشان واگذار مي‌شود. دريافت‌كنندگان اراضي پس از تحويل گرفتن آن، علاوه بر توسعه اراضي به دو برابر ميزان موضوع قرارداد و تصرف اراضي هم‌جوار، اقدام به تفكيك غيرقانوني آن و تبديل به بيش از ۲۰۰ قطعه كرده و براي ويلاسازي در اختيار افراد مختلف قرار داده‌‌اند.» به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني «الف» در بخش ديگري از اين نامه آمده است كه «با توجه به اينكه در اين پرونده پاي دستگاه اطلاعاتي و امنيتي استان در ميان است، ضروري است قوه قضاييه در اين باره حساسيت بيشتري نشان دهد و با سرعت در موضوع ورود كرده و با تعدي صورت‌گرفته برخورد لازم قانوني صورت دهد. فراموش نكنيم كه وزارت اطلاعات به عنوان ضابط دادگستري مسوول حفظ امنيت و حقوق قانوني افراد است و بايد به حق مالكيت احترام تام بگذارد.»

بررسي سند توسعه خدمات ديجيتال در نشست شوراي عالي فضاي مجازي

جلسه شوراي عالي فضاي مجازي عصر روزگذشته به رياست حسن روحاني، رييس‌جمهوري و با حضور سيد ابراهيم رييسي، رييس قوه قضاييه، علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي و ساير اعضا در نهاد رياست‌جمهوري برگزار شد و بخش‌هايي از سند توسعه خدمات ديجيتال در ايران مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت. براساس آنچه در پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري منتشر شده، در اين جلسه، الزامات حاكميتي براي ارايه خدمات ضروري همگاني ديجيتال بررسي شد كه بر اين مبنا، دولت متعهد است براي تمام اقشار جامعه به ويژه گروه‌هايي با محدوديت‌هاي خاص، نظير معلولان، سالمندان و افراد كم‌توان و نيز افراد مقيم در نقاط مختلف كشور اعم از مناطق كم‌برخوردار و محروم، امكانات دسترسي به خدمات الكترونيك را با تعرفه متناسب با توانايي مالي عموم فراهم كند.

انهدام پهپاد امريكايي  با تجهيزات بومي ايراني

پهپاد امريكايي گلوبال هاوك سي‌ام خرداد ماه سال جاري بعد از ناديده گرفتن هشدارهاي پي در پي نيروهاي امنيتي ايراني و نقض حريم هوايي جمهوري اسلامي در آسمان خليج فارس منهدم شد. از زمان انهدام اين پهپاد امريكايي تاكنون كه با اتكا به اظهارات برخي رسانه‌هاي امريكايي اگر نبود انصراف دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري امريكا از حمله به ايران در دقيقه 90 مي‌توانست زمينه‌ساز تنشي جديد در خاورميانه شود، اظهارات مختلفي از سوي مقامات ايراني درباره چگونگي انهدام اين پهپاد به ميان آمده است. سردار اميرعلي حاجي‌زاده، فرمانده نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اظهاراتي از انهدام اين پهپاد امريكايي توسط «نيروي آتش به اختيار» خبرداد.سردار قاسم تقي‌زاده، جانشين وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي در اظهاراتي درباره ابزار استفاده‌شده براي انهدام اين پهپاد امريكايي اظهار كرد: «در بحث موشك‌هاي پدافند هوايي در كنار بردهاي كوتاه، چندي پيش باور ۳۷۳ رونمايي شد كه داراي تكنولوژي بسيار پيشرفته‌اي است و امريكايي‌ها به خوبي مي‌دانند، اين فناوري را مي‌شناسند و پهپاد جاسوسي امريكا با همين تجهيزات بومي ساقط شد.» او همچنين گفت: «۶۰ هزار امريكايي در اطراف كشور ما حضور دارند و آنها قطعا اين عقلانيت را دارند كه اقدامي عليه ما نكنند و مي‌فهمند كه تجهيزات و امكاناتي مي‌سازيم و استفاده مي‌كنيم كه توانسته هواپيماهاي بدون سرنشين آنها را سرنگون كرده يا پهپاد آنها را بنشانيم. ما امروز جزو كشور‌هاي برتر در عرصه فناوري كنترل و شناسايي و انهدام پهپاد هستيم و رادارها و سيستم‌هاي ميكروالكترونيك بسيار پيشرفته‌اي داريم؛ همچنين در بحث ساخت هواپيماي جنگنده نيز توانستيم جنگنده پيشرفته كوثر را توليد كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون