• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4487 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۱ مهر

مجتبي ذوالنوري:

گاهي براي ارتباط با لايه‌هاي پايين جامعه با ماسك مسافركشي مي‌كنم

حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنوري در برنامه جمعه شب
برنامه «دست خط» مهمان اين برنامه بودند. اين برنامه كه عصر جمعه‌ها از شبكه 5 تلويزيون به تهيه‌كنندگي، سردبيري و اجراي محمدحسين رنجبران پخش مي‌شود، تا به امروز، ميهماني از جمله آيت‌الله موحدي‌كرماني رييس جامعه روحانيت مبارز، حميدرضا حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش دولت نهم، شمس‌الدين حسيني وزير اقتصاد دولت نهم، محسن كوهكن، حسين ‌الله‌كرم، كوچك‌زاده، مصطفي پورمحمدي، احمد خاتمي و... را از طريق قاب تلويزيون به خانه مخاطبان آورده و حالا در آخرين قسمت اين برنامه ‌سراغ مجتبي ذوالنوري رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس رفته است. به‌ گفته ذوالنوري در اين برنامه، او پيش از اين در انتخابات مجلس نهم نفر چهارم ليست انتخاباتي بوده و با ۷ هزار راي اختلاف با نفر سوم از مجلس نهم جا مانده است. او در حالي در ارديبهشت‌ماه امسال با 11 راي در برابر 10 راي رياست كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس را به دست آورد كه تا پيش از اين، ۲۳ سال فرمانده تيپ امام جعفر صادق(ع) بوده و از روحانيوني محسوب مي‌شود كه نامش با نام بسيج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
پيوند خورده است.

 

از سياست خارجي تا لايه‌هاي پايين جامعه

او در اين برنامه به مسائل و موضوعات متعدد و متنوعي مي‌پردازد؛ چنان‌كه نمي‌توان به سادگي گفت كه موضوع اين برنامه صرفا امنيت در سياست داخلي يا سياست خارجي يا تاريخ تحولات سياسي بود. هرچند بخش قابل‌ توجهي از برنامه نيز به احوالات شخصي رياست كميسيون امنيت ملي مجلس دهم سپري شد؛ چنان‌كه او از مهريه ۱۵۰ هزار توماني همسرش تا رشته ورزشي‌اش صحبت كرد.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ابتداي اين برنامه با اشاره به چند اتفاق مهم اخير كشور همچون وقايع «لردگان»، «توطئه براي ترور سردار سليماني»، «انتخابات مجلس يازدهم»، «مبارزه با فساد اقتصادي قوه قضاييه» و... به صورت اجمالي به هر يك پاسخي داد؛ او با اشاره به حواشي رسانه‌اي ترور نافرجام سردار سليماني، با اشاره به اينكه سازمان‌هاي اطلاعاتي و امنيتي به‌ويژه اطلاعات سپاه از موضوع ترور سردار سليماني باخبر بوده و كاملا مشرف بر موضوع بوده‌اند، گفت: «كشف اين موضوع از مدت‌ها قبل بود ولي اخيرا چون كار تمام شده بود، اطلاعات سپاه موضوع را علني كرد.»

از ديگر موضوعاتي كه در ابتداي اين برنامه به آن پرداخته شد، مساله سياست خارجي و برجام بود. ذوالنوري، نماينده قم در مجلس در خصوص ارايه گزارش شش‌ماهه روند اجراي برجام به مجلس گفت: «متاسفانه و حالا شايد بر اثر كثرت دستورهايي است كه در نوبت است به داخل صحن بيايد، نزديك به دو سال است كه گزارش‌مان در صحن قرائت نشده است.» او در بخشي ديگر از صحبت‌هايش به ديدار پرحاشيه خود با سفير انگلستان در تهران اشاره كرد و گفت: «ايشان درخواست كرده بود. به‌خاطر وضعيت كشتي كه در جبل‌الطارق از ما متوقف كرده بودند، در حقيقت من قدري تاخير انداختم. شايد دو هفته‌اي اين درخواست را اجابت نكردم.» اما آنچه از آن ديدار در خبرگزاري‌ها انتشار يافت كه بيشتر از هر چيز ديگري مورد توجه رسانه‌ها بود، خنده‌هاي او در اين نشست بود. او در اين خصوص مي‌گويد: «من معمولا در اين مراوده‌ها خندان هستم. خب حالا با ايشان هم دعوا نداشتيم، اختلاف داشتيم كه با منطق بيان مي‌كرديم ولي قرار نيست با خشم و غضب برخورد كنيم.» رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه به موضوع حضور فرزندان مقامات در خارج از كشور پرداخت و گفت: «اينكه در كميسيون كار جامع سنجيده و منظم و نظام‌مندي انجام شده باشد كه بيان مطالب، حقي را ضايع نكند يا اغراقي در آن نباشد، يا ظن و گمان نباشد و اطلاعات باشد، تا الان نداشته‌ايم.» او درخصوص برخي راه‌حل‌ها مبني بر اينكه فرزندان در خارج از كشور نباشند، گفت: «خود بنده اين طرح را به اين شوري قبول ندارم، چون سطوح مديريت و مسووليت متفاوت است. كشوري كه ميزبان فرزند يك مسوول است، متفاوت است. هدفي كه آن فرد رفته و خارج حضور دارد، متفاوت است.»

ذوالنوري در واكنش به زندگي روزمره خود گفت كه برخي مواقع لباس روحانيت را درمي‌آورم، پشت فرمان مي‌نشينم و از قم به تهران يا جاهايي ديگر مسافر‌كشي مي‌كنم. او ادامه داد: «گاهي مواقع از اين ماسك‌هاي سرماخوردگي مي‌زنم. گاهي اوقات احساس مي‌كنم، كسي نمي‌شناسدم.» او در خصوص دليل اين كار خود گفت: «اينكه مسير را مي‌روم و 2 نفر هم به مقصد برسانم. اين راه باعث مي‌شود من كاملا با لايه‌هاي پايين جامعه و مردم بدون حجاب و حاجب ارتباط دايم برقرار و از ته دل مردم اطلاع پيدا كنم.» ذوالنوري، در بخشي از گفت‌وگوي خود به موضوع انتخابات مجلس يازدهم پرداخت و درباره ليست نهايي شوراي اصولگرايان قم و حذف نام علي لاريجاني از اين ليست گفت: «الان هيچ ائتلافي صورت نگرفته است.» او البته بيش از اين، به موضوع نپرداخت. ذوالنوري همچنين در واكنش به انتشار خبري مبني بر اينكه «اسراييل بايد از بين برود» روي موشك‌هاي ايراني درج شده، مسبب شكست برجام بوده، گفت: «براي من هم در حد شنيده‌هاست ولي بر فرض اينكه چنين حرفي باشد، ما ده‌ها جواب براي اين موضوع داريم.» او در دفاع از آتش‌ زدن برجام در مجلس و تبعات سياست خارجي آن گفت: «مقام معظم رهبري فرمودند اگر آنها پاره كنند، ما آتش مي‌زنيم. لذا من احساس كردم اجراي فرمايش حضرت آقا در اين است كه ما همين كار را در مجلس انجام دهيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون